woensdag 15 juni 2022

postcrossing#303

het is weer woensdag en op de woensdag posten we het blog van 📬postcrossing.
alweer ruim 6 jaar doen we dit en wat mij betreft gaat dat voorlopig ook niet stoppen. 
het is elke week weer een verrassing of er post is van postcrossing. 
en dat was er deze week, maar eerste dit: de nieuwe postzegels.
deze keer ben ik gegaan voor een postzegel die misschien niet in alle landen lof zal oproepen.
Juni is Pride Month, we bekenen kleur en laten zien dat we achter de gemeenschap staan van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transgenders, cisgender of gender non-conform. 
we vieren wie we zijn en hoe we lief hebben en wie we lief hebben. 
ik ben mijzelf bewust dat deze vrijheid om te zijn wie je wild zijn niet kan in alle land. toch wilde ik met deze postzegel de 'Pride' laten rond gaan.
de laatste 2 jaar hebben we hier in Nederland niet echt Pride Amsterdam kunnen vieren maar dit jaar mogen we weer. van 30 Juli tot 07 Augustus is het Pride Amsterdam die weer mag los barsten. het thema dit jaar is 'My Gender, My Pride'. 
de komende 5 weken zal deze postzegel dus de post gaan sieren, we sturen de Pride de wereld over.

gaan we door met de post, ik had al vele kaarten ontvangen maar deze week kwamen er nog meer.
zo als deze ...
deze komt uit Taiwan en heeft een reis van 9575 km gemaakt in 27 dagen voor dat ik hem had. 
 de afzendster studeert Engelse literatuur op de universiteit en hoopt in de nabije toekomst Mandarijn in het buitenland te onderwijzen.
veel stond er niet opgeschreven maar de afzendster had gezien dat ik Amerika leuk vind en stuurde daarom deze kaart.
je had haar vast wel herkend: the statue of Liberty. 
dit Vrijheidsbeeld is een standbeeld in de New York Bay.
het beeld staat symbool voor de vrijheid, een van de kernwaarden van de Verenigde Staten, en geldt bovendien als een teken van verwelkoming van iedereen: terugkerende Amerikanen, gasten en immigranten.
over dat verwelkoming is de laatste jaren de mening over verdeeld, maar ik ga daar verder geen uitspraken over doen. 
ik heb al regelmatig kaarten gehad met afbeelding uit Amerika maar dit is de eerste met het Vrijheidsbeeld. 

dan kreeg ik ook dit leuke kaart je nog binnen.
dit kaartje komt uit  Australië en heeft een reis afstand van 16.009 km afgelegt in 30 dagen. 
en deze kaart is denk ik de kaart met de langste afstand tot nu toe van alles wat ik ooit heb ontvangen. ik weet het niet zeker maar ik gok dat dat zo is.
het mag geen verrassing zijn maar denk je aan Australië, dan denk je toch wel gelijk aan kangeroe's.
op deze kaart heeft de afzendster gestuurd vanaf haar vakantie adres, Waikerie. 
de afzendster een echte Aussie-meisje zo als ze het zelf noemt. 
Australië lijkt mij best mooi maar ik zou graag een keer naar Nieuw Zeeland gaan om de filmlocatie's van Lord of the rings te bezoeken. 

dan hebben nog twee kaarten die hun bestemming nog niet hebben bereikt.
uit postcrossing 298, een kaart naar China, deze is nu 37 dagen onderweg.
en uit postcrossing 302, vorige week een kaart naar Rusland, deze is nu 9 dagen onderweg. 

dan de kaart die ik eropuit heb gestuurd. en dat was pas gisteren. 
ik had deze week even een andere planning dan nomaal door afspraken buiten de deur.
dus in plaats van maandag werd het even dinsdag om postcrossing te verwerken. 
dit kaart is onderweg naar Duitsland en zal een reisje gaan maken van 293 km, het is niet zo heel ver.
de ontvangster van deze kaart mag graag post ontvangen en naast postcrossing vind ze het ook leuk om brieven te schrijven en te ontvangen. 
ook houdt ze van sporten, lezen, muziek luisteren, reizen en lekker eten. 
op haar lijstje stond kaarten met qoutes, en dat komt goed uit want we hebben ook nog de reeks met alfabet kaarten waar van we elke maand er eentje versturen en deze maand zitten we op de letter F, de F van Fox. 
het is weer een erg leuk en lief kaartje om te zien. 
we gaan het dus weer afwachten hoe lnag deze kaart er over gaat doen. 

en zo komen we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing. 
maar eerst nog even dit ... volgens de kalender is het nog minder dan 4 maanden tot World Postcard Day, het is dus tijd om je voor te bereiden op deze grote dag. 
maar eerst: de ontwerpwedstrijd om de representatieve ansichtkaart van dit jaar te kiezen is nu officieel geopend!
het thema van de wedstrijd van 2022 is een onderwerp dat onvermijdelijk in ieders gedachten is geweest: Wereldvrede. 
het is in deze periode van conflict dat we echt begrijpen hoe belangrijk vrede. 
ansichtkaarten kunnen kleine ambassadeurs voor vrede zijn, boodschappen van hoop brengen, mensen over de grenzen heen verbinden en meer bewustzijn over de wereld en haar culturen bevorderen.
meer over deze ontwerpwedstrijd kun je vinden via de onsterstaande link: 


en nu zijn we dan echt aan het einde gekomen van dit blog.
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...