woensdag 8 juni 2022

postcrossing#302

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
vorige week hadden we al hele wat leuke kaarten gehad maar deze week had ik nog nog wat leuke post gehad. 
dus we gaan gelijk van start met de ontvangen post van deze week. 

deze kaart komt uit Brunei en heeft een reis gemaakt van 10.972 km in 17 dagen. 
en ik beken eerlijk dat ik nog nooit van dit land had gehoord. zo leer je nog eens wat bij met je kennis van landen. 
Brunei is een land in Zuidoost-Azië, het ligt op het eiland Borneo en bestaat uit twee delen die elk aan de Zuid-Chinese Zee liggen en verder geheel worden omringd door Maleisië. 
Brunei is met 5.765 km² iets groter dan Gelderland in Nederland.
de afzendster is nog maar een tiener (volgens haar profiel), ze houdt nu even een pauze maar heeft al benodigde kwalificaties om mijn studie aan een universiteit voort te zetten. ondertussen gebruikt ze haar tijd met onder andere werk als vrijwilliger in een ziekenhuis. 
helemaal top! het kaart is lekker simpel maar zeker ook grappig met deze dame en heer erop. 

en dan was er deze kaart die bij mij op de deurmat rolde.
deze kaart komt uit Singapore en heeft een reisafstand van 10.561 km in 21 dagen. 
op de kaart is een zonsondergang bij Merlion Park. op de achtergrond zie je Singapore Flyer, van 2008 tot 2014 was dit reuzenrad de grootste ter wereld. het is 165 meter hoog en heeft 28 cabines ter grootte van een stadsbus.
ik heb hoogtevrees dus dat ding is 
verder stond er niet zo heel veel infomatie op de kaart. 
ik begreep dat de afzender nog al eens onderweg is voor zijn werk en hij eigenlijk in Duitsland woont. dus ik denk dat hij voor zijn werk in Singapore is of zo. 

dit kaart kwam ook binnen rollen.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 556 km in 20 dagen.
en waarom deze kaart een reistijd heeft van 20 dagen is mij een raadsel. meestal is een kaart uit en naar Duitsland wel met 3 á 4 dagen op zijn bestemming.
op deze kaart stond genoeg geschreven, maar ik kan niet zo heel goed Duits lezen. 
ik heb iets kunnen uit halen van werk op een school, 44 jaar of zo. 
sorry, mijn Duits is heel slecht. 
het kaartje is wel erg leuk, het lijken mij twee vingerafdrukken waar ze een hart van hebben gemaakt. 

dan is er ook nog post op zijn bestemming aan gekomen. 
in postcrossing 300 ging er een kaart naar de USA, en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 7835 km in 9 dagen. 
en ook de kaart uit postcrossing 295 heeft zijn bestemming bereikt. deze kaart ging naar Honh Kong en heeft een reis gemaakt over 9365 km in 49 dagen. 
en dan was er nog een kaartje die zijn bestemming heeft bereikt, vorge week (postcrossing 301) ging er een kaart naar Roemenië en deze aangekomen na een reis van 8 dagen over 1611 km. 

en dit is de kaart die ik deze week eropuit heb gestuurd. 
dit kaartje gaat naar Rusland en zal een reisje gaan maken van 1861 km voor het op zijn bestemming is.
de ontvangster van deze kaart is geboren in een kleine historische Russische stad in de Oeral - Irbit (regio Sverdlovsk), dit stadje werdt gesticht in 1631, maar nu woont ze er niet meer. 
elke ochtend begin ze met een kopje cappuccino en geniet van de stilte in de ochtend als ze van haar koffie geniet. en dit is zo herkenbaar, ik doe namelijk het zelfde, geen cappuccino maar gewoon senseo koffie en ook even genieten van de stilte. 
de kaart is de laatste uit de reeks Efteling kaarten die ik had, op deze kaart staan een paar afbeeldingen van achtbanen die ze daar hebben. 
we gaan het weer afwachten hoe lang de reis gaat duren en hoe de ractie zal zijn. 

en zo komen we ook weer aan het einde van deze postcrossing. 
we hebben de afgelopen twee weken weer veel leuke post gehad, dus ik verwacht nu wel weer even een kleine stilte periode.
maar je weet het nooit bij postcrossing, het kan ook heel anders gaan. 
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...