dinsdag 14 september 2021

vervolg van My Muesli: zelf mixen

het is alweer een week of zes geleden dat ik een review deed van mymuesli. 
ik was nooit een ontbijt type, nog steeds niet. het is ergens rond 10 uur als ik een schaaltje yoghurt neem met cornflakes, havermout of tegenwoordig ook mymuesli.
ik ben echt helemaal om met deze producten. 
voor wie de review heeft gemist, hier de link naar dat blog voor je: 


zelf mixen
je kan bij mymuesli ook zelf een mix maken voor je ontbijt met je persoonlijke favorieten smaken in je ontbijt.
daarna na kan je zelf kiezen welke verpakkings-look jij je muesli wil geven.
ik had dus al een mix gemaakt met 
havervlokken fijn, volkoren cornflakes, chrunchy honey granola, choco cornflakes en appel.
ik heb deze mix de naam 'honey apple dream' gegeven. 
deze was erg lekker en dat mixen vond ik erg leuk om te doen.
zeker omdat ik producten die ik in de muesli van de supermarkt vind, zo als bijvoorbeeld rozijnen niet lekker vind.
met zelf mixen kan ik dus zelf bepalen wat ik er in laat doen. 
en ik heb er weer twee laten maken: aquarius en funkey monkey!


Funkey Monkey 
vraag mijn niet waarom ik deze zo heb genoemd.
de producten die ik heb gebruikt leken mij voor kinderen wel aantrekkelijk en dan klink toch zo een naam als Funkey Monkey wel grappig.
voor deze mix heb ik als basis grove havermoutvolkken genomen. meng daar honey boons, choco crunchy, banaan en choco speltballetjes (witte chocolade) bij en je apen-ontbijt is klaar.
die honey boons doen mij erg denken aan die Kellogg's Smacks met de zoete smaak van de Kellogg's Honey pops loops. die laatste genoemde at mijn dochter gewoon zo als snack tussendoor. 
de smaak van deze gehele mix valt wat de zoetigheid echt wel mee. de banaan is niet verkeerd maar houd toch een wat taaie smaak. 
kortom: ik ben wel tevreden met deze mix. ik ga deze zeker nog een keer vaker laten maken.

ik vond deze ook lekker door de havermout over-night, schepje van de Funkey Monkey er bij gaf het net even die extra zoete bite. 

Aquarius
de naam heeft weinig te maken met de inhoud van de bus.
maar er waren bussen uitgebracht met sterrenbeelden en ik ben nu eenmaal een waterman van sterrenbeeld, dus vandaar de naam Aquarius voor deze mix.
de basis van deze mix is de choco crunch met daar bijgevoegd yoghurt snippers, mini boterkoekjes, appel en granaatappel. 
hoe ik precies op deze combi ben gekomen weet ik niet precies.
met de combinatie van de mini boterkoekjes en de yoghurt snippers wilde ik een beetje de richting op denken van kwarktaart. de rest was gok werk en hopen dat het lekker smaakt en dat doet het ook. 
het doet je ergens echt denken aan een kwarktaartje, maar dan als ontbijt. 
de mini boterkoekjes vind mijn dochter dus weer erg lekker die probeert ze wel eens uit de bus te zoeken om op te snoepen. 

ik eet deze met yoghurt.
eigenlijk eet ik al mijn mixen met yoghurt, maar deze smaak lijkt mij niet lekker om eens te mixen met de havermout over-night. 
kan het mis hebben maar heb het nog niet geprobeerd. 

zoals ik al zei: ik ben om wat het ontbijten betreft. 
ik voel mijzelf ook beter, en merk dat de lekker trek naar snoep een stuk minder is.
door de reuma is bewegen voor mij soms lastig. ik kan vandaag genieten van een heerlijk wandeling lang de zeedijk en morgen bijna niet vooruit komen door de pijnlijke gewrichten.
sinds Juli 2019 rook ik ook niet meer, dit omdat ik een flinke wake up call kreeg met een beginnend hartinfarct. 
dus goede voeding is voor mij belangrijk, niet alleen van wegen gewicht maar ook voor de cholesterol. 
met mymuesli heb ik zeker een erg lekkere manier gevonden om mijn dag te starten.
ik ben ze inmiddels ook al tegen gekomen bij een supermarkt hier, maar dat waren maar twee smaken, superchoc muesli en de berry white choc muesli. 
maar ik bestel wel gewoon via de site van mymuesli zelf, dan heb ik ook meer keuze of ik ga weer eens zelf een mix in elkaar draaien. 
ik heb nog wel een idee voor een mix in mijn hoofd.

meer weten over mymuesli?

tot het volgende blog ... 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...