woensdag 8 september 2021

postcrossing#265

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
een onverwachts weekje waarbij er meer post kwam dan dat ik had verwacht.
dus we gaan gelijk maar beginnen met de ontvangen post.

deze kaart komt uit Griekenland en heeft een reis van 6 dagen gemaakt over 2111 km.
ik kan weinig verder vertellen over deze kaart omdat er alleen maar de groetjes op stond van de afzender.
maar de kaart zelf bevat meer dan genoeg dingen die naar Griekenland verwijzen zoals de souvlaki, olijven en de Griekse resten van de tempels. 
de logica van de katten begreep ik even niet, maar toen ik er op ben gaan zoeken zag ik berichten voorbij komen waarin werd verteld dat er best veel zwerfkatten zijn in Griekenland.
hulp voor deze beestje kennen ze daar niet, zowel de regering als plaatselijke bestuurders ziet opvang en verzorging en niet te vergeten sterilisatie niet als iets wat nodig is.
met zelf 3 katten in huis is het onbegrijpelijk dat deze dieren zo aan hun lot worden overgelaten. ik hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden, de foto's die ik heb gezien waren echt ver van prettig. 

dan kwam ook dit kaart bij mijn binnen.
deze komt uit Duitsland en heeft een reis van 7 dagen achter de rug over 656 km.
de afzendster is net zo dol op lezen als ik. 
ik ben het wel met haar eens dat E-books makkelijk zijn als je op reis gaat, maar verder ga ik toch echt wel voor de papieren versie die ik gewoon in mijn handen kan houden. 
maar met ze een ding kan je best wel wat boek meenemen op je reis, je gewicht aan boek hoef je dan toch niet mee te slepen.


en er kwam nog meer post 🤗... 
dit kaartje komt uit de USA en heeft een reis van 7881 km achter de rug in 9 dagen voor dat ik hem had. 
en echt serieus, dit is zo een gave kaart!
Yellowstone National Park is een nationaal park in de Verenigde Staten. Yellowstone heeft een oppervlakte van 8983 km², waardoor het meteen ook een van de grootste nationale parken van de Verenigde Staten is.
in het park leven vele diersoorten, waaronder bizons, herten, verschillende soorten beren, coyotes en wolven. 
en zeg nou zelf dat is toch gaaf als je van die bizons zo van dichtbij zou kunnen zien lopen?
ik zou zeker dit park willen bezoeken als ik ooit in de USA zou zijn. 

dan kreeg ik ook dit kaartje nog binnen.
deze komt uit Duitsland en heeft een reis van 552 km gemaakt in 5 dagen.
veel stond er niet geschreven op de kaart maar als antwoordt op de vraag of ales goed met ons gaat kan ik zeggen: ja, alles gaat goed. 
de kaart is zeker wel mooi, maar zo een ballonvaart zou niks voor mij zijn, ik heb namelijk hoogtevrees.

en er kwam nog meer post ... 
dit kaartje komt uit Spanje, of eigenlijk ook weer niet.
de kaart heeft een afstand van 1802 km gereisd in 12 dagen voor dat ik hem had.
maar dat is genomen vanaf de woonplaats in Spanje.
het zit zo: ze woont al 18 jaar in Spanje maar was in Rusland met vakantie toen deze kaart is verstuurd maar omdat het account dus op Spanje staat kloppen de afstand niet helemaal. de reistijd klopt wel als ik naar de poststempel kijk. 
niet dat het voor mij verder wat uitmaakt, ik vind het gewoon leuk weer post te hebben gehad. waar dit dan ook vandaan is gestuurd.

en dit is dan de laatste in de ontvangen post van deze week.
deze komt uit Rusland en heeft een reistijd van 13 dagen over 4343 km. 
veel informatie heb ik verder niet om te melden.
de afzendster is een 17 jarige student, en ze leest graag boeken van Stephen King.
goeie boeken maar ik ben zelf geen fan van horror verhalen. 


en dan had ik afgelopen week ook het bericht dat de kaart uit postcrossing 263, eentje naar Japan zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 8699 km in 9 dagen. 
dat is toch best wel snel gegaan als ik zo vrij mag zijn omdat te zeggen. 


en dan gaan we door met de post van die ik er op uit heb gestuurd.
dat is dit kaartje geworden, en die is onderweg naar de USA. de kaart gaat een reisje maken van 5845 km.
en de ontvanger van deze kaart is een koppel wat al ruim 10 jaar getrouwd zijn.
hij geeft les aan een plaatselijke universiteit, en zij is gepromoveerd in postkoloniale theorie en literatuur en doet aan vertalingen.
ze zijn dol op dieren, en ik geloof dat katten wel de voorkeur hebben. helaas is 2018 een van hun katten overleden aan kanker. ik ken dat gevoel goed omdat ik zelf ook een kat had met kanker en de keuze heb moeten maken om haar in te laten slapen. het blijft toch altijd een beetje een gemis. 
hoewel ze een lijstje hebben van kaarten van van ze hopen hun verzameling te kunnen uitbreiden kan ik ze daar niet bij helpen. dus ik heb een kaart genomen vanuit mijn eigen webshop om te versturen. 
we gaan het dus weer afwachten wat de reactie gaat worden op deze zending. 

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing van deze week.
iets voller als dat ik had verwacht, maar dat het het leuke van postcrossing.
je weet nooit wat erop je deurmat kan vallen.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...