donderdag 23 september 2021

kattenstreken#51

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

vakantie weer voorbij
en dit is weer de eerste kattenstreken na de vakantie.
voor ons eentje die mijn dochter en ik apart hebben gehouden.
ik was in juni al een paar dagen weg geweest en mijn dochter is in augustus een paar dagen weg geweest. 
voor de katten maakt dat verder niet zo veel uit, behalve voor haar hond. die was gewoon bij mij thuis, geen probleem verder maar voor Raya was het even minder omdat zowel zij als de hond graag bij mij willen liggen en omdat ik het verder geen probleem vind dat ze bij mij op bed komen liggen deed de hond dat ook.
nu is Raya nogal bazig over wie erop bed mag, zij wel maar Frodo en Nala jacht ze weg.
de blik die ze de hond gaf zei genoeg maar leek het toch te slikken.
natuurlijk wel boven op mij gaan liggen met een blik naar de hond van "mijn". 
niet dat dat indruk maakte op de hond, maar de poging was goed. 
tja en met de zomervakantie weer voorbij gaan we op naar de kerstvakantie.
en daar kan ik bijna niet opwachten, mijn dochter heeft zo iets leuks gemaakt voor de kerst, met de 3 monster hier in huis.
maar jullie zullen nog even geduld moeten hebben, het is nog te vroeg om te laten zien. 

de Raya show
vandaag is een beetje een Raya show, genoeg van haar kunnen vastleggen.
de andere hadden er weinig zin in om op de foto te gaan of bleven niet zitten. 
maar laten we eerlijk zijn: Raya is de ster van ons katten-team.
een kat die tv kijkt? ja, dat doet ze dus echt.
een tijdje terug was de film Exodus: Gods and Kings op tv, best een indrukwekkende film en zeker een van de goeie Bijbelse films die ooit zijn gemaakt.
en Raya vond het ook wel interessant om te kijken, op de poef recht voor de tv, de voorste rij zal ik maar zeggen. 

Raya is een echte snoeper. ze kan rustig wachten maar soms pikt ze gewoon wat weg.
ze is echt heel snel. daar kwam mijn dochter wel achter toen ze een slagroom soesje uit haar schaaltje pikte en als een speer boven onder het bed zat.
voor straf kreeg ze de hele week van mij geen kattensnoepjes en de andere twee wel. 
ze kan in de ochtend ook geduldig zitten wachten als ik yoghurt met muesli heb. 
Nala probeert dan ook te snoepen van de yoghurt, als je even niet oplet zit hij gelijk met zijn snuit in de yoghurt.
Raya wacht geduldig tot ik mijn schaaltje leeg heb.
meestal laat ik het dan staan en likt ze het schoon. 
ik doen het niet altijd, als ik de muesli soort heb met chocolade erin dan laat ik het haar niet uitlikken, maar de appel of bosvruchten mag van mij wel. 
natuurlijk probeert ze het ook wel eens om eerder te snoepen maar dan krijgt ze helemaal niks en dat heeft ze ook al heel goed door. 

en dan tenslotte heb ik deze nog van haar.
in een hoekje staat een oude stoel, achter die stoel staat de kattenmand.
na dat we Rambo hebben inlaten slapen is deze hier in huis blijven staan. (wel met een andere doek erin en even uitgesopt) 
de hond die wil er nog wel eens in kruipen.
maar Raya ligt er dus boven op.
de deken is er zo een die ik zelf heb gebreid en in de winter over mijn been heb als ik op de bank zit.
Raya heeft dit hoekje dus gevonden en ligt er regelmatig verstopt.
het is niet dat het niet opvalt als er een kat zou liggen maar het is nooit eerder gebeurd dat er een kat ging liggen. Raya is ermee begonnen maar Frodo heeft de hoek ook al eens uitgeprobeerd.
Nala lijkt het niet zo aan te trekken, die kijkt er niet naar om. 


en zo komen we aan het einde van deze kattenstreken.
een Raya show wat foto's dan, hopelijk werkende de twee heren de komende maand iets beter mee wat het maken van foto's betreft. 
intussen heb ik van de 3 een ontwerp genaakt om eventueel kaarten van te laten maken voor in de webshop van Redbubble. maar daar meer over de volgende keer.
namens de clan weer een high poot en graag tot het volgende blog ... 





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...