dinsdag 7 september 2021

ik lees ... Alles tussen jou & mij - Susan Wiggs

ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
mijn smaak in boeken is erg breed, litaratuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mijn wel aanspreek wat je op de achterkant leest. 
boeken van een bepaalde schrijfer of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewone op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken.
dat is niks voor mij.
o ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.

dit is zo een boek wat ik heb gelezen .... 

Alles tussen jou & mij
Susan Wiggs

samenvatting: 
een dramatisch voorval brengt hen samen, maar liefde lijkt onmogelijk... 
Caleb Stolz heeft zijn broer op diens sterfbed beloofd dat hij zijn twee jonge kinderen zal grootbrengen. dit betekent dat hij terug moet naar de kleine gesloten Amish-gemeenschap die hij jaren eerder heeft verlaten. het valt hem zwaar, maar toch is hij gelukkig op de boerderij met zijn neefje en nichtje. 
tot het noodlot toeslaat en zijn neefje zwaargewond raakt. 
Caleb kan niet anders dan het kind naar het ziekenhuis in de stad brengen, waarmee hij zich de woede van de hele gemeenschap op de hals haalt. hij staat er alleen voor, maar dan ontmoet hij Reese Powell, een toegewijde arts tot wie hij zich onmiddellijk aangetrokken voelt. Reese worstelt met de hoge werkdruk in het ziekenhuis en de nog hogere verwachtingen van haar familie. Caleb zet haar hele leven op zijn kop, maar is liefde tussen mensen uit zulke verschillende werelden wel mogelijk?

taal: Nederland
bindwijze: paperback 
verschijningsdatum: Februari 2019  
aantal pagina's: 416 pagina's
categorieën: literatuur & romans, HQN roman 


ik ben dol op verhalen die met de Amish zijn gelinkt. ik kan niet precies zeggen waarom maar ik heb voornamelijk heel veel respect voor hun leefwijzen.
je krijgt een bijzondere inkijk in een gesloten gemeenschap door dit soort boeken.
misschien niet altijd een makkelijk leven, met dit verhaal word dat maar weer duidelijk hoe lastig het soms kan zijn als je iets hard nodig hebt maar het in strijd met de strenge regels van het Amish geloof. maar ook de geheimen die binnen de gemeenschap blijven.
de mix van drama, romantiek, spanning, een inkijk in de Amish gemeenschap en de vlotte schrijfstijl maken dit een heerlijke feelgood-roman. 
meeslepend doordat er toch wel wat drama in zit en ook lekker romantisch. 
ik kon me goed inleven in de personages, voor de één heb je iets meer sympathie dan voor de ander natuurlijk, maar het leest heerlijk weg. 
vooral de Jonah doet je hart smelten, dapper hoe hij met zijn noodlot vrede probeert te vinden. maar ook zijn ouders zus Hannah krijgt te maken met moeilijke tijden waar ze zich dapper door heen weet te slaan.
kortom: een goed verhaal over liefde en de creatieve spanning tussen trouw aan jezelf en de cultuur waarbinnen je opgroeit.

schrijfster Suzan Wiggs is een bestsellerauteur.
ze begon al op heel jonge leeftijd te schrijven, op 8-jarige leeftijd publiceerde ze al haar eerste boek. 
ze schrijft het liefst over het dagelijkse leven van heel gewone mensen, zo ook in het boek “Between you and me”, vertaald door Tasio Ferand naar “Alles tussen jou en mij”.

waar te koop
je kunt dit boek vinden bij harlequin.nl, de uitgever van dit boek als HQN roman kopen.
‘alles tussen jouw en mij’ is verkrijgbaar voor 8.99 (+verzendkosten).

via Bol.com kun je het boek tweedehands kopen maar je betaald voor de goedkoopste tweedehands 11.99. 
het prijsverschil is zo klein dat ik persoonlijk zou zeggen: koop hem gewoon nieuw bij harlequin.nl. 

tot het volgende blog ... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...