vrijdag 3 september 2021

StarStable Prietpraat #44


StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.

laadprobleem met StarStable
tja vorige week begon het bij mij na de update niet zo heel fijn.
ik kon StarStable niet laden. nou ja, wel laden enzo maar het bleef maar crashen.
zelfs na dat ik alles er had afgehaald en opnieuw er op had gezet bleef dit probleem maar aan. dat was wel balen.
ik heb toen een mail gedaan naar de support van StarStable, ik had redelijk snel al antwoord dat ze bekend waren met het probleem en er hard aan werkte om het op te lossen. 
ik heb dus de woensdag van de update niks kunnen uploaden van de update. 
ik was gelijk uit mij ritme van wat ik altijd aan werk doe voor dit weblog en de foto's die ik maak voor het Instagram account van @malin_hawkstorm.
gelukkig was het snel opgelost en was ik donderdag er blij doen er dit beeld verscheen op mijn laptop. 
tja, ze doen hun best maar soms kunnen er ongemerkt toch wat foutjes ontstaan die voor ons spelers niet zo leuk zijn, maar ze doen hun best om de problemen dan zo snel mogelijk weer op te lossen. dankjewel voor het team van deze mensen. 


rijhal van de club
vanaf nu is er toegang tot een speciale rijhal voor jou en je club. hier kun je doen wat je hartje begeert: gezellig bijkletsen, plannen maken of oefenen.
misschien dat de drukte bij de publieke rijbakken dan nu wat gaat afnemen.
de rijhal van de club lijkt op de rijhal achter het landhuis van de Barones.
je kunt er uit verschillende sets met attributen kiezen, juichen op de tribune, naar nieuwe muziek uit Star Stable luisteren, outfits kiezen in je kleedkamer, de manen van je paard verzorgen… kortom: er is genoeg om te doen in jullie eigen club rijhal.
daarnaast vind je er een speciaal bord voor de sets met geplaatste attributen, en dat vind je alleen in de rijhal van je club.  hier kun je kiezen uit drie sets met Western-attributen: trail, barrelrace en slalomrace.
je vindt de rijhal van je club op dezelfde plaats als je clubhuis. je krijgt een venster te zien waarin je gevraagd wordt waar je naartoe wilt. 
als je nog geen clublid bent, kun je niet naar binnen, maar je kunt altijd even babbelen met de grootmeester van de ruiterclubs over het opzetten van je eigen vereniging.
de rijclub waar ik bij zit is van Michelle Mousetree, The Witches Family, wij doen weinig met de club. het is meer dat je dan niet telkens van die clubuitnodigingen krijgt.
maar nu is het wel handig want je kan de rijhal in gaan in misschien op die manier wat oefening doen met je paard om zo wat vaardigheden in alle rust te kunnen verbeteren. 
ik denk dat deze vernieuwing zeker een warm welkom is onder vele spelers. 

ruiterset Pad naar zonsondergang
tja er zijn clubs die eisen stellen wat voor kleding en paarden je moet hebben, dat is bij onze club niet. iedere is vrije om te doen wat ze willen.
maar als je toch sets wil matchen dan is dit misschien wel een leuke kleding tip. er zijn namelijk een nieuwe zending kleding voor jouw en spullen voor je paard aan gekomen. 
de ruitersets 'pad naar zonsondergang' is in vier kleuren verkrijgbaar. 
je vindt ze in de totaalwinkel en de winkels in Dundull.
voor nu heb ik even nog geen set compleet maar houd het Instagram account van @malin_hawkstorm in de gaten, daar zou best wel eens binnenkort een outfit foto geplaats kunnen worden van deze nieuwe kleding. 

wat kun je verder nog gaan verwachten?
* vorige week kregen de  ruiterclubs hun eigen rijhal. 
* Yelena heeft gewerkt aan een nieuwe race! het wordt weer een uitdagend voor jouw en je paard, maar zeker ook een heel leuk parcour.
* een nieuw paard: de Paint. dankzij zijn meegaande en sociale karakter is de Paint het ideale metgezel voor iedereen met een groot hart. 
de Paint is niet het enige wat in deze week komt. ze hebben dan namelijk western spullen in nieuwe kleuren voor je paard, je kunt kiezen uit vier sets met nieuwe halsters, dekens en zadels.
* StarStable viert eind September een wel bijzondere verjaardag: hun 10e jubileum!
we hebben daar allemaal ontzettend veel zin om die met te gaan vieren. 
hou StarStable in de gaten, wordt vervolgd!

vernieuwd water!
ze hebben de wateren van Jorvik mooier en realistischer gemaakt. 
je kunt nu dus zien hoe het licht op het wateroppervlak wordt weerspiegeld en in ondiep water wordt gebroken. 
je moet alleen wel een optie activeren om dit te zien. ga naar 'Instellingen' en 'Graphics'. 
hier vink je het vakje 'Weerspiegeling' aan als je het vernieuwde water wilt zien. 
het spel wordt hierdoor mogelijk wel iets trager, dus je mag zelf kiezen of je de optie wilt aanzetten of niet.

working equitation met Yelena
bij de working equitation moeten paard en ruiter samen verschillende hindernissen nemen die gebaseerd zijn op het traditionele boerenwerk. 
het wordt ook wel arbeidsrijstijl genoemd. Yelena vindt zelf de snelheidsproef het leukst, en daar gaat het in deze wedstrijd om! 
ze zoekt ruiters met talent die graag een nieuwe wedstrijd willen uitproberen die wat moeilijker is dan de vorige.
Yelena is benieuwd of je je vaardigheden kunt verbeteren. praat met haar bij de paddock naast ruitercentrum Silverglade om het parcours uit te proberen.
op zich is het niet zo heel moeilijk, zelf begin ik rustig aan en als ik het parcour wat beter ken dat ga ik op de snelheid iets meer oefenen. 
maar het is zeker een leuke aanwinst met races, het doet mijn ook wel een beetje denken aan western rijden. 

voordat je aan deze wedstrijd kunt meedoen, moet je wel eerst de eerste working equitation wedstrijd van Yelena hebben afgerond.

bonusshop
er is een nieuw item beschikbaar in de Moorland Bonuswinkel voor iedereen die Star Rider is.
dit keer hebben we een zadeldeken gehad met het groene Keltische motief.
persoonlijk vind ik deze set mooier als de cozy camping set voor je paard van de vorige keer wat we uit de bonusshop hadden. 
ik vind blauw niet verkeerd maar laten we eerlijk zijn, blauw komt heel veel voor bij de spullen in StarStable.


scrapbook#30
en met dit scrapbook komen we weer aan het einde van deze StarStable prietpraat.
ik denk dat we allemaal uitkijken naar de 10de verjaardag van StarStable eind van deze maand.
via de instagram accounts blijven we foto's plaatsen, je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree. 

tot het volgende blog ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...