donderdag 5 augustus 2021

review my muesli

er zijn heel veel variaties in boxen verkrijgbaar met eten en drinken. 
gemak dient onze mensen zeggen ze toch? maar zijn die boxen ook hun geld waard?
daar kom je maar op een manier achter: uitproberen? 
een tijdje terug heb ik de waterdrop blokjes van waterdrop.nl geprobeerd en ik gebruik ze nog steeds.
nu heb ik een proefpakket bij mymuesli.nl besteld. eens proeven of dit iets lekkers is? 
laat ik beginnen met het feit dat ik geen ontbijt type ben. 
ik begin met koffie, minstens 2 á 3 mokken, dan pas rond een uur of tien denk ik na om iets te gaan eten. 
yoghurt met cornflakes is bij iedereen wel bekend en havermout overnight doen we hier ook regelmatig. of gewoon een cracker met kaas. 
muesli lust ik wel, maar niet niet zo dol op de rozijnen die er in zitten. 
toch heb de gok genomen om dit proefpakket te bestellen. 
in deze doos zitten 6 smaken en elke pot bevat een portie voor twee. mijn dochter eet het niet zo snel dus dat word twee dagen yoghurt met muesli in de zelfde smaak. 
nou, als het lekker is vind ik het niet erg. 

Berry Muesli 
deze crunchy mix vol met heerlijke zoete aardbeien, frambozen en zoetzure cranberry's.
deze muesli bevat havervlokken fijn, haver crunchy, zonnebloempitten, volkeren cornflakes, cranberry, aarbeien, frambozen, bosbessen, appel, zwarte bessen en rode bessen.

we zijn begonnen met deze om te gaan proeven.
en ik moet zeggen dat ik met gedroogd fruit wat huiverig ben, maar dit viel reuze mee. de smaak van het fruit is goed en de textuur is niet zo vast en kauwgom-achtig zo als ik vaker heb gehad met gedroogd fruit. het was eigenlijk gewoon lekker!
dit is zeker een smaak die ik wel eens vaker zou kunnen nemen als ontbijt. 
deze gaan we zeker nog eens een keer bestellen. 

Superchoc muesli 
ben jij een chocoholic? dan ga deze helemaal super vinden.
in de Superchoc muesli kun je genieten van witte chocolade vlokken, romige melkchocolade drops en pure chocolade snippers. 
de mix bestaat uit Choco Crunchy, havervlokken, granola chrunchy, cacao flakes, choco snippers, melk chocolade, witte chocolade en choco-spelt balletjes.

en ik vond deze meevallen. ik had echt een hele zoet bom verwacht van al de chocolade maar dat viel reuze mee.
de balans is zeker erg goed tussen het zoete van de choco en de smaken van de haver en granola. 
ik zal niet zeggen dat deze een favoriet van mij word maar het is er zeker eentje die voor herhaling vatbaar is. 

Honey&Nuts muesli 
naast een bijzonder groot aantal waardevolle noten die deze muesli extra knapperig en stevig maken, hebben ze honingvlokken toegevoegd. 
ze lossen op in de yoghurt of melk en geven het een heerlijke, zoete smaak. 
een mix van haver chrunchy, havervlokken, appel-kaneel chrunchy, dadels, cashewnoten, hazelnoten, speltvlokken, honingvlokken, appel en amandelnoten. 

laat ik beginnen met het feit dat ik de hazelnoten er heb uit gehaald, sorry, ik hou daar niet zo van. de stukjes dadels had ik ook mij twijfels over maar dat viel eigenlijk best mee. het smaakt over het algemeen niet slecht maar ik kan nou niet zeggen dat ik er heel enthousiast over ben.
voor een keer is het prima maar daar trek ik dan voor mij persoonlijk even de grens. 
ik denk niet dat deze vaker besteld gaat worden. 

Strawberry cheesecake muesli 
ik lust graag cheesecake maar om er mee te ontbijten?
deze gelimiteerde muesli zit: knapperige Haver Crunchy, verfijnd met knapperige mini biscuitjes, de ideale basis voor een Cheesecake Muesli. 
het wordt romig met onze smeltende roomkaas snippers, die samen met de fruitige aardbeien een onverslaanbare combinatie vormen.
ver zit er in deze mix havervlokken fijn, aardbeien en zwarte bessen.

hier had ik ook een zoete bom bij verwacht, maar dat viel echt reuze mee. de stukjes biscuit zijn echt erg lekker in deze mix. 
de smaak is goed, maar echt de smaak van cheesecake herken ik er niet in terug. maar dat maakt verder ook niet zo veel uit, deze is gewoon lekker. 
een favoriete? nee, dat niet maar zeker een om te herhalen als ontbijt. 

Blackberry granola
deze is wat verwarrend, op de pot staat brombeer granola maar op de site staat deze niet maar de Blackberry granola is het zelfde. 
misschien eerder onder deze naam als gelimiteerde muesli uitgebracht en nu onder de naam Blackberry granola vast in het assortiment of zo? 
de mix bestaat havervlokken, granola chrunchy, spelt flakes, chia zaden, bosbesseb, aardbeien, bramen en frambozen.

en ik heb het in tussen al vaker gezegd, maar ik blijf mijzelf verbazen over het feit dat de smaak van het fruit gewoon goed tot zijn recht komt zodra ik het met de yoghurt het gemengd. geen stugge kauwgom achtige stukjes maar gewoon goed smakend fruit. deze muesli was dan ook heerlijk met zijn 4 soorten verschillend fruit. 
net als de Berry muesli is dit er een die ik best vaker zou nemen als ontbijt. 

Berry White Choc Muesli
het idee van frambozen en zoetzure cranberry's omhuld in witte bio chocolade en witte chocolade speltballetjes klink heel goed. 
de mix bevat haver chrunchy, havervlokken fijn, cranberry chocs, choco spelt balletje, witte choco snippers en frambozen. 

en de laatste van de 6 proefpotten. 
eigenlijk ook gewoon heel lekker. hoewel ik persoonlijk de cranberry met het witte chocolade laagje niet geweldig vond. de brok cranberry met choco is voor mij persoonlijk net iets te groot waar door de smaak iet te veel overkomt als je de cranberry door bijt in verhouding met de aan producten in de mix. 
is het daar door voor mij een 'no go'? nee, dat niet. voor een keer is het zeker erg lekker maar ik denk niet dat dit een favoriet gaat worden voor mij.

zelf mixen
je kan bij mymuesli ook zelf een mix maken voor je ontbijt met je persoonlijke favorieten smaken in je ontbijt.
daarna na kan je zelf kiezen welke verpakkings-look jij je muesli wil geven.
dat heb ik uitgeprobeerd en heb zelf een mix gemaakt van havervlokken fijn, volkoren cornflakes, chrunchy honey granola, choco cornflakes en appel.
ik heb deze mix de naam 'honey apple dream' gegeven. 
en dit is hoe ik de verpakking van mijn eigen mix. 
deze staat nu ook opgeslagen op mij account bij my muesli, handig als ik hem nog een keer wil bestellen.
ik heb hem nog niet geproefd, ik was nog even bezig met de andere potjes, maar hou het Instagram account in de gaten.
zodra ik hem ga proeven deel ik daar wel even een foto en mij mening er over.

mymuesli - conclusie
het maakt niet uit welk dieet je hebt of welke muesli je eet, met elke lepel geniet jij van de beste bio-kwaliteit van gecontroleerde productie.
dat is wat mymuesli je beloof over hun producten, en ik geloof dat ze die belofte ook wel waar maken. 
ze onthouden zich niet alleen van het gebruik van genetische manipulatie en kunstmatige toevoegingen, maar hebben lidmaatschap met Biokreis, een telersvereniging voor biologische landbouw en gezonde voeding, en die gaan zelfs verder dan de wettelijke EU-regelgeving voor biologische landbouw. 
de muesli's zijn vooral gericht zijn op gezondheidsbewuste doelgroepen. 
van lactosevrij, glutenvrij, fructosevrij tot vegan, eiwitrijk en vezelrijk, dat allemaal met geen toegevoegde suikers en met de calorieën zit het ook wel goed in deze muesli.
ik ben geen uit-bed-en-ontbijt persoon zoals ik al zei maar pas rond 10 uur denk ik over iets te eten na. maar dit was echt erg lekker. vooral het fruit heeft mij zeer verbaasd, geen kauwgom achtige smaak maar gewoon lekker fruit wat goed te eten is na dat het met je yoghurt is gemengd. 
de honey&nuts is de uitzondering voor mij, die viel mij wat tegen, maar verder ben ik toch wel een beetje verliefd geworden op mymuelsi. 
ik denk ook wel dat ik mymuesli vaker in huis ga nemen, het is zeker een hele lekker aanvulling op de havermout, cornflakes of gewoon een cracker wat ik nu deed als ontbijt. 


wil je nou zelf deze interesse om mymuesli ook te proberen? 
dan nodigt ik je uit om mymuesli te proberen via de onderstaande link.
doe een bestelling en van minimaal €10 en ontvang jouw gratis probeerpakket er gratis bij.
je zou bijvoorbeeld zo een leuke 2go beker kunnen bestellen en dan krijg dit pakket erbij.
of mix gewoon je eigen muesli mix met je favoriete smaken. 




* geldig tot 15.09.2021.
minimale  aankoopwaarde € 10,00, beperkte hoeveelheid, zolang de voorraad strekt. 
alleen voor nieuwe klanten.

tot het volgende blog .... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...