woensdag 25 augustus 2021

postcrossing#263

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
de vakantie zit er weer op en we gaan weer aan de slag. 
ver was onze vakantie niet, voor mij dan niet. ik was gewoon thuis. 
mijn dochter is een weekje bij haar vader geweest. 
en dat was best wel lekker om even tijd voor mezelf te hebben. 
ik heb buiten het dagelijkse huishouden mijzelf vooral bezig gehouden met lezen en films kijken op verschillende streamingdiensten als PrimeVideo, Disney+, Netflix  en op Discovery+ heb ik op 3 dagen tijd 2 seisoenen van ghost asylum gekeken. 
ik ben dol op van die paranormale programma's, ghosthunting enzo. 
voor mij was het een heerlijk ontspannende week vakantie. 
vakantie of niet, er moesten nog nieuwe postzegels worden besteld. 
en dat heb ik ook gedaan, dat zij dit keer deze geworden. 
erg kleurrijk en vol met typische Nederlandse dingen als de kaas, de klompen, de erwtensoep en nog veel meer.
misschien ben jij wel een van de personen die de komende tijd een kaart gaat krijgen met deze postzegel erop? 
misschien dat je nog andere typische Nederland dingen kunt vinden op de postzegel. 
deze week zit er al een op een van de twee kaarten die er op uit zijn.
ik had nog een van de vorige reeks, dus vandaar dat er eentje met de nieuwe reeks is. 

en dan de ontvangen post.
die is er niet, nee, echt helemaal niks en dat is even raar.
de vorige twee jaren was het echt wel volle bak aan ontvangen kaarten maar dit keer is er gewoon helemaal niks.
maar tijdens de vakantie zijn een aantal kaarten die nog onderweg waren wel hun bestemming aangekomen. 
de kaart uit postcrossing 262 die naar Duitsland ging voor de vakantie had zijn bestemming bereikt na een reis van 206 km in 4 dagen. 
in postcrossing 261 ging een kaart naar Japan, deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 9385 km in 12 dagen. 
als antwoord op de vraag die ik kreeg kan ik antwoorden met: alles is goed hier en we zijn beschermd tegen het virus met onze beiden vaccinatieshots. 
in postcrossing 260 ging een kaart naar de USA, en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 27 dagen over 6610 km. 
en tenslotte was er voor de vakantie in postcrossing 262 ook nog een kaart die naar Rusland ging, ook deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 15 dagen over 1794 km. 
en toen waren alle kaarten die verstuurd zijn op hun bestemming aan gekomen en is het tijd om er weer een paar op de brievenbus te gooien.
en het is de week na mijn vakantie dus dat zij er vandaag twee. 

en we beginnen met deze kaart.
deze gaat naar Japan en zal een reis gaan maken van 8699 km.
de ontvangster van deze kaart vond het al erg leuk om in haar kindertijd kaarten te ontvangen en met postcrossing denkt ze vele verrassingen van over de hele wereld te krijgen.
die gedachten is erg mooi en ik kan je zeggen dat je soms ook inderdaad prachtig beelden van over de hele wereld ontvangt. zelf weetje waar van je het bestaan niet wist. 
ik sluit mijn dan ook bij haar aan wat betreft de toeristische kaarten met een mooie foto's: dat zijn altijd het beste souvenir voor mezelf om mee te nemen.
of te ontvangen zoals bij postcrossing. 
nu is deze kaart niet echt toeristische, maar de klompen zijn zeker Nederlands en de muis ... scooziemouse is mijn bijnaam op postcrossing en het zit in de naam van dit weblog. het mogen duidelijk zijn: ik heb iets met muizen. 
hopelijk is deze simpel kaart toch leuk genoeg voor haar collectie postcrossing kaarten. 

en dan de tweede kaart die ik erop uit heb gestuurd.
deze blijft iets dichterbij huis, deze kaart gaat naar Duitsland en gaat een reisje maken van 300 km. 
de ontvangster van deze kaart noemt zicht zelf "een senior met een jong hart".
inmiddels is zij gepensioneerd, ze werkte als leraar.
postcrossing vind ze leuk en spannend! 
je kan de wereld rondreizen, interessante mensen ontmoeten en zoveel leren van verschillende werelddelen.
net als ik houdt ze van koffie, dan heb je bij mij al bonuspunten verdiend. 
hoewel ze blij is met alle kaarten was er wel een lijstje met kaarten die ze extra leuk zou vinden. 
deze kaart is een eigen ontwerp en staat ook in de webwinkel via redbubble. 
de kaart heeft zeker wel de voorkeuren van dieren, landelijke landschappen, natuur en elementen die ook wel een beetje bij de kust horen zoals de vuurtoren. kleurrijk is hij ook wel.
we gaan het afwachten wat ze er van gaat vinden.

en zo komen we bijna aan het einde van deze eerste postcrossing na de zomervakantie.
het weer hier is inmiddels wat omgeslagen naar wat kouder en natter.
we beginnen al een beetje in het herfst sfeer te komen. wat de zomer betreft was het dit jaar niet zo heel veel bijzonders, het ging redelijk. warm genoeg om zonder jas buiten te kunnen lopen maar echt strand weer was er niet zo heel veel. 
ben dan ook heel benieuwd naar wat voor winter we gaan krijgen. 
aankomende week ga ik nog wat kaarten erbij bestellen, ik heb nog wel eigen ontworpen kaarten maar heb er toch ook nog nodig die niet van mijn eigen webshop komen. 
beetje reclame voor je eigen werk mag maar niet te overdreven er in worden. 
dan rest mij eigenlijk alleen nog maar om jullie te bedanken voor jullie aandacht voor het blog van deze week en graag tot het volgende blog ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...