woensdag 4 augustus 2021

postcrossing#262

hallo en welkom bij een nieuwe postcrosssing.
met vandaag twee kaarten die erop uit zijn gestuurd.
we gaan er even van tussen voor vakantie.
vanaf 9 tot 20 augustus even geen blogs.
met uitzonderring van 20 augustus want het geplande blog van StarStable komt dan gewoon online.
ik had geen zin om het hele schema voor dat ene blog om te gooien. 
dus vandaar dat op de laatste dag er toch nog een blog online komt.

ik had afgelopen week nog post.
dit kaartje komt uit Hong Kong en heeft een reis van 43 dagen achter de rug over 9359 km.
en jullie denken waarschijnlijk nu het zelf als wat ik dacht: Hong Kong is toch een stad in China.
Hong Kong is een Speciale bestuurlijke regio van de Volksrepubliek China, het gebied bestaat uit 236 eilanden met een totale oppervlakte van 1.104 km². 
dit was voor mij even een hele nieuw ervaring wat betreft mijn aardrijkskunde.
ik kon erg slecht lezen wat er op de kaart was geschreven. iets met 'game' en 'how about you?' heb ik kunnen ontcijferen. ik gok wat mijn favoriete spel is. nou, dat is Star Stable, een online paardenspel. ik blog hier ook over. 

zoals ik al zei gaan er twee kaarten uit deze week.
en dit is het eerste kaartje van de twee.
deze kaart gaat naar Rusland en zal een afstand gaan afreizen van 1794 km.
de ontvangster van deze kaart breng haar vrije tijd graag door met haar familie en kijk graag films. is ze graag in haar tuin bezig. 
echt voorkeur had ze niet maar iets wat iets laat zien van mijn thuisland was erg welkom.
nou, ik denk dat deze kaart wel uit beeld wat de meeste mensen verwachten bij Nederland: molens en tulpen. nog kaas erbij en het plaatje was compleet. 
hoewel ik mij toch afvraag waarom toeristen dat beeld nou bij Nederland plaatsen? 
we gaan het afwachten hoe lang de kaart er over gaat doen. 


en dit is de tweede kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
die gaat niet zo heel ver om eerlijk te zijn.
de kaart gaat naar Duitsland en zal een afstand van 206 km.
zoals ik al zei, niet zo heel ver weg.
de ontvangster van deze kaart had wel een lijst voor als je het lastig vind een kaart te sturen en daar zag ik vogels tussen staan. nou wilde ze het liefst vogels die vliegen maar die had ik niet, wel deze specht tegen een boom.
de tekening is er een uit de serie Nederlandse spechten van  illustrator Michelle Dujardin.
dit is er een van de bonte specht. de serie die ik heb liggen heeft ook nog de afbeeldingen van de groene specht en de zwarte specht. 
ik persoonlijk vind de illustraties erg mooi. 
we gaan het dus verder afwachten of de ontvangster daar ook zo over denkt.

en zo sluipen we langzaam aan naar het einde van postcrossing.
de komende twee weken is er dus geen postcrossing!
wij gaan hier vakantie houden, nou ja vakantie ... we zijn gewoon thuis.
ik denk dat ik waarschijnlijk wel gewoon dingen zal doen voor het weblog zoals nieuwe kaarten bestellen, nieuwe postzegels laten drukken en ... de site van postcard sisters een bekijken en eventueel iets gaan bestellen.
ik heb inmiddels de middelen om daar te kunnen bestellen en er staan ook nog wat nieuwe kaarten in mijn eigen webshop op Redbubble om te bestellen. 
kleine hint: ik ben een ontwerp aan het maken voor een kaart die aansluit op postcrossing. 
meer zeg ik niet. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht. ik zou zeggen fijne vakantie als jij ook nog op vakantie gaat en ik zie jullie graag weer terug na de vakantie.
het eerst volgende blog zal zijn op 25 augustus. 

tot het volgende blog ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...