dinsdag 24 augustus 2021

how's life? #4

weer aan de slag
de zomervakantie is weer voorbij!
en dat is niet alleen voor mij maar ook voor vele scholieren en andere mensen die weer aan het werk mogen.
we zijn weer met het weblog begonnen en donderdag mag ik ook weer aan de slag bij de kringloopwinkel.
ik was er even van tussen omdat we even geen auto hadden maar deze is weer terug en we kunnen weer aan het werk.
ik had mijn auto voor de vakantie al terug maar voor die ene dag heb ik mijzelf niet aangemeld dat ik zou komen.
we waren hier nog druk met GISH, iets waar mijn dochter aan mee deed.
ik moet eerlijk zeggen dit was de eerste keer dat we hier in huis aan GISH deden en ik heb best wel gelachen om sommige dingen die er als opdracht waren. 

zo was er een opdracht die waarbij je een huisdier in een Marvel karakter moest veranderen.
hoe ga je dat nou weer doen? nou was mijn dochter erg creatief en heeft een Loki masker gemaakt ... ontwerp uitprinten, uitknippen, verven, in elkaar zetten en nog meer karton er achter voor de stevigheid.
op zich was dat masker wel goed gelukt.
maar gaat haar hond Beertje ook meewerken was de grote vraag.
nou ... de foto zegt genoeg. 
meewerken deed het wel, maar dat hoofd! 
ik heb echt plat gelegen van het lachen om die hond. 
maar de opdracht is wel met succes uitgevoerd, de groene cape hebben we maar weg gelaten. je moet je geluk niet te hoog inzetten. 

mijn dochter is nog een weekje naar haar vader geweest.
een weekje samen met haar broertje en 2 zusje doorbrengen. voor de jongste spruit was erg blij met grote zus die kwam logeren. 
ik was dus alleen thuis en ik vond het prima. mijn routine was even anders omdat ik de hond had om uit te laten.
ik heb buiten het dagelijkse huishouden mijzelf vooral bezig gehouden met lezen en films kijken op verschillende streamingdiensten als PrimeVideo, Disney+, Netflix  en op Discovery+ heb ik op 3 dagen tijd 2 seisoenen van "ghost asylum" gekeken. 
ik ben dol op van die paranormale programma's, ghosthunting enzo. 
voor mij was het een heerlijk ontspannende week vakantie. ik heb mij totaal niet met het weblog bezig gehouden, iets wat ik anders toch nog wel deed ook al was het vakantie. 
maar ik geef ook wel eerlijk toe dat het ook weer fijn was toen mijn dochter terug thuis was.
we zijn vorige week vrijdag nog naar de stad geweest waar we zijn gaan winkelen, niet heel uitgebreid, maar wel gezellig.
om vervolgens te eindige bij de lunchroom in Steenbergen waar we een late lunch hebben gedaan. we hebben het erg gezellig en leuk gehad. 
wat ons betreft was de vakantie top.
maar het zit er op en we gaan nu aan de laatste loodjes van 2021 beginnen, op naar de kerst!

douchdrama
ik kan erg genieten van mijn douch in de ochtend.
maar vorige week was dat douchen even minder fijn. 
een tijdje terug was de omhulsing van de waterslang als los gekomen.
maar alles werkte nog, ik zag geen problemen.
tot vorige week, ik stond te douchen en toen deed de waterslang pang.
ik kon nog net achteruit stappen zodat de douchkop op de grond viel maar kreeg nog wel een mep van de slang over mijn lijf.
buiten wat lichte blauwe plekken valt het achteraf mee. 
toch op dat moment schrok ik toch wel even.
hoe de slang heeft kunnen klappen weet ik niet, misschien toch omdat de omhulsing er niet geheel meer rond zat? 
hoe dan ook, het is kapot en er moest een nieuwe slang komen. 
met mijn haar nog in de shampoo dus mijn haar maar uitgespoeld in de wasbak op de badkamer.
mijn dochter kwam de volgende dag weer thuis en we zouden de dag daarna gaan winkelen dus even 2 dagen geen douch om te gebruiken. moeten we toch kunnen overleven.
toen de douch werd vernieuwd hebben we twee weken zonder douch moeten doen. 
maar de schrik zat er toch wel even in bij mij. ik snap nog steeds niet hoe dit kon gebeuren.
inmiddels hebben we een nieuwe slang en een nieuwe douchkop, een iets grotere dan dat we hadden. 

en verder ...
verder gaan we weer gewoon door met ons dagelijkse leven.
we pakken de draad weer op. 
intussen zijn een aantal regels wat het betreft de maatregels rond het corona vervallen, maar ik ben toch nog wel voorzichtig. ik ben gevaccineerd maar dat zegt niks.
en als ik eerlijk ben dan vraag ik mijzelf toch af hoe lang ze alles laten zoals het is of dat ze weer regels terug gaan invoeren? 

zoals ik al eerder zei: we gaan beginnen aan de laatste maanden van 2021.
we gaan het afwachten wat er verder nog gaat komen en kan gebeuren.
ik kan wel zeggen dat mijn dochter en ik nog iets gepland hebben voor november.
maar daar komt later meer over, omdat ik dit wil gaan bewerken met zepeto om op Instagram te gaan delen. 
klink geheimzinnig maar dat valt mee. 
hint: dit komt in de plaats van mijn zepeto vakantie bewerking die ik op Instagram de laatste twee jaar deed. na Frankrijk en USA gaan we dit jaar voor iets echt Nederlandse. 
wacht maar af ... 😉


tot het volgende blog 

 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...