woensdag 18 maart 2020

postcrossing#192

hallo en welkom bij een nieuwe 📫postcrossing ... en ik hoop dat postcrossing nog een beetje loopt om elkaar te steunen.
wereldwijd hebben we nu te maken met het coronavirus, en ik begrijp dat verschillende landen nu hun maatregels hebben genomen waar door het niet altijd makkelijk is om nog post te sturen.
het Nederlandse kabinet kwam vorige week bijeen voor crisisoverleg over de uitbraak van het coronavirus en hebben maatregels ingesteld.
daarin kwamen ze overeen dat deze maatregelen voor het hele land gaan gelden, tenminste tot en met 31 maart. 
door dat het in de media zo veel rond het coronavirus draait en ik dit weblog niet alleen rond het coronavirus wil laten draaien komen al blogs, buiten de vasten blog als postcrossing, kattenstreken en prietpraat alleen online tot aan 31 maart 2020.
na deze tijd kijken we even verder hoe de zaken er voor staan, ik hoop dat iedereen deze keuze kan begrijpen. dank je.



dat betekend dat deze week en volgende week postcrossing gewoon online komt.
daarna bekijken we wel weer verder hoe de zaken er voor staan.
de impact van het coronavirus begint rond ons zeker zijn grip te krijgen.
vorige week kreeg ik een email met de mededeling dat de kringloopwinkel van het Leger des Heils voor onbepaalde tijd dicht gaat. en afspraken in het ziekenhuis en bij tandarts worden afgebeld.
de brein van ons mensen neemt gelijk een hele andere houding aan, als of je meespeelt in een aflevering van CSI, alles is verdacht. als je een keer kucht door een kriebel in je keel lijkt het wel gelijk the voice of Holland, iedereen draait zich en neem je op met die ene blik.

laten we dit zeker serieus nemen en denken aan de gezondheid van onszelf en aan die van andere!

gaan we door met waar het omdraait in postcrossing: kaartjes versturen en ontvangen.
dan ging er in postcrossing 190 een kaartje naar Duitsland, dit kaartje heeft na een reis van 10 dagen over 291 km zijn bestemming bereikt. 
de ontvangster vond het een super leuk en grappig kaartje.


en dan de kaart van deze week. 
deze kaart gaat naar .... Rusland.
dit kaartje gaat een afstand van 2392 km reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
ik heb geprobeerd het luchtig te houden en niet vol op het coronavirus in te springen.
natuurlijk wel even kort de wens dat hij/zij mag zijn voor het coronavirus en voorzichtig wil zijn.
het kaartje is redelijk algemeen, ik had niks wat overeen kwam met de kaarten die op de wenslijst stonden, dus vandaar de keuze voor een simpel postcrossing kaartje.
we gaan zien hoe lang het gaat duren voor de kaart aankomt. meestal zit er een week of 5 á 6 tussen versturen en aankomst in Rusland maar misschien dat door het coronavirus daar nu ook vertraging in zit?

tja en dit was het dan alweer.
ik weet dat het inhoudelijk weinig bevat, maar gezien de omstandigheden denk ik dat het ook wel begrijpelijk is.
laten we het beste er van maken en proberen ons zelf en andere veilig te stellen van virus.
blijf binnen als je niet naar buiten hoeft, dat is misschien het slimste om te doen.
ik wil jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...