woensdag 4 maart 2020

postcrossing#190

hallo, 
het is woensdag en we duiken weer in de brievenbus van 📫postcrossing!
en afgelopen week kwam het nieuws dat ook in Nederland het Coronavirus is aangetroffen.
de schrik begint er wel in te komen maar ik wil geen paniek zaaien als dat niet nodig is.
voor nu heb ik wel even wat maatregelen genomen die misschien overdreven lijken maar ik neem het risico even niet.
vanuit de overheid is er ook een advies om voorzichtig te zijn en een noodvoorraad aan te leggen voor 2 á 3 weken, vooruit denken op de situatie maar niet direct nodig om nu al uit te voeren.
de voorraad in de kasten en vriezer is aangevuld dat we zeker tot 3 weken vooruit kunnen.
ik ga de deur niet uit als het niet nodig is en drukke openbare plekken probeer ik te vermijden als dat kan. 
maar verder doe ik gewoon wat ik altijd doe en postcrossing is een van die dingen die ik doe, dus ook deze week.

mijn brievenbus had afgelopen week ook weer een blij moment. dit kaart viel op de deurmat.
de kaart komt uit Irak, ja je leest het goed, ik zelf vind het wel bijzonder om een kaart te krijgen uit Irak.
we hoeven er verder niet op in te gaan, maar we weten allemaal hoe het daar is en is geweest.
fijn dat postcrossing daar ook zijn weg heeft gevonden.
maar dit kaartje heeft een afstand van 4253 km gereisd in 90 dagen.
dit is een bron erg in Kurdistan, de afzender is er zelf nog nooit geweest maar hoopt deze plek ooit wel te bezoeken.

dan was er deze week ook nog het bericht dat de kaart uit postcrossing 188 zijn bestemming had bereikt na een reis van 2618 km in 13 dagen. voor een kaart naar Rusland was dit redelijk snel.


en dit is de kaart die ik deze week verstuurd heb.
deze vrolijke maar ook wel drukke kaart in onderweg naar Duitsland en zal een reisje van 291 km maken voor het op zijn bestemming is.
de afbeelding is een tekening van Frans Le Roux, en van deze (en nog wat andere tekeningen) zijn er ooit ook puzzels uitgebracht.
de serie van prentjes die zijn uitgegeven stellen allemaal beelden van Amsterdam voor. ik weet vanuit de kringloopwinkel waar ik werk dat dit soort puzzel er gewild zijn bij klanten. als we ze hebben zijn ze dan ook zo weg. 

en zo komen we weer aan het einde van postcrossing van deze week.
de week waarin steeds meer duidelijk werd dat we het Coronavirus serieus moeten nemen en wij hier in Nederland ook de risico's er van hebben.
wereldwijd staan we voor deze ramp en laten we elkaar dan ook steunen en niet ons kop in het zand steken.
mijn hart gaat uit naar de slachtoffers van dit virus en de nabestaande van hen die het niet hebben gered. 
ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...