woensdag 11 maart 2020

postcrossing#191

we zitten weer op het midden van de week, tijd voor 📫postcrossing.
inmiddels is het aantal mensen met het Coronavirus gestegen, en het ziet er naar uit de wij binnenkort een een soort van isolatie komen te zitten.
aan de provincie Zeeland, waar ik woon grenst de provincie Noord-Brabant.
een half uurtje rijden en ik sta in de stad, maar die zelfde stad ligt in Noord-Brabant en daar zijn dus een aantal mensen getroffen met het virus. er zijn in deze provincie nog meer steden waar slachtoffers zijn met het virus.
nu wordt er dus voorgesteld dat de grens dicht gaat en dat betekend dat ik niet meer die kant op kan voor mijn boodschappen, naar het ziekenhuis,of wat dan ook.
erg lastig allemaal, ik hoop dat het anders gaat lopen dan dat de vooruitzichten zijn, onbedoeld komen wij in deze hoek ook in afzondering, ik snap het wel maar word er niet bepaald vrolijk van.
mocht het wel gebeuren dan weet ik niet of ik door kan met postcrossing, ik zal toch wel mij post moeten kunnen versturen en waar moet ik dan naar toe om mijn postzegels te halen?
dus intussen probeer ik maar gewoon door te gaan en niet te veel nadenken over wat er kan gebeuren.

gaan we door met waar het omgaat postkaarten!
ik kreeg deze week de melding dat mij kaart uit postcrossing 189 naar de USA zijn bestemming had bereikt na een reis van 7253 km in 13 dagen. en dat is altijd fijn om te horen als je post is aangekomen.
en dan kreeg ik afgelopen week dit kaartje met mooie gele rozen binnen.
de kaart komt uit de Oekraïne en heeft een afstand van 2215 km gereisd in 21 dagen voor het bij mij op de deurmat viel.
ik hou van rozen en geel is zeker een mooie kleur, is ook weer eens wat anders als rood of wit.
helaas staat er over de tekst een poststempel waar door ik de tekst niet helemaal goed kan lezen.
de afzendster hou van reizen samen met haar man en dat ze al op verschillende plaatsen zijn geweest, dat heb ik er wel uit kunnen halen. en dat is Nederland ook eens hoopt te bezoeken.
meer is er voor mij niet te ontcijferen, helaas.


en dan de kaart van deze week.
dat is deze geworden, en die gaat naar de USA.
de kaart zal een afstand van 6774 km gaan reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
gewoon een leuk prentje van een zomers dagje op en aan het water.
een tekening van Jan.H.j Willemsen.
het komt niet van een schilderij of zo maar gewoon zo maar een prentje.
waar ik de kaart kocht heeft een hele serie van dit soort kaarten.
de ontvangster van deze kaart schilder ook, maar dan dingen die niet bewegen.

en zo komen we weer aan het einde van deze postcrossing.
geen hele lange, maar dat is iets dat maakt mij niet meer zo veel uit als het een kort blog is.
we wachten af wat er de komende tijd gaat gebeuren hier in de omgeving en hoe dat dan weer gaat verlopen.
ik denk dat vele mensen thuis komen te zitten omdat ze niet naar hun werk dan kunnen.
vele moet juist die grens van Noord-Brabant over voor hun werk, misschien dat het daarom zo moeilijk besluiten is of ze het nou wel of niet gaan doen.
ik bedank jullie gewoon weer voor jullie aandacht deze week en verwacht dat er volgende week gewoon een blog kan komen.
dus .... tot het volgende blog ....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...