donderdag 19 maart 2020

kattenstreken#34

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

terwijl wij ons zorgen maken om het coronavirus, lijken de beestjes daar weinig last van te hebben. die eten,drinken, slapen en speel gewoon door. Rambo heeft zo zijn momenten dat je je echt afvraagt "wat zit er in jouw eten?"
dit filmpje van hem is van vorige week, druk met een balletje.
nou ja, balletje? mijn dochter had ooit een poging om iets te haken en dat ging niet helemaal volgens plan, het eindresultaat was dit rose bolletje wat een enorme hit is bij de kattenclan.
ik geloof dat ze allemaal hun moment we wel een keer mee hebben gehad, zelfs onze saaie Frodo. 
maar de meeste die er mee spelen zijn Raya en Rambo, soms ook samen.





waakzuster
ja, je leest het goed, waakzuster. Raya is als een bij op de honing als het aankomt op mij.
ligt boven op mij in bed of ligt zeker op schoot als ik op de bank zit.
Raya is een kat die graag bij je is.
en als je dan wat ziek op de bank ligt is ze er gelijk bij.
de afgelopen twee weken had ik last van een hele dikke pijnlijke voet waar ik niets eens fatsoenlijk op kon lopen.
het bleek jicht te zijn, iets wat voor kan komen met bij mensen met reuma en dan de combinatie van te veel koffie drinken was genoeg om ontsteking kristallen te veroorzaken.
Raya was deze dagen heel dichtbij, boven op mij zo als je op de foto kan zien.
zodra ik op de bank lag of zat was ze erbij. zelf toen de hond per ongeluk over mijn pijnlijk voet heen liep kon ze het niet laten om hem even een mep te geven.
een echte waakzuster dus.



iets minder schattig is het gedrag van Nala, waar ze last van heeft weten we niet maar hij lijkt met iedereen ruzie te willen maken.
ik heb het vermoeden dat het is omdat Rambo weer wat ziek is en daarom zijn rang niet zo verdedigd.
Frodo is dit keer een gemakkelijke prooi omdat die niet wil vechten maar min of meer weg probeerde te lopen.
Nala besprong hem vol en ging aardig te keer om de arme Frodo.
helaas heeft hij wat oorlogwonden opgelopen. zijn oor heeft een scheur opgelopen en het ziet er naar uit dat dit niet verder dicht meer gaat groeien.
op zich geen kwalijke zaak, hij kan er gewoon oud mee worden maar het ziet er toch wat vreemd uit.
hij heeft van ons een nieuwe bijnaam gekregen: spleet-oor!
maakt hem verder ook niet uit, komt gewoon bij je knuffelen als anders maar je mag niet aan zijn oor komen!



Raya heeft haar schattigheid gehalte en die had Rambo ook, en niet alleen met het roze balletje.
regelmatig ligt hij dus zo naast je op de bank, zeg nou zelf, dat is toch lief?
helaas leek zijn gezondheid weer tegen te zitten. afgelopen week zijn we weer bij de dierenarts geweest.
en dit keer hebben we de oorzaak vast kunnen stellen, na bijna twee jaar rommelen hadden we dit keer de mazzel door de oorzaak op op heterdaad te betrappen.
ik ga een lang verhaal kort uitleggen: de dunne darm verwerkt het eten niet goed waar door in de dikke darm half verwerkt eten komt die bloed-addertje kapot laat springen als de kat druk zet om zijn ontlasting naar buiten te werken. waardoor er dus bloed in de ontlasting zit, de ene keer meer als de andere keer. 
hier door zijn de darmen is licht ontstoken en dat is op te lossen met tabletjes, voor de komende 3 weken. en dat worden 3 weken een hel voor mij.
2 keer daags 1/4 tablet geven aan een kat die zich letterlijk met tand en nagel verzet is geen goede combinatie voor je huid.
we hebben geprobeerd hem te bedriegen met bijvoorbeeld wat leverworst of van die kattensoep met kip. maar daar trapt hij niet in.
dus is het hout-greep tijd: ik hou hem letterlijk klem op de tafel en mijn dochter werkt het tabletje in zijn bek.
phff, gezellig allemaal. maar ik ben wel blij dat we nu eindelijk meer duidelijkheid hebben.
het kan wel zo zijn dat dit nog terug gaat komen, maar dan weten we nu alvast wat ons te wachten staat.


en dit was kattenstreken dan weer voor deze maand.
high poot van de katten clan en tot het volgende blog ....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...