woensdag 26 februari 2020

postcrossing#189

 het is woendag, het midden van de week en dan is het tijd voor 📫postcrossing.
en deze week begin ik met wel een van de meest indrukwekkende dingen die we momenteel meemaken en waar ook vragen over kwamen bij postcrossing.

Coronavirus in China
ik weet zeker dat je allemaal hebt gehoord over de uitbraak van het Coronavirus in China, omdat het de afgelopen maanden over het nieuws is komt. 
veel van onze postcrossers hadden contact met postcrossing opgenomen met vragen over deze situatie, dus ze (poscrossing) dachten dat een snel bericht om een ​​paar punten op te helderen wel goed zou zijn.
allereerst is er geen risico op besmetting via ansichtkaarten of post!
mensen die pakketten uit China ontvangen, lopen geen risico om het Coronavirus te krijgen. uit eerdere analyses weten we dat coronavirussen niet lang overleven op objecten, zoals brieven of pakketten.
deze situatie heeft echter een zware impact gehad in de postwereld, met veel postbedrijven die zijn gestopt met het accepteren van post naar China vanwege geannuleerde vluchten en wijdverbreide vertragingen. 
om deze reden is Postcrossing tijdelijk gestopt met het verstrekken van Chinese adressen . postcrossing blijft de situatie volgen, en als alles weer normaal is, zal het systeem hervatten met het verstrekken van Chinese adressen waar iedereen postkaarten naartoe kan sturen.
dit is zeer spijtig omdat we ons realiseren dat dit een moeilijke periode is waarin Chinese postcrossers de meeste steun nodig hebben. 
ik wens iedereen in China heel veel sterkte en hoop dat er snel beter tijden komen. 


afgelopen week had ik weer een blije brievenbus.
dit is een van de ontvangen kaarten.
deze komt uit Duitsland en heeft een afstand van 358 km gereisd in 7 dagen.
de afbeelding kwam mij zeer bekend voor dus dat werd even zoeken op Google.
op de kaart is de Fisherman's Wharf te zien,een oude zeeliedenbuurt in San Francisco, Californië die veranderd is in een bezienswaardigheid. er zijn veel authentieke visrestaurants en hedendaagse trendy cafés. Fisherman's Wharf kijkt uit op Alcatraz, en wie heeft nou nog nooit gehoord van de gevangenis?  deze kaart heeft voor mij zeker een like gekregen.


en dan deze kaart.
deze kaart komt uit Oostenrijk en heeft een afstand van 813 km afgereisd in 7 dagen.
hoewel de afzendster uit Oostenrijk komt is de kaart uit Bulgarije, waar zij ooit met vakantie was.
Bulgarije is ene van de land die steeds meer als vakantie land wordt gekozen en ook vaak verrassend positief bij vele uit de bus komt.
ik ben er nog nooit geweest maar wie weet?
wat nog niet is kan nog komen.


en dit mooie kaart met vogeltjes kwam afgelopen week ook binnen vallen op mijn deurmat.
de kaart komt uit Rusland en heeft een afstand van 3626 km gereisd in 11 dagen voor dat ik hem had.
op de achterkant stond geschreven dat de afzendster, net als ik haar vader had verloren aan de ziekte kanker. 
mijn vader overleed in 2013 en die van haar in 2018, hoe vervelend en pijnlijk het ook is, ik ben altijd blijven geloven dat de dood meer lijden heeft gestopt.
het blijft triest maar in ons hart blijven ze altijd bestaan.


naast de ontvangen kaarten kreeg ik ook het bericht dat de kaart uit postcrossing 187, een naar Duitsland zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 257 km in 12 dagen.


en dan zijn we gekomen aan deze kaart.
"carnaval van de dieren" een cartoontekening van Volker Kriegel.
wel heel toepasselijk, we hebben net de carnaval achter de rug hier in Nederland.
maar dit kaartje gaat naar de USA en zal een afstand van 7253 km gaan reizen voor het op zijn bestemming is.
ik heb dit kaartje gekozen omdat er werd gevraagd om iet kindervriendelijk, ze heeft jonge kinderen die soms de post halen en dan is dit wel een leuke kaart om in de post te vinden. het is dus een zij waar de kaart naar toe gaat, kleine hint als extraatje.

en zo komen we weer aan het einde van postcrossing voor deze week.
een week waarin we wederom een storm hadden, na Ciara en Dennis was het dit keer Ellen die voorbij kwam waaien.
en dat precies in het weekend van de carnaval. vele wagens die dan in een optocht voorbij rijden mochten niet rijden. te hoog en met harde wind een gevaar voor omwaaien enzo.
erg jammer als dat gebeurd, een jaar lang gebouwd aan een mooie wagen en dan mag je door het weer niet rijden.
ik zelf vier geen carnaval maar vind het wel sneu voor de mensen die het overkomt.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor deze week en graag tot de volgende keer ...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...