donderdag 20 februari 2020

kattenstreken#33

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


storm
hoe is het bij jullie gegaan tijdens de storm Ciara die vorige week over Nederland heeft geraasd?
bij mij heeft de overkapping die ik tussen de schuur en de schutting heb het niet overleeft. maar na ruim 30 jaar is dat geen schande.
Nala en Raya hebben zich tijdens deze storm voor het raam vermaakt, er kwam ook zoveel voorbij vliegen. voor de blaadjes die vast blijven hangen in een spinnenweb bij je raam zijn erg interessant.
helaas zijn ze er nog niet helemaal achter dat er een ruit tussen zit, dus de nodige keren tegen het raam botsen als ze het blaadje proberen te pakken was niet uit gesloten.
afgelopen week melden Dennis zich als de zondag storm en toen zat Frodo voor het raam.

wakker worden!
nee, geen Jochem Myjer maar gewoon onze Raya.
dit is hoe Raya mij de wel eens wakker maakt, gewoon al likkend en bijten op mijn vingers.
ze zeggen dat het een teken van genegenheid is al je kat dit doet maar of ik er nou zo blij van moet worden om op deze manier wakker gemaakt te worden? nee, niet echt.
ze doet het vooral als je dan wel wakker bent maar nog even blijft liggen.
wegduwen heeft geen nut, ze komt gewoon terug en gaat weer verder.
ze heeft volgens mij Australische kangoeroe roots in haar bloed.
maar ze bedoeld het vast lief.

rambo
en dan Rambo, lekker lui op de bank.
het liefst op schoot of tegen je aan maar dat gaat wat lastig als ik zit te breien. wel ligt hij dan graag bij je in de buurt.
het blijft lastig met hem, de ontlasting blijft schommelen tussen vaste vorm en dunnen troep.
medische hebben we geen oorzaak kunnen vinden en wat de voeding betreft maakt ook geen verschil. ja, dat hij het ene wel wil eten en het andere niet.
we laten hem dus maar gewoon zoals het is en ik ben gestopt met onderzoeken wat het kan zijn. 
hij eet, drink, slaapt en komt knuffelen.
we houden het wel in de gaten voor als er iets veranderd maar wij vrezen dat het geen kater gaat worden van ver boven de 10 jaar. Rambo wordt dit jaar 7 jaar.


deze foto is van Nala en raya die de printer altijd wel interessant vinden.
op zondag ochtend verwerk ik altijd het blog voor postcrossing, je stuurt een kaartje ergens naar toe, niet weten wie het verder is en daar komt een willekeurig kaart voor terug van iemand anders.
meestal print ik het adres en de ID-code uit,en dat geratel van de printer trek heel vaak hun aandacht van dit tweetal.
dit is eigenlijk een hele leuke foto om te delen met het weblog van kattenstreken, gisteren heb ik hem ook gedeeld in het blog van postcrossing.

en dat was het dan weer voor deze keer, high poot van de clan en tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...