woensdag 5 februari 2020

postcrossing#186

hoi hoi, welkom bij een nieuw deel van 📫postcrossing.
een vrij rustige week op wat verjaardagskaarten na. 
afgelopen week mocht ik er weer een kaartje bij uit blazen, ik heb de teller veranderd naar 47 jaar.
ik heb er geen enkel probleem mee, na alles van vorige jaar met mijn hartinfarct ben ik blij te kunnen zeggen dat ik het wel heb gehaald.

postcrossing is populair en dat zien we terug in de statistieken over 2019 van postcrossing.
ongeveer 5 miljoen kaarten werden uitgewisselde in 2019. 
de reis afstand van de gemiddeld kaart is 17 dagen, sommige zijn sneller, sommige langzamer, maar over het algemeen lijken ansichtkaarten ergens rond de 17 dagen te reizen. 
26.836.704.573 km is de totale afgelegde afstand van onze kaarten die we hebben verstuurd in 2019. de langste afstand die is afgelegd is 19.993 km. 
dat zijn toch heel wat kilometers, ik zou ze niet graag willen lopen!
Duitsland blijft het meest actieve land in Postcrossing met meer dan 964.324 postkaarten die zijn verzonden. Nederland staat op de 4de plaats met 243.805 kaarten.
het was dus een postrijk 2019 en laten we dat zeker zo houden in 2020.

dan was het rustig deze week, er zijn geen kaarten aangekomen op hun bestemming en ik zelf heb niks ontvangen.
ja, verjaardagskaarten maar die tellen niet meer in de postcrossing-teller.
dus gaan we door met de kaart voor deze week.
en dat is deze geworden.
ja, het is er een uit de kattenserie die ik dit jaar 1 keer per maand verstuur maar iets met katten stond op haar verlanglijstje, dus vandaar deze keuze.
deze kaart gaat naar Finland, en zal een afstand van 1595 km.
ik had graag het recept voor stroopwafel-cake erop geschreven maar de ruimte is zo klein op een kaartje dat had ik er nooit op gekregen.
leuk zo een vraag voor recepten maar ik krijg die er nooit passend op.
🤔 misschien maar eens apart in een blog dat recept delen?

en zo komen we deze week aan het einde van postcrossing.
er was niet veel te melden, maar de postcrossers onder ons weten dat wel.
soms heb je veel en soms heb je niks aan kaarten ontvangen.
mocht je nog een onderwerp zoeken om over te schrijven, dan is de maand thema van postcrossing iets voor jouw: fauna uit jouw land.
elk land heeft een aantal dieren die in jouw land of regio misschien uniek of belangrijk zijn om een ​​specifieke reden. 
misschien zijn ze een symbool van het land of de regio, hebben ze een interessant verhaal of mythe of misschien zijn ze gewoon schattig! 
een leeuw is een dier wat in de Zeeuwse vlag voor komt, die link kan je weer leggen naar het Zeeuwse volkslied waar in de tekst staat "waar klinkt des Leeuwen forsche stem, ik worstel moedig en ontzwem!'
dit is wat op school aan ons zo werd verteld wat de leeuw en de vlag betreft.
goed. rest mij nog om jullie te bedanken voor de aandacht deze week en graag tot de volgende keer ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...