donderdag 14 februari 2019

kattenstreken#22

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes! 


eigenlijk is er niet veel bijzonder gebeurt deze keer.
buiten de gebruikelijke streken dan.
ik moet ook eerlijk zeggen dat ik druk was met andere zaken en niet echt heb gelet op mooie en leuke momenten van onze 3 heren en 1 dame.
behalve dan deze ... als je s'avond naar bed gaat kun je er op rekenen dat Raya naar beneden ligt te gluren of je wel echt komt.
Frodo zat deze keer ook te wachten op mij.
beiden zijn vast te prik op mijn bed te vinden.
Frodo kruipt tegen me linker schouder aan en Raya op mijn buik, terwijl ik nog wat lees voor het slapen gaan.
als ik naar de smaak van Raya te lang blijf lezen gaat ze tegen mijn boek aan duwen of er in bijten.
ik heb dus inmiddels wel een paar boeken staan met de tand afdrukken van mevrouw er in.
als ik het boek dan weg leg wil ze eerst even mijn duim, ja je leest het goed, mijn duim.
het is net een baby, ze moet altijd even op mijn duim bijten en daarna likken of sabbelen.
geen idee waarom ze het doet maar goed als ze daar mee blij is en dan naast me gaat liggen om ook te gaan slapen maakt het mij verder niet zo veel uit.
daarna wil Frodo even knuffelen en schuift dan iets van mij weg zo dat ik makkelijker kan gaan liggen om te gaan slapen.
heel soms komt Nala ook nog even voor een knuffel en Rambo ... die ligt beneden in de keuken in een doos die hij heeft toe geĆ«igend. voor ik naar boven ga krijgt hij altijd even zijn aai over de kop. 
en zo ziet mijn avond routine met de katten er een beetje uit.


dan kwam ik deze foto nog tegen. een jaar of 4 geleden.
een heerlijk zonnetje, gordijn dicht, anders word het echt te warm in de keuken en een kat er achter die van de zon wil gaan genieten.
die kat was Dino, ik hoef daar niet aan te twijfelen dat het een andere was.
ik kan mij dit moment nog herinneren, het zag er zo grappig uit.
Dino die op haar gemak zich aan het wassen was om daarna lekker in de zon te gaan liggen slapen.
iets wat ze regelmatig deed.
het is al bijna 3 jaar geleden dat ze onverwachts een hartinfarct kreeg en daar na nog een hersenbloeding en we afscheid van haar moesten nemen.
onze bijzondere dame, die met een hartafwijking bleek geboren te zijn en mede dankzij onze goede zorg voor onze katten nog 9 jaar heeft kunnen worden.
spijtig dat haar eind zo pijnlijk heeft moeten zijn.

en daar mee kom ik wel aan het einde van kattenstreken deze maand.
inmiddels zijn we weer wat in een rustigere periode en kan ik meer weer meer richten op de katten streken van dan clan hier.
en dat zal zeker wel gebeuren, alleen Raya zorgt al voor genoeg aanleiding op de boel op gang te jagen.

tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...