dinsdag 26 februari 2019

een weekje vakantie

het zijn de afgelopen weken weer wat stressvolle weken geweest.
de rug van mijn dochter die zo slecht leek te gaan en dat bleek totaal anders te zitten.
voor wie het heeft gemist zal ik hier nog even de link zetten van hoe en wat.

https://scoozie-mouse.blogspot.com/2019/02/scoliose-het-verhaal-gaat-verder-2.html

het was voor ons allemaal wel het laatste wat we hadden verwacht.
nu, zijn we nog even wat gesprekken aan het voeren met de huisarts en een sportfonds.
van hier uit zou er dus kosten kunnen worden voorzien zodat zij weer kan gaan paardrijden.
maar alles kost tijd, Nederland is het land van formulieren en gesprekken voor dat je een keer weet of ze iets kunnen doen.
dat geld ook voor de hulp van Vragenwijzer, deze zouden een urgentie kunnen opstellen zodat verhuizen wat sneller kan verlopen.
het eerste waar ik tegen aan loop is een wachttijd van 3 maanden. nou, ja het moet maar.
nog langer ergens op zitten wachten gaat het ook niet worden.
de de draaimolen hier voor maar opgaan gebracht en den weer afwachten.
wachten is een beetje de basis van alles wat we willen doen.
alles kost tijd en niet een weekje maar soms wel bijna 6 maanden!



intussen weet ik dan wel dat de nieuwe brommobiel eind maart word verwacht.
wanneer dat ding dan hier afgeleverd wordt moet ik nog afwachten. ( weer wachten)
maar goed er komt nu zicht op wanneer.
en dat is maar goed ook want vorige week stopte de leen canta er mee.
in het blog van afgelopen vrijdag (22 februari) heb ik daar al over geschreven.
dus ik sta weer zonder vervoer. en dat is .... vervelend, laat ik het netjes uitdrukken.
mijn dochter moet nu net iets vaker reizen met de bus dan goed voor haar zou zijn, maar doorzetter dat ze is, ze pakte het goed op: misschien kweek ik nu sneller spierkracht op en bouw ik het spreekwoordelijke ruggengraat op? ze is een kanjer!
ik zelf moet even rustog aan doen omdat ik mijn schouder heb geblesseerd met het duwen van die canta.
we stonden midden op de weg dus ik heb hem in zijn vrij gezet en naar de kant geduwd.
zodat de weg wat vrij was. geen goed plan voor mij maar ik had geen andere keuze.

daar mee is de planning voor de komende week even anders komen te liggen dan eerst was geplant.
even een weekje vakantie, niks geen verplichtingen even tijd voor ons zelf.

van 4 tm 10 maart!
het enige blog wat die week online komt is dat van postcrossing. verder even helemaal niks!
maandag en dinsdag bleven we thuis, het is dan volop carnaval wat hier in de omgeving wordt gevierd en begeef me daar echt niet tussen.
we hadden de koeltas van de zolder afgehaald en het leuke plan om een middag, met zonnig weer naar het bos of strand te gaan met de hond. en dan wat brood en te drinken mee nemen. verder zouden we wel zien hoe de dag zou verlopen.
we wilde ook nog even een middag gaan winkelen.
dat kan nog steeds maar moeten we met de bus, zit je weer aan tijd gebonden voor een bus terug om thuis te kunnen komen.
en we wilde een avondje uit, sushi gaan eten en misschien nog naar de bioscoop.
dikke streep door alles! want er zijn nog geen vooruitzichten dat de leen canta van de week nog klaar is en weer kan rijden.

toch hou ik de week zoals het nu staat.
van 4 tm 10 maart geen blogs.
alleen op woensdag postcrossing.
en wat we verder dan gaan doen?
boodschappen halen en zelf sushi maken, via pathe thuisbioscoop hebben we nog wel een paar films die we kunnen kijken.
en dan misschien de bus naar de stad nemen om toch een middag te gaan winkelen.
we kijken wel, maar even een weekje zonder verplichtingen houden we er wel in.

tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...