dinsdag 5 februari 2019

ik mol, jij molt, wij mollen!

inmiddels zij we dus alweer ruim 5 weken met spelletje "wie is de mol?" bezig.
op zaterdagavond zitten mijn dochter en ik samen op de bank dit spel te volgen.
bij elke onverklaarbare stunt is er wel de kreet "mollen-actie"?  wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.
wel hebben beiden onze verdenkingen, en we zitten dit jaar verrassend op een lijn.

hoe het begon
5 weken geleden begon een groep van 10 mensen aan het spel.
één van hen is de mol en probeert de boel in de soep te laten lopen.
en dat mogen ze dus gaan uit puzzelen, wie is de mol?
Nikkie, Evelien, Jamie, Evie, Rick Paul, Robert, Merel, Niels, Sara en Sinan zijn de deelnemers dit jaar.
het is een leuke groep, zeker een genot om naar te mogen kijken hoe ze het er vanaf brengen.
Nikkie, Evelien, Evie en Robert zijn inmiddels al exit van de game.
in een eind ronde van vragen maken brachten ze het er het slechtste van af en dat betekende een rood scherm. bye bye!!

de exit van Evelien heeft nog al wat stof doen opwaaien.
er zijn jokers die ingezet kunnen worden voor als je een vraag fout heb, je kan je joker ook open maken, misschien zit er een vrijstelling in. nog beter hoef je niks te maken!
maar kapotte jokers zijn niet meer geldig.
Niels had zijn kapotte joker omgewisseld voor haar joker. Rick Paul en Sara wisten dit maar hielden wel hun mond verder.
als je het een beetje handig open maakt kan je je joker zo in elkaar zetten dat er niks aan te zien is.
nou ja, bijna dan niks. er is wel degelijk te zien dat er een punt zit van openbreken maar daar letten niemand op, je verwacht dit soort dingen niet.
een grote schok voor Evelien vorige week toen werd gezegd dat haar joker niet geldig was en ze lag er ook nog uit!
Niels voelde zich er rot onder, maar ... afgelopen week zei hij zonder enige spijt dat ze nu eerst, hij, Rick Paul en Sara, Merel en Jamie uit elkaar gaan drijven. één van hun moet weg.
daarna was Sara aan de beurt zij hij simpel weg.
dat doet je niks? daar heb je ook geen spijt van straks als ze echt weg zou gaan?
Niels is één van mijn verdachten.

Rick Paul heb ik ook niet hoog staan.
brengt ook weinig tot niks in de geldlade en doet soms raar.
steek je nou wel of niet je hand op als jullie ergens over stemmen?
en dan afgelopen week, blijven vragen waar iets te vinden is van de foto. hoeveel keer kun je nou nog moeten vragen of je wel goed zit? kost tijd of was de de bedoeling? tijdrekken!
en dan de discussie met Jamie, wie van hun twee had nou de goede koker van Niels gevonden?
was het Jamie met zijn nummer 5 of toch Rick Paul met nummer 3?
laten we ook eerlijk zijn, dit was gewoon het perfecte spel om een lekker potje te mollen en de boel in de soep te laten lopen.
maar ja, Jamie had ook wel een aardige mol-stunt toen hij tijdens het rijden met de letters zei te gaan staken als ze 5 letter woorden beleven maken.
Jamie was ook degene die in de eerst aflevering duidelijk was dat ze voor de vrijstellingen moesten gaan, dat geld, 2500 euro konden ze makkelijk nog terug verdienen met de spelletjes.
wat tot nu toe nog tegenvalt wat de groep verdiend.

merel heb ik ook niet zo hoog zitten.
ze verspreekt zich vaak en ze kan soms behoorlijk een sneer uit delen met opmerkingen. en als ze ergens op wordt aangesproken de onschuldige uithangen.
Sara heeft ook mijn twijfels, volgt tips die ze krijgt niet op terwijl ze wel goed waren en klopte.
en waarom ga je met dyslexie op een toren staan om woorden te gaan spellen?
ze is voor mij het type "kip zonder kop", het doet maar wat en hopen dat het goed is of doet ze het opzettelijk?
net als Sinan, nee, Sinan doet eigenlijk niks. en wat hij doet is op het gemak of wil de andere even vertellen hoe het moet. maar doet zelf weinig. of is het mollen tactiek? doen jullie het werk, dan verpruts ik het op afstand?

het is lastig dit jaar, telkens zie je wel iets waarbij je denk dat dat de mol kan zijn.
5 weken geleden begon ik met 100 punten en inmiddels heb ik er 2080.
ik verdeel, soms gelijk en soms juist net iets meer op mijn verdachten.
een gok, verdubbel ik het of ben ik het kwijt.
mijn verdachten? redelijk het zelfde maar wat positie wisselend.
op de eerste en tweede plaats wissel ik onderling nog als eens met Niels en Rick Paul.
vast op derde plaats zijn voor mij Merel en Sara. beide meer op basis van het 'onderbuikgevoel' en wat ik soms zie.
Jamie en Sinan zijn de twijfel gevallen waar ik niet te veel op wil zetten maar ook niet te weinig.
zo als afgelopen week met Robert, ik had er maar 40 op ingezet, mijn gevoel had er geen goed gevoel bij en dat bleek te kloppen.
het zo mee spelen is best leuk maar ook lastig.
het blijft gokken op basis wat je ziet en klopt het dan ook wat je heb gezien?
we zullen het moeten afwachten, op 9 maart 2019 is de finale, dan weten we pas wie de mol van 2019 is.

via het Instagran en Facebook account van dit weblog (zie de links hier naar links op de pagina) kun je zien hoe het mij verloopt bij mij met de "wie is de mol?" app.

tot het volgende blog ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...