vrijdag 13 oktober 2023

StarStable Prietpraat #83


Welkom op Jorvik, het betoverende eiland vol eindeloze avonturen. 
Samen met je eigen paard word je onderdeel van een magisch verhaal en ontdek je vanuit je zadel een fantastische wereld. Berijd, verzorg en doe mee aan wedstrijden met je eigen paarden. Op Jorvik barst het van de paardenrassen, van prachtige, bestaande rassen tot spectaculaire magische rossen met elk hun unieke uiterlijk en karakter.
Word vrienden met spelers van over de hele wereld, ontmoet elkaar en deel je avonturen. 
Je kunt samen rijden, chatten en zelfs je eigen ruiterclub beginnen. 
In StarStable komen heel wat interessante personen en spannende mysteries voor. 
Voltooi de missies en beleef samen met de inwoners van Jorvik de spannendste avonturen.

Ben je in voor een grapje?
ze hebben een aantal van de gekste 1 aprilactiviteiten op herhaling gebracht. 
Praat met Grote Bonny en vertel haar of je mee wilt doen aan Car Stable of Small Stable. 
Je kunt de komende 3 weken, dus tot aan het einde van ons jubileumfeest, aan deze activiteiten meedoen. 
En het is zeker een leuk idee maar de uitwerking was iets minder, bij het mini paard kreeg je de melding dat je account werd geblokkeerd omdat je vals zou hebben gespeeld. een bug die geen gevolgen had maar je wel laat schrikken. En bij de auto lijkt het goed te gaan, maar als je gaat rijden doet je karakter de bewegingen als of je op een paard zit en dat kwam voor mij toch net even verkeerd over. 

Let op: je kunt tijdens deze activiteiten niet afstijgen of NPC's meenemen. Als je dat wel wilt doen, moet je weer met Grote Bonny praten.

Oude schuur van Marley
De paardenmarkt van Fort Pinta krijgt een nieuwe plek: de boerderij van Marley! 
Hier vind je alle paarden van generatie 1 en 2 en bijbehorende accessoires. 
De markt moest natuurlijk wel bij de boerderij passen, dus hebben ze deze een nieuw jasje gegeven. 
De markt is de plek als je oudere accessoires zoekt voordat ze uit het spel gaan. Je vindt er namelijk verschillende winkels waar je je helemaal kunt uitleven!
Vanaf nu hebben de artikelen in deze winkels geen pensioendatum. 
Ze laten ons bijtijds weten als ze een van die artikelen uit het spel halen, net als bij de paarden die met pensioen gaan.
Ook nieuwe is dat je een paardentaxi kan nemen naar de boerderij van Marley. 
Ze hebben deze nieuwe vervoeroptie bedacht zodat je nog makkelijker bij Marley's boerderij kan komen. 

Nieuwe activiteiten om te doen
Vanaf deze week was er een tweede ronde van het vragenpad. Deze was te vinden bij Valedale en als je alles goed beantwoorden kreeg je hier een pet en een bril voor die past bij je truienweer set. 
Ook kon je dagelijks de ballonenrace doen. Je verdiend hier hoefijzers mee die je kon inleveren voor Jorvik Shilling op het verjaardagsterrein bij Moorland. 
Je vond de race in de Everingsvelden. 
En we hadden Lou die met raadsels ons door Jorvik stuurden om zoek naar aanwijzingen. 
Aan het einde van deze rit leverde dit je wel een hele mooie 12 verjaardagtrui van StarStable op. Beetje jammer dat als je geen StarRider ben je niet op alle plaatsten kan komen en hier door waarschijnlijk de trui bent mis gelopen. 
En laten we eerlijk zijn: leuk die codes voor gratis StarRider, maar niet iedereen ziet deze voorbij komen. 

En verder ... 
* Ze hebben de nieuwe accessoires nu ook geschikt gemaakt voor het wilde Jorvik-paard en de Paint zodat je ze zonder problemen bij deze rassen kunt gebruiken. 
Omdat het wilde Jorvik-paard heeft nogal fors uitgevallen sokken en kan dus geen beenbeschermers dragen.
* ze hebben de inleiding van het spel aangepast. Onlangs hebben ze de website een upgrade gegeven, en nu was het startprogramma voor pc's aan de beurt. (zie foto)
De aangepaste beelden en nieuwe indeling van de functies vallen meteen op, maar achter de schermen zitten grote wijzigingen in de code. Een heel technisch verhaal waar ik zelf ook niks van snap, dus daar ga ik jullie verder ook niet mee lastig vallen.
Wel vind ik persoonlijk dat het inloggen erg lang duurt, het kost ruim 10 minuten om het spel geladen te hebben en te kunnen spelen. (zolang duurt het laden van de Sims nog niet eens)
Hierna is het startprogramma voor mobiel aan de beurt. Wordt vervolgd!

Jubileumpaard
Het jubileumfeest heeft de afgelopen weken genoeg activiteiten gehad.  
En we kregen bezoek van een nieuwe vachtvariant van de Paint op Jorvik.
deze kosten 850 Star Coins en was te vinden op het feestterrein. 
De variant was geschikt voor elke speler vanaf level 1 en was te koop tot het einde van het jubileumfeest op 27 september. 
Tja, wat kan ik zeggen: ik persoonlijk vond hem niet zo mooi. Het patroon en de kleur trok mij echt niet aan. Smaken verschillen, dus heb jij hem wel genomen, veel rij plezier maar ik pas voor dit paard. 



PvJ-wedstrijd
wie Guillermo is denk ik dat de meeste van jullie intussen wel weten, dus ik sla dat hele verhaal van hem even over.
Maar hij is terug en je kan hem vinden op Zuiderhoef. In deze wedstrijden konden eigenaren
de Gotlander, de Welsh pony, de Chincoteague en de Dartmoor met trots hun paarden aan paardenliefhebbers op Jorvik laten zien.
Zo als altijd kon je weer 500 XP voor je paard verdienen en is deze wedstrijd te rijden tot aan de update van  woensdag 18 oktober.

Je moet Star Rider zijn, een 2e of 3e generatie van de genoemde paarden hebben en schiereiland Zuiderhoef hebben vrijgespeeld.

Een kijkje naar de sterren
Mario heeft een nieuwe kijker gekregen en die wil hij maar graag samen met jou uitproberen. Hij laat je de mooiste sterrenbeelden zien! 
Je kon de kijker met een schuifbalk verticaal en horizontaal bewegen en met een andere kun je in- en uitzoomen. Hiermee kun je de vervaagde contouren van een sterrenbeeld over de vorm van de sterren leggen en zo de naam van het ontdekte sterrenbeeld onthullen. 
En wie weet wat je allemaal nog meer ontdekt als je aan het sterrenkijken bent!
Het zal dan mogelijk ook geen verrassing zijn als er iets in de Everwindvelden valt.
Maar wat is et nou precies wat er is gevallen?
Zou Nic Stoneground het misschien weten?
We mogen dus een stukje gaan rijden naar de Dino Vallei om hem dat te gaan vragen. 
Als je de opdracht heb afgerond krijg je een leuk item voor in je zadeltas. 
Op zich was het wel een leuke opdracht, alleen met de verrekijker vond ik even een gedoe, je moest soms wel heel precies zijn met het plaatsen van je sterrentekens voor dat hij het pakte als herkend.

De volgende serie magische paarden
Hemera en Antheia zijn terug. De druïden die over deze magische wezens waken, weten niet waar deze herfsteenhoorns vandaan komen. 
Ze denken dat magie van feeën, druïden en de natuur samen de inheemse wilde paarden in iets mystieks hebben veranderd. Hoe het ook zit, ze verschijnen nu als een onmiskenbaar teken van de herfst. Ze rijden net als de Haflingers waarop ze lijken, of ze hun magische kleuren nu tonen of verbergen. 
Je vindt ze bij Gary Goudtand op zijn bekende plek in Moorland waar je ze tot 25 oktober voor 900 Star Coins per stuk kunt kopen.


Een sluwe wedstrijd
Jasper heeft last van speelse en iets te levendige vosjes bij zijn pompoenkwekerij.
Dus hij kan wel wat hulp gebruiken om deze speelse rakkers af te leiden. 
Misschien dat een spelletje rennen door de bladeren een leuke afleiding kan zijn?
Hopelijk worden ze daar lekker moe van.

Als je met deze speelse vosjes door de bladeren wilt rennen, ga dan naar Jasper in de Goudenheuvelvallei. De vossen hestellen snel, dus je kunt dit spel elke dag spelen en er de nieuwe XP voor je paard (PXP) mee verdienen.

Voor dit spel moet je wel de Goudenheuvelvallei hebben vrijgespeeld.




Hoe goed ken jij Jorvik?
Dit is de opgave die op het Instagram account van @malin_hawkstorm komt.  
Je kan er niks mee winnen, het is voor de lol, dat even vooropgesteld. 
Een keer in de maand wordt er een nieuwe opgave online. Dit gebeurd op de zelfde dag als wanneer dit blog online is gekomen.
Als je weet waar het is mag je onder de post op Instagram reageren. Ik geef jullie een week om de locatie te vinden. Als de week voorbij is post ik dezelfde afbeelding maar dan met de naam van de locatie en de coördinaten van de locatie.
De coördinaten kunnen iets afwijken maar ik weet zeker dat je vanaf dat punt de locatie wel gaat herkennen. 
Het leek mij wel grappig om er een spelletje in te brengen en met de coördinaten bij de hand kan je misschien een trip naar de locatie plannen met je vrienden.

*de nieuwe opgave komt vanavond online op het Instagram account van @malin_hawkstorm.
het antwoord van de vorige opgave kun je ook terug vinden op het Instagram account. 

Bonuswinkel
Er is weer een nieuw artikel beschikbaar in de bonuswinkel in Moorland voor iedereen die Star Rider is.
En de zadeltas Nachtruiter maak je de serie compleet.
Je hebt nu : een cap, jasje, broek, handschoen en laarzen voor jezelf.
En voor je paard: zadel, hoofdstel, deken, warps en de zadeltas.
dat betekend dus dat we een nieuwe reeks aan spullen kunnen verwachten in de bonusshop.
Ik ben benieuwd wat dat gaat worden. 


En dit is de planning voor de komende tijd. 
De griezelige gruweltijd komt er weer aan! 
In Gallopers Bolwerk wordt het weer volop griezelen!
★Ga via de doorgang naar Gallopers Bolwerk. Help een jonge heks met haar koppige ketel, verzamel ingrediënten en ontdek wat voor drankjes je kunt brouwen. 
De doorgangen naar de leukste activiteiten zijn weer open! 
★De betoverende schoonheden Alvirah en Audra zijn geïnspireerd op onze lievelingsheksen Vala en Pi en komen precies op tijd voor het spannende spookseizoen. 
Ze nemen ook hun bevriende diertjes Fenn en Tempest mee. 
Gallopers gok is ook weer terug, durf jij de gok te nemen? 
★Ga jij de uitdaging aan in het nieuwe heksenspel? Speel Je snoep of je leven! met de grappenmaker. Iedereen kan meegaan met Linda en in de geheimzinnige geschiedenis van Galloper en Morrigan duiken, ook als je deze missies al hebt afgerond. 
De volgende serie magische paarden: Dorcha en Solas komen voor 5 weken terug.
★De archivaris heeft ontdekt dat er 7 spoken ronddolen op Jorvik en hulp nodig hebben om terug te komen in Gallopers Bolwerk. Duik verder in de geschiedenis van Galloper en Morrigan en ontdek het zielige einde.


De laatste Prietpraat, verhuizen en we gaan vernieuwen!
Hoewel ik elke maand met heel veel plezier StarStable prietpraat doe, moet ik nu voorlopig even de stekker trekken uit prietpraat.
Ik ga namelijk verhuizen!
De komende maanden (zeker tot het einde van dit jaar) ben ik druk met inpakken, verhuizen en in de nieuwe woning alles weer op orde brengen.
Dus ga er vanuit dat jullie wel begrijpen dat StarStable spelen en bloggen het even niet gaat worden.
Zoalng ik nog de beschikking heb van internet zal ik spelen en foto's maken die ik deel op mijn Instagram account @malin_hawkstorm.
Ik gok dat in januari 2024 ik wel weer alles op de oude weg ga oppakken, wat bloggen voor het weblog betreft.
Want ik wil de opzet van prietpraat gaan aanpassen.
Het blog is veel al wat StarStable zelf ook plaatst en dan met een aanvulling van hoe ik het zelf ervaar, daarbij plaats ik foto's van uit het spel zelf. Dat gedeelte gaat stoppen. Het Instagram account blijft wel en daar kan je de foto’s gewoon terug vinden. 
Prietpraat komt niet meer terug in de huidige vorm, ik blijf wel met jullie delen wat jullie de komende maand kunnen verwachten, het spelletje en misschien een klein stukje over de afgelopen maand, maar dus niet meer zo uitgebreid. 
En StarStable prietpraat komt als een onderdeel in een geheel nieuw blog over gaming stuff. Naast StarStable kun je ook meer gaan lezen over andere games die ik speel.
Het hoe en wat ben ik nog aan het uitwerken, wat betreft prietpraat in de huidige vorm is dit dus de laatste, mede door de verhuizing kan het gewoon even niet anders.
Vanaf 2024 hoop ik met het nieuwste blog item online te komen.

Deze week dus Galloper's Bolwerk. 
Ik heb hier voor geen opzet meer gemaakt wat je deze week allemaal hebt om te doen. 
Gezien de huidige omstandigheden leek mij het raar over komen omdat te doen terwijl je er geen vervolg van hebt in een ander blog.
Het zal even raar zijn om niks te bloggen, maar ik gok dat het verhuizen voldoende werk geeft om bezig te zijn. 
Ik hoop in januari de draad weer op te pakken, in een nieuwe vorm met met net zoveel plezier.
Via het Instagram account blijven ik foto's plaatsen, je kan mij vinden onder de naam @malin_hawkstorm.


tot het volgende blog, een geheel nieuwe blogstijl ... (ook al is dat pas weer in 2024)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...