woensdag 4 oktober 2023

postcrossing#365 World Postcard Day 2023

Hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing, World Postcard Day 2023.
Die ene dag in het jaar waar we ongeveer net zo naar uitkijken als Kerstmis: World Postcard Day!
Afgelopen zondag was de dag waarop we ons op vreugden en de geschiedenis van het verzenden en ontvangen van ansichtkaarten vieren , een traditie die nu 154 jaar beslaat.
Omdat het dit jaar op een zondag valt is de kans groot dat er vele ansichtkaarten worden geschreven!
Je kunt ze naar postcrossers sturen, maar vergeet niet ze ook naar vrienden, familie en iedereen te sturen waarvan jij vindt dat ze een beetje liefde verdienen. 
Denk in het bijzonder aan de kinderen in je leven en hun vreugde bij het ontvangen van een speciale ansichtkaart als ze volgende week de brievenbus openen... Met slechts één ansichtkaart zou je een dag lang hun favoriete persoon kunnen zijn!
Maar het is zeker hartverwarmend om te weten dat over de hele wereld vele brievenbussen gevuld worden met een beetje liefde, een knuffel per post of gewoon een aardig woord voor jouw. 
Ik doe dit jaar voor de tweede keer mee en natuurlijk hoop ik zelf ook een kaartje van Word Postcard Day te ontvangen. 

En mijn kaartje van World Postcard Day gaat naar Wit-Rusland (Belarus) en de kaart zal een reisje gaan maken van 1587 km voor het op zijn bestemming is.
En ik kan niet zo heel veel over de ontvangster vertellen omdat ze niks over zich zelf heeft verteld op haar account. 
Wel was er een wenslijstje met wat voor kaarten ze graag ontvangt. Daar stond tussen dat ze graag kaarten van Helena Bonham Carter ontvangt, haar dochter is fan van haar rol als heks Bellatrix Lestrange in de film Harry Potter. Dus ze heeft minimaal een kind, maar dat is ook het enge wat ik er uit heb kunnen halen.
Naar het wenslijstje kijken we deze week totaal niet want de kaart is de kaart die hoort bij World Postcard Day 2023. 

Kinderpostzegels 2023
Het is misschien puur toeval maar in de week voor World Postcard Day is in Nederland de verkoop van de kinderpostzegels die weer van start gaan.
Vanaf 27 september kwamen weer ruim 130.000 kinderen in actie voor de verkoop van  kinderpostzegels en andere leuke producten. 
Op deze manier zetten zij zich in voor kinderen die, door uiteenlopende problemen, vastlopen op school en daarbuiten. 
De opbrengst van de kinderpostzegelactie is dit jaar voor kinderen die door eenzaamheid, armoede of problemen thuis een steuntje in de rug nodig hebben. Ze komen niet aan leren toe en kunnen zich niet optimaal ontwikkelen.
Het thema dit jaar is Lego en ze zien er zeker erg leuk uit. Ik heb een zetje besteld en ook nog met kaarten erbij. Die kan ik weer gebruiken voor postcrossing. 

En hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing.
Ik heb inmiddels ook de nieuwe postzegels voor de aankomende periode binnen, maar daar kom ik volgende week op terug. 
Voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...