dinsdag 3 oktober 2023

how’s life #13

AVG melding website
Het is inmiddels alweer 4 maanden geleden dat ik een laatste how’s life had dus tijd om weer even bij te praten. 
En ik val gelijk met de deur in huis, je hebt het misschien al gezien als je op de website komt dat je een melding krijgt over het gebruik van persoonlijke gegevens. 
Dat heet een Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) melding.
Hiermee verklaar ik, dat Google waar dit blog onder valt de verantwoordelijkheden 
neemt om jouw gegevens te beschermen als je mijn weblog bezoekt. 
Dit kun je niet zomaar plaatsen, je moet wel aan bepaalde regels voldoen, en er zijn dus Europese privacy-toezichthouders die controleren of alles juist verloopt en of de regels niet worden overtreden. Als er iets niet klopt of regels worden overtreden dan loopt Google dus het risico om boetes te krijgen. 
Ik heb als blogger ook regels en ik kan jullie verzekeren dat ik volgens Google geen enkele regel heb overschreden. 
Ik verzamel ook geen persoonlijke gegevens, ik heb daar geen belang bij.
De AVG geldt voor iedereen die persoonsgegevens verwerkt. Dus niet alleen voor grote bedrijven, maar ook voor kleine mkb’ers en zzp’ers. En voor de overheid. Verder geldt de AVG niet alleen voor organisaties, maar ook voor individuele personen die gegevens verwerken. Bijvoorbeeld mensen die een camera ophangen bij hun huis.
In dit geval is het bedoeld om je gegevens te beschermen tegen onrechtmatig gebruik als hackers. 
Het is allemaal ingewikkeld en ik had er ook even tijd nodig om het te lezen en te begrijpen. Ik zie het als een pluspunt dat ik deze melding mag gebruiken, ik doe het dus volgens de regels, anders had ik wel een waarschuwing gehad. 

Tijd te kort
Ik zit een beetje moeilijk met mijn tijd en de dingen die ik zou moeten/willen doen. 
Het is nu even een drukke maand, bij StarStable hebben ze momenteel het verjaardagsfeest en daarna Halloween om te doen en omdat ik daarover blog is het wel handig ook deel te nemen zodat je weet waar je over praat. 
Dan ben ik ook nog met andere dingen bezig voor het weblog en ook voor mijn privé heb ik dingen om te doen zoals mijn huishouden en mijn werk bij de kringloopwinkel. 
Daar werken we momenteel naar wat vernieuwing toe en gaat mogelijk dingen veranderen. De kans is aanwezig dat ik misschien daar meer ga werken.
En dan heb ik ook nog mijn werk als schrijfster. Ik had de hoop om eind september een nieuw boek uit te geven maar helaas heb ik wat vertraging met het schrijven. 
Het is even te veel in één keer, daardoor zal ik deze maand even iets minder posten op het weblog.
Ik ga het allemaal even aankijken en misschien dat ik per maand wat wisselend zal zijn met blogs plaatsen. De vaste blogs als postcrossing, ik lees, kattenstreken en StarStable prietpraat blijven wel gewoon elke maand terugkomen.

Gezondheid
Aansluitend op mijn tijdnood wil ik ook even mijn gezondheid meepakken.
Ik heb eind juli weer een kleine terugval gehad met mijn hart. 
Niks ernstig, maar wel wat hartritmestoornissen die ik niet heel prettig vond. 
In combinatie van te veel willen doen en te weinig tijd nemen om bijvoorbeeld te koken, nam ik het er wat te makkelijk van wat betreft mijn eten en dat had zo zijn weerslag op mijn cholesterol en mijn hart. De FH familiaire hypercholesterolemie) staak weer even op. 
Gelukkig heb ik medicijnen dus het seintje van mijn hart was meer een waarschuw om weer op te gaan letten. 
Het gebeurde in de week voor mijn vakantie, dus een weekje ziektewet, 3 weken vakantie en we zitten weer terug op de goede weg. 
Dit speelt ook mee in mijn keuze om dan maar even minder blogs te schrijven en ook tijd voor mezelf vrij te maken. 

Ik geloof dat ik jullie wel weer redelijk heb bijgepraat over de gang van zaken en hoe het momenteel gaat.
Ik denk dat dit wel een goede basis is om mee te gaan werken. Hoe vaak je wilt bloggen is geheel een eigen keuze, maar dat moet ten koste gaan van wat dan ook. De maandplanning blijft wel, altijd handig om te zien op welke dag er een blog online komt. En hoeveel blogs per week? Dat hangt af van de tijd die ik heb. 

tot het volgende blog … 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...