donderdag 19 oktober 2023

kattenstreken#74

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 9 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 5 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

Wij gaan verhuizen!
En ik val maar gelijk met het kattenluik in huis!
Wij gaan verhuizen, na jaren wachten hebben we een woning aangeboden gekregen.
Ik kan jullie nu al zeggen dat de katten hier een luxe paradijs gaan krijgen. De vrouw waar ik de woning/flat van overneem heeft zelf ook een kat en haar balkon is helemaal ingericht als een buitenplaats voor haar kat. Er zit ook een kattenluik in de deur, dus ze zouden naar buiten kunnen gaan wanneer ze willen. Een droom van mij om te hebben voor mijn katten. 
Nu ligt Nala nog heerlijk op de vensterbank en ligt naar buiten te kijken, straks kan hij heerlijk een plank echt de buiten lucht gaan opsnuiven en in het zonnetje genieten.
Ik heb maar een vraag: zijn die 3 slim genoeg om het gebruik van een kattenluik door te hebben? 
Ik heb zo een ding hier nooit gehad, en zo een luikje voor de kattenbak moest ik er ook al uit halen omdat ze vertikte om er door te gaan. Dus vandaar dat ik mij afvraag of dit gaat werken of dat ik heen en weer moet gaan lopen om de deur open en dicht voor ze te doen. 
We gaan het wel zien, het gat vast leuke foto's opleveren in in hun nieuwe thuis.

Nieuwe krabpaal
De oude krabpaal was aan vervanging toe, hij staat nog boven maar ik neem het met verhuizen niet meer mee.
Maar ik had in tussen wel een nieuwe gekocht, staat nu een week of 2 in huis.
Ze keken er totaal niet naar om, ze kwam er nog niet eens bij snuffelen! Ze bekeken het op afstand en liepen er van weg. 
Ik zag de bui al hangen: ze moeten dat ding niet.
Maar vorige week was er dan toch een wereldwonder, onze Raya ging in het bakje van de krabpaal liggen. 
Prima, als jij er wel in gaat liggen maar het niet als krabpaal gebruikt vind ik het ook goed.
De bal had ze eruit gegooid, maar de aap mocht blijven. 
Ik denkt dat ze daar toch wel een uurtje of 2 á 3 heeft gelegen.
Ik zeg wel eerlijk dat ze daarna er weer niet naar heeft om gekeken, dus het was van korte duur de interesse voor de nieuwe krabpaal. 



Frodo
Tja wat kan ik zeggen, ik weet het even niet met hem.
Hij is een schat en ik hou zielsveel van het beest maar ik maak mij ook wel zorgen.
Zijn gedrag begint wat te veranderen, zo heeft hij een tijdje terug mij behoorlijk te pakken gehad.
Hij zat op schoot, hij was er zelf op komen liggen, en ik aaide hem, opeens haalde hij naar mij uit met zijn klauwen en was ook gelijk weg. 
Er was niet echt een aanleiding omdat te doen, dat verbaasde mij het meest. 
Door dat ik wegdraaide kon hij mij niet vol in mijn gezicht raken maar aan de zijkant van mij hoofd, onder het haar zaten wel een paar flinken halen die bloeden. 
Hij lijkt ook steeds vaker naar boven op het keukenkastje te trekken in de oude teil. 
Het hoeft niks te beteken maar ik hoop dat de verhuizing geen nare gevolgen gaat hebben voor zijn gezondheid en humeur.

en hiermee komen we aan de voorlopig laatste kattenstreken.
De monsters gaan verhuizen en ik ben zeer benieuwd hoe ze gaan reageren op hun nieuwe huis. Het is voor iedereen erg spannend.
Namens Frodo, Nala en Raya bedanken wij jullie voor jullie aandacht en we hopen ergens begin 2024 de draad weer op de pakken met kattenstreken. 
Ik zal proberen via het Instagram account foto's te posten hoe het met ze gaat. 
Een high poot van de monsters en graag tot het volgende blog ... ergens 2024. 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...