woensdag 6 september 2023

postcrossing#361

Hallo, en welkom bij een nieuwe 📬 postcrossing.
Er is weer een weekje voorbij, tijd gaat soms erg snel. 
Ik zei het vorige week al dat we in de Efteling waren geweest en ik nog een paar kaarten had gekocht om te versturen.
De keuze was niet heel groot, je kan merken dat het zomerseizoen afloopt en de nieuwe collectie er nog niet is.  
Ik heb vier kaarten gekocht, een van draak Lichtgeraakt, een van Lang Nek. Deze was weer te zien nadat hij een opknapbeurtje heeft gehad. Verder heb ik er eentje van de Indische waterlelies genomen en tenslotte een van de Carnaval Festival.
Verder was er niet veel meer aan kaarten die ik leuk vond om te gebruiken voor postcrossing.
Er waren er ook bij die ik al eens eerder had meegenomen om te versturen, dus ik heb geprobeerd om kaarten te nemen die ik nog niet eerder had gekocht. 
Die van de Carnaval Festival heb ik eerder gehad, ik twijfel over die van de Indische waterlelies, maakt ook verder niet zo heel veel uit.
Je kan niet altijd onthouden wat je al eens heb gehad.
gaan we door met de post van deze week. 

En afgelopen week had ik een paar kaartje ontvangen.
Om te beginnen viel deze op de deurmat, een kaartje uit China. 
De kaart heeft een reisafstand van 8965 km in 63 dagen. 
Helaas is dit kaartje weer slachtoffer van ons Nederlands postbedrijf en hun herstelstickers.
Deze zit weer halve over de tekst heen geplakt. 
Een klacht bij onze Nederlandse post er over maken heeft weinig zin omdat ze het wegschuiven en er totaal niks mee doen. 
op de kaart stond de tekst 'The Chinese Dream' gedrukt, ik gok dat dat de titel is van de afbeelding. Ik heb er niks over kunnen vinden op internet. 
Verder geloof ik dat de afzender iets heeft geschreven over de Chinese opera, iets met 4 grote theaters en iets met een orkest. Helaas heb ik meer niet van kunnen maken. 

Tegelijk met het vorige kaartje kwam dit kaartje binnen vallen. 
Deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 238 km in 5 dagen.
Ook dit kaartje had weer zo een herstelsticker maar was zo geplakt dat ik alleen de naam van de afzendster niet kon lezen. 
Ze heeft iets geschreven over haar werk bij een caritas workshop, ik kan je niet precies zeggen wat het werk is. Ik heb er veel verschillende dingen over gevonden maar wat is waar en wat niet is een groot vraagteken voor mij, dus ik laat het liever open.
Verder kookt ze graag, gaat wandelen, lezen, postrossing en vrienden ontmoeten. 

Dan zijn er nog twee kaarten onderweg van mij.
Uit postcrossing 359, een kaartje naar de USA, deze is nu 16 dagen onderweg.
En vorige week postcrossing 360, een kaartje naar Rusland, deze is nu 11 dagen onderweg.
Daar komt deze week weer een kaartje bij van mij. 

Ik zei het al in het begin van dit blog dat ik een paar Efteling kaarten had gekocht.
En ik heb gekozen om de kaart van draal Lichtgeraakt te versturen deze week.
De kaart gaat naar China en zal een afstand van 8744 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is. 
De Efteling is zeker een van de plaatsen waar je als toerist goed kan verblijven. 
De ontvangster van deze kaart is een afgestudeerde student Chinese schilderkunst.
Ze houdt van reizen, tekenen, fotograferen, toneelstukken en musicals kijken.
Door school krijgt ze niet veel kans om te reizen en door postcrossing en het ontvangen van ansichtkaarten voelt het toch een beetje als reizen en zo dingen van over de hele wereld zien. 
Draal Lichtgeraakt is ook een van de figuren die zit in een Nederlandse animatie van de Efteling, de Sprookjesboom.
Deze is ook terug te zien in het sprookjesbos van het park. 
Als je bij de draak staat en je trekt aan de kroon in de schatkist, dan zal de draak bewegen. Hij slaat met zijn vleugels en er komt rook uit zijn neus. 

En hiermee komen we alweer aan het einde van deze postcrossing.
De vakantie is dan nu echt voorbij, de laatste vakantiegangers mochten deze week ook weer naar school. 
Zelf ben ik intussen ook alweer twee weken aan het werk, zowel voor het weblog als voor de kringloopwinkel. 
Ik begin intussen alweer zin te krijgen in de kerst en bij ons lokale tuincentrum gaat vanaf 1 oktober de kerstshow weer beginnen, dus ik zal daar zeker weer met veel plezier naar toe gaan. Maar laten we niet te ver vooruit denken, we hebben Halloween ook nog en ik heb bij Postcards from Essie hele leuke Halloween kaarten gezien om te versturen. 
Daar later meer over, voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...