donderdag 21 september 2023

kattenstreken#73

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 9 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 5 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

Vakantie 2023
Het zit er weer op, de vakantie is weer voorbij en we zijn hier alweer ruim een maand aan het werk.
Niet alleen voor het weblog maar ook voor mijn werk bij de kringloopwinkel. 
De katten hebben het zeker niet slecht gehad met de vakantie wat betreft de aandacht.
Mijn ex was er met zijn gezin en hun kinderen hadden volop aandacht voor de kinderen. Daar heeft Frodo zeker van genoten.
Zo had hij volop de aandacht van een van de zusjes van mijn dochter. Even gezellig samen op de poef om te knuffelen. 
Normaal gesproken is Frodo altijd dikke vriendjes met het broertje van mijn dochter maar dit keer leek hij ook wel iets meer naar haar zusjes te te gaan.
Haar broertje had als hij naar bed ging soms Nala wel eens die even bij hem kwam kijken. 
Ook een hele verrassing voor ons, maar wel lief. 

De jongste van de zusjes heeft soms nog wel eens dat ze even op de bank een slaapje wil doen. Geen probleem, kussen en een deken en ga maar even slapen. 
Een perfect moment voor Frodo om daar even bij te gaan liggen en samen te slapen. 
Dit was dus een moment wat we even op de foto moesten zetten.
Het zag er ook zo schattig uit om die twee zo samen te zien slapen.
Het is ook wel weer een beetje dat beschermende van Frodo dat de andere haar even met rust laten.
Dat was toch al geen vrees, Nala bleef uit haar buurt en Raya hield ook haar afstand.
Laten we niet vergeten dat ze niet echt kinderen zijn gewend zijn. En Frodo is niet zo moeilijk als het om aandacht krijgen gaat. 

Frodo heeft zeker genoten van alle aandacht die hij heeft gekregen.
Nala hield het op afstand en Raya was ook geen fan van onze bezoekers. 
Ze liet zich heel af en toe zien, en soms mochten ze haar aaien maar verder hield ze haar afstand tot ze op bed lagen, dan kwam ze bij mij zitten.
Het enig wat haar interesse had was de speelgoedkist. 
Deze stond nog in de woonkamer nadat mijn gasten al weg waren. Deze dek ik af met een oude handdoek en zet hem dan op de zolder tot de volgende ronden. 
Blijkbaar is het ook een prima bed om op te slapen, als ik Raya zo zie liggen.
Dat kan ook wel kloppen want er zitten een paar van die knuffelbeesten in. 

En zo kwam er een einde aan de zomervakantie van 2023.
We zijn nog een dagje naar de Efteling geweest dus toen hadden ze het rijk voor zich zelf alleen. Dat is nooit geen probleem, ik vind nooit iets ongewoons als we een dag zijn weg geweest. 
Namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog ... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...