dinsdag 4 april 2023

Ik lees …. De kronieken van Fantasia

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
Mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mijn wel aanspreek wat je op de achterkant leest. 
Boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
Boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewone op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
Een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
Een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.

Het verloren rijk
De kronieken van Fantasia
Geronimo Stilton

samenvatting: 
Het Verloren Rijk is het eerste boek van de fantasy-reeks ‘De Kronieken van Fantasia’, waarin avonturen uit verre tijden en landen worden verteld.
Hoofdpersoon is de jonge elf Dappart, de uitverkorene, degene die de Duistere Macht moet proberen te verslaan om de vrede te herstellen in het rijk Fantasia. 
Maar hij staat niet alleen voor die zware en gevaarlijke taak. Aan zijn zijde heeft hij de jonge Spica met haar betoverde boog, maar ook Regulus, Robinia, de grote tovenaar Stellarius en andere dappere metgezellen. Samen moeten ze hun angsten onder ogen zien en de strijd aangaan met levensgevaarlijke tegenstanders, om uiteindelijk het licht te laten zegevieren boven de duisternis.

Dit is een verhaal wat verdeeld zit over 6 boeken. 
De boeken zijn in chronologische volgorde geschreven en zijn niet apart te lezen.

taal: Nederland
bindwijze: hardcover
verschijningsdatum: oktober 2010
aantal pagina’s: 369
categorieën: kinder- jeugdboeken
illustraties: ja

deze serie bestaat uit 6 delen: 
1. Het Verloren Rijk
2. De Betoverde Poort
3. Het Sprekende Woud
4. De Ring van Licht
5. Het Versteende Eiland
6. Het Geheim van de Ridders

Deze keer heb ik boeken die uit een reeks van kinderboeken komt, maar ik vond ze erg leuk om te lezen.
En ik zie ook niet het probleem om als volwassen een kinderboek te lezen. 
Als je het maar leuk vind. Daarnaast vindt ik het zeker niet kinderachtig hoe deze boeken zijn geschreven. en ik schaam mezelf er ook niet voor om te zeggen dat ik deze reeks heb en heb gelezen. 

Het eerste wat mijn aandacht trok was de kaft, ik vond de tekening geweldig en het trok mijn interesse.
Ik dacht nog dat dit boek een typisch kinderboek was, maar ik besloot het boek toch maar te kopen. ik ben blij dat ik dat gedaan heb want het boek is niet alleen leuk voor kinderen maar ook voor als je wat ouder bent. 
Dit boek was heel erg spannend, leuk, vol humor en je wil gewoon niet stoppen met lezen. Een echte aanrader dus.
De afbeeldingen in het boek zijn erg mooi en geven je zo echt een beeld bij het verhaal wat voor mij zeker de nieuwsgierigheid meer deed opwekken naar de vervolgen uit deze reeks.
een minpunt vond ik dan wel dat de afbeeldingen niet overeenkomen met de tekst.
de afbeelding staat net een paar pagina’s vroeger of later. Dat is dan wel een beetje jammer. 

Geronimo Stilton
De boeken worden geschreven naar een idee van Elisabetta Dami. De reeks wordt onder andere geïllustreerd door Larry Keys. De boeken richten zich op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar en is ondertussen vertaald in 35 talen. In de serie zijn zowel leesboeken als stripboeken rond Geronimo Stilton verschenen. Vooral de Fantasia-reeks, in het Fantasialand, is erg bekend.
Je kan eigenlijk wel zeggen dat de schrijver Geronimo Stilton als alias gebruik. 

waar te koop
De boeken zijn te kopen bij Bol.com maar niet meer nieuw. De exemplaren die ik heb kunnen vinden zijn tweedehands en worden dan verkocht voor een prijs die tussen de 20 en 25 euro valt. 
sommige delen uitgezonderd, die zijn goedkoper. het is echt even kijken waar hebben ze de boeken tweedehands en wat vragen ze er voor.
maar misschien dat jouw lokale bibliotheek ze ook heeft en je daar de boeken kan lenen.

tot het volgende blog ...  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...