woensdag 19 april 2023

postcrossing#343

het is weer woensdag en de vaste volgers weten inmiddels wel dat de woensdag is gereserveerd voor 📬postcrossing.
en ik kan helaas er deze week ook niet zo heel veel van maken dan wat het nu is.
ik heb afgelopen week één kaartje ontvangen en dat was alles. 

en dit is dat kaartje.
het kaartje komt uit Maleisië en heeft een reisje van 9959 km gemaakt in 32 dagen voor dat ik hem had.
en op deze kaart zat een leuk briefje geplakt met informatie over het eiland waar de afzender woont. helaas wat dit met plakband vast gezet op een rand en meer niet dus het papiertje was wat beschadigd. 
maar toch heb ik er nog wat van kunnen lezen.
het eiland heeft vele Britse Architectuur wat in de gebouwen is terug te vinden, ook niet zo vreemd als het eiland door een Brit is gevonden: Sir Francis Light in 1786. de kaart had nog veel meer leuk weetjes en ik vind het helemaal top. zo kom je nog eens wat te weten over andere landen en culturen.

dan was er ook post die ik verstuurd had op hun bestemming aangekomen.
in postcrossing 341 ging er een kaart naar de USA en deze heeft na een reis van 10 dagen over 8698 km zijn bestemming bereikt. 

en deze week reist mijn kaartje een keer niet naar Rusland, Duitsland of de USA.
het blijft wel binnen Europa, het is namelijk onderweg naar Frankrijk en dat is een reisje van 464 km. 
de ontvangster van deze kaart doet al jaren aan postcrossing en ze heeft al heel veel leuke kaarten mogen ontvangen, maar elke keer als er een kaart komt maakt het haar weer blij. 
ze is lerares op een school en verzamelt ook postzegels, daarom zou ze graag de kaart in een envelop willen ontvangen. 
zo blijft de kaart mooi en kan ze de postzegel bij haat verzameling doen.
nou ik vind dat geen probleem en heb deze week de kaart dan ook in een envelop gedaan.
misschien niet helemaal wat er met postcrossing wordt bedoelt maar het kan zeker geen kwaad om een beetje behulpzaam te zijn als dat binnen een grens valt. 
sommige zijn veel eisend met wat ze wel en niet willen maar dit is een simpel verzoekje waar ik geen probleem van maak. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn.

en daarmee komen we aan het einde van postcrossing van deze week. 
inmiddels begint het weer iets beter te worden en zien we de zon weer iets meer. het is nog geen zomer maar beter dan de kou en regen. 
dat betekend dat ik ook aan het kijken ben om er weer eens een dagje op uit te gaan en we hebben een idee om naar diergaarde Blijdorp te gaan in Rotterdam. '
wanneer weten we nog niet maar ze hebben daar vast wel leuke kaarten die ik weer kan gaan gebruiken voor postcrossing. 
de kaart die er deze week op uit was de laatste kaart die ik nog had van het pretpark De Efteling. maar ik heb nog genoeg andere kaarten, we zitten nog niet zonder. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...