dinsdag 25 april 2023

Twitter bant sociale media links

je hoort genoeg over sociale media rond gaan en niet alles is ook waar maar blijkbaar heeft er in het bericht over het verbieden van delen van berichten op Instagram en Facebook bij Twitter toch een kern van waarheid gezeten. 
het is voor mij niet meer mogelijk om vanaf Instagram iets te delen op mij Twitter account, dat is soms wel lastig zijn. als ik het wil delen moet ik er een bericht van maken op Twitter zonder de link naar Instagram account.
het lijkt te gaan om een selectie aan andere sociale media platform als Facebook, Instagram, Mastodon, Truth Social, Tribel, Post, Nostr en sites zoals linktr.ee en lnk.bio waarvan een link delen niet meer gaat. 

Twitter weet dat veel van hun gebruikers actief zijn op andere sociale media. maar  Twitter is niet van plan gratis promotie van specifieke sociale media toestaan.
Twitter zou dat doen omdat linkjes naar andere sociale media zogenaamd schadelijk zouden kunnen zijn. hoe precies dat leggen ze niet uit. 
intussen kan ik links van het weblog nog wel delen maar berichtjes van Instagram niet. 
maar mijn Twitter wordt wel vol gespamd met privĂ© berichten van verschillende vage figuren die je in groep mails zetten over de meest uit een lopende dingen. 
en geloof me, het is van een parttime baan aanbieden tot aan groep-sex uitnodigingen, dat mag dus blijkbaar wel maar een lieve foto van onze kat Raya delen vanaf Instagram dat mag niet meer. 

hoe dan ook met mij zijn er genoeg andere mensen die het niet eens zijn over de verandering bij Twitter.
er zijn accounts verwijderd, geblokkeerd en zelfs accounts van blokkade afgehaald.
vele mensen voel zich intussen niet meer thuis op Twitter. 
soms is het ook moeilijk om weg te gaan, sommige mensen zitten er al jaren op en hebben er bijna een soort dagboek opgebouwd. 
daarnaast hebben mensen vriendschappen gesloten op het platform en zijn ze misschien wel bang om volgers te verliezen als ze toch naar een ander sociale medium overstappen.
er wordt flink geklaagd over de keuzes die de nieuwe leider van Twitter, Elon Musk, maakt. 
hij heeft zelf een poll is gestart waarin hij het publiek laat bepalen of hij aan moet blijven als ceo. hij beloofde dat de uitslag van de poll ook doorslaggevend zal zijn in zijn keuze. 
maar intussen experimenteren hij er op los op het platform, echter kan dat experimenteren ook betekenen dat dit verbod op linken straks weer wordt opgeheven. je weet het nooit met Twitter, sinds Musk aan het roer staat.

een nog groter vraag is met alles wat er bij Twitter gebeurd: hoe lang nog voordat deze blauwe vogel het loodje gaat leggen? 
ik en nog vele andere zijn niet bereid om te betalen voor mogelijkheden die je dan weer wel hebt. 
Twitter heeft inmiddels laten weten dat ze de mogelijkheid weer open zouden hebben gezet, maar volgens mijn instelling van Instagram is dat niet zo, Twitter is nog steeds weg als deelbare link voor mijn berichten. 


tot het volgende blog ... 



* dit blog is ook gedeeld met een link via Twitter. of ze dit laten staan is maar de vraag, mochten ze de link van dit op Twitter hebben verwijderd dan zou het mij niet verbazen.
de link was ook te vinden op Instagram en facebook. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...