woensdag 2 maart 2022

postcrossing#288

welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en het is een week waarin we kregen wat we nooit verwacht hadden: Poetin geeft opdracht om de Oekraïne binnen te vallen.
ik zeg Poetin omdat ik niet gelijk Rusland over een gelijk vlak wil trekken, genoeg russen zijn het niet eens met deze keuze. 
ik weet niet wat dit voor postcrossing gaat betekenen. zal post naar de Oekraïne mogelijk zijn? en hoe zit het met post naar Rusland? 
laten we asjeblieft niet mensen gaan buiten sluiten om keuzes van regering en andere hogere macht. laten we de een front vormen en elkaar steunen in deze moeilijke tijden.
dat is waar postcrossing toch ook voor staat, samen één! 
ik kan dan ook alleen maar zeggen: ik wens beiden land heel veel sterkte en laten we hopen op een snel einde met een goede afloop. 
#staysafe❤

dan heb ik al een tijd geleden laten weten dat de site waar ik meestal mijn kaarten kocht er mee ging stoppen. erg jammer maar het is niet anders.
ik ben gaan zoeken naar een andere site opzoek gegaan en ben toen postcrards van essie tegen gekomen. 
ik kende deze site niet maar ze heeft erg leuke kaarten, dus ik heb een bestelling bij haar gedaan. en dat viel zeker niet tegen.
keurig netjes had ik met 2 dagen mijn bestelling binnen. alles zat goed verpakt en zelf een met de hand geschreven kaartje om mijn veel plezier te wensen bij het schrijven van de kaarten. 
nou dat gaat mij zeker lukken en ik bestel graag nog eens een keer bij deze site. 
ga anders zelf een een kijkje nemen op haar site: 



de post van deze week was wederom rustig ik heb geen post van postcrossing ontvangen.
wel hebben we nog post onderweg. 
uit postcrossing 282, een kaart naar China, deze is nu 43 dagen onderweg.
uit postcrossing 285, een kaart naar Rusland, deze is nu 22 dagen onderweg.
en dan postcrossing 287, de kaart van vorige week naar Finland, deze is nu 8 dagen onderweg. 

en daar komt deze week deze kaart nog bij.
dit kaartje is onderweg naar  de USA en zal een reisje gaan maken van 7265 km.
de afzendster is dol op lezen en gaat graag naar het strand en ze een fanatieke pickleball speler, ik hoor je denken, pickle wie?? ik had er ook nog nooit van gehoord maar pickleball is een sport die elementen van badminton, tennis en pingpong combineert. het wordt gespeeld op een veld ter grootte van een badmintonveld, met een laag net dat lijkt op tennis, en met wat lijkt op een extra grote pingpongpeddel en een whifflebal.
ik heb het even opgezocht via de link die de ontvangster op haar account heeft staan om dit spel uit te leggen. 
hier in Nederland schijnen we dus toch ook wel speler van deze sport te hebben. sinds 2013 word deze sport ook in Nederland beoefent en elk jaar is het NK en elke 2 jaar is er een groot internationaal toernooi.
voor mij blijft het zeker een nieuwe sport, zeker interessant om over te lezen maar daar blijft het voor mij ook bij. 

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing. 
de opening was deze keer misschien iets ongebruikelijk maar ik vond het belangrijk om te laten weten dat we elkaar niet met vingers moeten gaan aanwijzen voor de daden van onze regeringsleiders. we need love, not war!
rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...