maandag 7 maart 2022

heel Nederland komt in actie voor de Oekraïne

giro555 zamelt vandaag ( maandag 7 maart) via de radio en televisie geld in voor de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. 
vanavond wordt de televisieshow Samen in Actie voor Oekraïne uitgezonden op zowel NPO1, RTL 4 als SBS6.

tv
het programma wordt ondersteund door de dertien regionale omroepen in Nederland. 
tijdens de tv-actie kunnen mensen inbellen om geld te doneren. 
er worden dan ook diverse acties onder de aandacht gebracht. 
de uitzending wordt gepresenteerd door Chantal Janzen en Rob Kemps. ook Jeroen Pauw en Eva Jinek ontvangen in de studio gasten aan hun tafel.
Dionne Stax doet samen met Britt Dekker verslag van de actie vanuit het landelijk actiecentrum van Giro555 in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. 
hier worden telefoontjes opgenomen van mensen die willen doneren. 
Hila Noorzai volgt daarbij de ontwikkelingen op sociale media. 

radio 
vanaf 6.00 uur vanochtend, tot 21.00 uur wordt bovendien ook op de publieke en commerciële radiostations actiegevoerd. 
onder de noemer Radio555 presenteren dj's van diverse stations een speciale uitzending vanuit Beeld en Geluid. 
het gaat om een samenwerking tussen NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 5, Qmusic, 100% NL, Radio 538, Radio10, Radio Veronica, SLAM! en Sublime. 
het programma zal tegelijkertijd op alle deelnemende zenders worden uitgezonden.

meer acties ..
landelijk hoor je vanuit verschillende richtingen dat winkels, bedrijven en andere groepen deze dag meedoen aan het inzamelen van geld.
diverse theaters, musea en dans- en muziekensembles hebben al gezegd mee te doen aan de actie door middel van benefietconcerten en het versieren van hun gebouwen met de Oekraïense vlag.

dat geld ook voor de kringloopwinkel van het Leger des Heils waar ik werk. 
het Leger des Heils op Tholen wil hier een steentje aan bijdragen. 
daarom is besloten dat de gehele opbrengst deze maandag wordt geschonken aan onze collega's die ter plaatse hulp verlenen. 
Gaaf & Goed in Tholen zal maandag een extra dag geopend zijn.
dus alles wat u maandag uitgeeft in onze winkels komt terecht op de plaatsen waar het nodig is.
Check voor meer informatie over onze hulpverlening:

de actie voor Oekraïne is vorige week al begonnen. 
giro555 zijn elf hulporganisaties verenigd, zoals Cordaid, het Rode Kruis en Stichting Vluchteling. 
via die organisaties en via partners ter plekke komt het ingezamelde geld op de juiste plaats terecht.

steun elkaar
ik heb het de afgelopen week al vaker gezegt: 
Poetin geeft opdracht om de Oekraïne binnen te vallen. ik zeg Poetin omdat ik niet gelijk Rusland over een gelijk vlak wil trekken, genoeg russen zijn het niet eens met deze keuze. 
laten we asjeblieft niet mensen gaan buiten sluiten om keuzes van regering en andere hogere macht. laten we de een front vormen en elkaar steunen in deze moeilijke tijden.
dat is waar postcrossing toch ook voor staat, samen één! 
ik kan dan ook alleen maar zeggen: ik wens beiden land heel veel sterkte en laten we hopen op een snel einde met een goede afloop. 
#staysafe❤

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...