woensdag 23 maart 2022

postcrossing#291

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
we hadden vorige week al een aardig vol blog met ontvangen kaarten en deze week heb ik er nog een paar om met jullie te delen.

zo kwam deze week dit kaartje nog binnen.
en ik ben dol op LA, dus deze kaart bracht zeker een glimlach op mijn gezicht.
de kaart heeft een reis gemaakt van 8583 km in 13 dagen voor dat ik hem had.
en hoewel ik steeds spaar voor een reis naar LA is de afzender daar al een paar keer geweest.
een andere favoriete plaats waar hij graag naar toe gaat is de Grand Canyon, en dat lijkt mij ook wel een mooie plek om te bezoeken. 
op de kaart kun je een afbeelding zien van Hollywood Boulevard, een plek die populair is bij toeristen voor de vele sterren van beroemheden op de walk of fame. en ik kan mij er iets bij voorstellen omdat ik zeker hier ook graag zou willen gaan kijken als ik ooit in LA zou zijn.

en ook dit leuk kaart rolde bij mij op de deurmat.
dit kaartje komt uit Frankrijk en heeft een reis van 624 km gemaakt in 13 dagen.
en zeg nou zelf: dit is toch een super schattig vintage kaartje om te zien? 
de afzendster vond deze kaart zelf leuk omdat het haar aan Norman Rockwell deed denken. deze schilderde veel van dit soort Bot scout of America. 
met dit soort prentjes deed hij zijn jaarlijkse bijdragen voor de Boy Scouts-kalenders tussen 1925 en 1976.
Rockwell ontving in 1939 de Silver Buffalo Award, de hoogste onderscheiding voor volwassenen die wordt uitgereikt door de Boy Scouts of America. 
ik ken de werken van deze man niet maar persoonlijk vind ik dit soort vintage kaarten altijd wel grappig. 
ik zie dit soort kaarten ook nog wel eens bij ons in de kringloopwinkel in het kaartenrek. 
het zal niet iedereen zijn smaak zijn maar ik ben er super blij mee. 

deze week kreeg ik ook de melding dat de kaart uit postcrossing 288, naar de USA zijn bestemming had bereikt na een reis van 7265 km in 18 dagen.
dan gaan we even terug naar postcrossing 282 (17 januari 2022), daarin ging een kaart naar China. deze staat inmiddels op expired. de kaart staat nu op 64 dagen onderweg.
natuurlijk is de kans nog aanwezig dat de kaart ontvangen wordt en als nog geregistreerd gaat worden. 

en dit is alweer de kaart van deze week die ik op de brievenbus heb gebracht.
deze kaart is onderweg naar Duitsland en is een reisje van 203 km aan het maken voor deze bij de ontvangster binnen gaat vallen.
de ontvangster is een redelijk nieuwe lid van de postcrossing familie, ze doet postcrossing sinds november 2021, dus welkom en heel veel postcrossing plezier gewenst! 
veel informatie stond er niet, dus ben ik gegaan voor dit kaartje. een eigen ontwerp uit de redbubble shop. 
ze houdt van natuur dus dit kaartje met de twee liefjes fietsend in een park sluit daar toch wel een beetje op aan.
we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn. 

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing. 
ik heb ook eigenlijk verder niks meer om te vertellen of iets wat ik met jullie kan delen.
de koek is echt op voor deze week.
dus bedank ik jullie voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog .... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...