donderdag 17 maart 2022

kattenstreken #57

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes! 

knuffeldozen
ik kan soms behoorlijk op de clan hier in huis lopen mopperen.
ze hebben nu eenmaal wat minpunten die ik ze niet afgeleerd krijg.
een voorbeeld daar van is dat de kattenbak. ik heb soms het gevoel dat ze dat als zandbak zien, lekker graven en ongeveer een halve bak aan grind de gang in gooien. 
ik kan daar dan erg boos over worden.  meerdere keren per dag sta ik mijn gang te vegen.
de hoop dat het ophoudt heb ik al opgegeven maar mopper nog wel iedere keer flink op ze.
maar dat is toch zo weer vergeten als er in de avond iets op schoot kruipt en dicht tegen je aan en met de pootje rond je duim heel voorzicht die duim begint te likken. 
en dan ook zo af en toe ook nog eens naar je kijk en de oogjes samen knijpt en beginnen te spinnen. blijf dan nog maar eens boos, dat lukt je niet. je smelt gelijk. 
nou heeft onze Raya toch wel dat effect op je, in schattig doen is ze een ster.

maar Frodo kan er ook wat van. 
deze lijkt de laatste weken helemaal dol op mijn dochter te zijn. zelf weet ze niet waarom maar daar waar zij is daar is Frodo. 
op het voeteinde van haar bed ligt aan de ene kant Frodo en aan de andere kant haar hond Beertje. 
dit was toen ze even lui op de bank was gaan liggen en Frodo er gezellig bij kwam liggen. 
ze heeft toen een paar selfies gemaakt met de kat erbij. 
en hoewel het zeker erg lief en schattig is kan Frodo soms ook erg opdringerig zijn.
het woord 'nee' kent zijn woordenboek niet zo goed. of zo als wij soms zeggen: die kat heeft Australische voorouders. hiermee doelen we op een boemerang, die komt terug naar je als je die weggooit en zo is Frodo ook. 
als je hem weg duwt komt hij gewoon weer terug. 

Nala is daarin iets minder opdringerig. 
die kan naast je gaan zitten en je heel lang aankijken. 
als je dan geen reactie geeft gaat hij kopjes geven, soms zet hij een poot op je been en geeft dan een kopje. 
dit kan makkelijk 5 minuten zo gaan. 
als je dan begint met aaien zet hij een poot op je schoot, langzaam komt er een poot bij en duw zijn kop tegen je buik of borst. 
en heel langzaam komen de achterpoten er dan ook bij en begint hij een soort van struisvogel na te doen.
in elkaar gedoken probeert hij zijn kop onder je arm te stoppen en kruipt tegen je aan.
met een arm over zijn kop en met je andere hand moet je hem aaien zit hij dan op schoot. 
wat kan ik zeggen: het is een apart beest. 
nu heeft hij de laatste dagen er weer wat nieuws bij.
hij komt naast je zitten en zit gewoon naar je te kijken, dan zet hij een poot op je been en begint te mekkeren. 
hij kan je dan ook met zo een intense blik aan kijken als hij dat doet. dat mekkeren doet hij ook als ik of mijn dochter moeten niezen. we weten geen van twee waarom hij dat doet maar zijn timing is niet altijd gelijk.
soms is het als 5 minuten na dat je hebt geniest en dan mekkert hij nog even na. 
zo als ik al zei: een aparte maar zeker ook een lieverd. 

en zo zijn we aan het einde van dit knuffel-blog van de clan hier in huis. 
namens de kleine monstertjes een high poot en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...