vrijdag 10 januari 2020

starstable prietpraat #2: de update en terug kijken op kerst 2019.


StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. 
elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.



kerstdorp
inmiddels is het dorp alweer weg, erg jammer want het is en blijft een leuke plek om naar toe te gaan.
het was dit jaar weer de gebruikelijke dingen die er waren om te doen.
in de winkeltjes waren nog dingen te kopen van eerder en mogelijk dit jaar ook voor het laatste maar er waren ook nieuwe dingen.
zo kon je sparen voor een set kleding en spullen voor je paard in de room karamellijn.
erg mooi maar ook duur heb ik vaak rond mij gehoord, en dat klopt ook wel.
gemiddeld zaten de prijzen van die spullen tussen de 9900 tot 9999 JS (Jorvik Shilling).
ik ben eens gaan rijden om puur punten te sparen voor dat spul en ik heb 8 dagen nodig gehad om alles voor van paarden spullen te verzamelen en nog eens ruim 11 dagen om dat voor je zelf te verkrijgen.
dan deed ik wel alles op een dag wat je kon doen, ook archeologie in Epona, behalve de Dino vallei en Dunhull, die pakte ik niet echt mee.
maar er kwamen nog meer nieuwe dingen: een jurk en een pak om te verzamelen voor de nieuwe jaar. deze zat in de zelfde prijsklasse als het room karamelset.
kopen met starcoins was ook niet echt een optie want dan was je tussen de 110 tot 165 coins kwijt. beetje veel, wetende dat we ook de Fawncy hadden om te kopen  en 3 nieuwe Tinker paarden.
en daar hadden we ook nog eens bij dat we poorten moesten dichten door joelbokjes te vangen. zodat je spullen kon verkrijgen van de swapshop en per zoveel poorten die je dicht had kreeg je spullen van Sierra Snow.
er waren 5 poorten om te dichten en je moest per poort 8x3 bokjes gaan zoeken, dat zijn er 40 per dag om te doen. op zich wel grappig maar iets te veel van het goede om eerlijk te zijn.
oké, als je het zo leest lijkt het allemaal negatief maar dat was het echt niet.
wat tijd betreft denk ik wel dat er genoeg was om je punten te behalen met rijden, ook als je niet alles deed op een dag. ik had ook wel eens dagen er bij dat ik alleen kerstdorp en archeologie deed.
dus je starcoins er aan uitgeven was onnodig geweest, wat tijd en geduld was meer dan genoeg geweest.


een ander ding wat dit jaar weer was was de adventkalender van dit jaar.
en hier waren wat dingen bij die niemand begreep.
waarom 3 keer wallpaper voor je laptop, tablet of telefoon? en waar sloeg die tekening van de update van Katja van de Dark Core op?
ik persoonlijk vond de spullen die we kregen niet echt mooi, maar dan kon je het altijd gewoon verkopen en kreeg je er 10JS voor.
en ik meer horen zeggen dat het dit jaar wat tegen viel wat de spullen betreft.
de kerst leverde ons 300 SC op, ik heb ze uit gegeven aan spullen in het kerstdorp die mogelijk volgende jaar niet meer te koop zijn.
en op 31 december kregen we nog een wijze winter kat uit de kalender. 
dat de spullen niet je smaak zijn dat kan, het is je eigen keuze of je het dan wil houden of verkoopt.
wat ik niet mooi vond heb ik verkocht, toch weer 10JS die ik kan gebruiken voor iets wat ik wel wil hebben.


de update deze week
Alex en Rhiannon helpen je graag om het beste uit je paard te halen. vandaar dat ze, alleen deze week, speciale races organiseren.
ga elke dag even langs bij Alex in Moorland. zij vertelt je dan waar die dag de dagelijkse race gehouden wordt.
de populaire dressuurbaan is deze week ook terug. daarnaast keert ook de open huis-winkel met barokke spullen weer even terug. de baan blijft twee weken open. 
in het winkelcentrum is een nieuwe lading kleren en accessoires aangekomen. je vindt deze items overigens ook in de totaalwinkel. 
er is een fraaie dressuurset in zwart-wit, een leuke springset in zwart-rood en een mooie set voor je paard die bij allebei past.

dan had Star Stable via instagram nog een template gedeeld met wat jij graag aan updates zou zien in 2020.
dit is waar ik op uit ben gekomen:
1. een update van ons eigen karakter.
alles heeft wel een nieuwe look gehad behalve wij.
dus Star Stable, kom maar op.
2. een plek waar we onze huisdieren kunnen laten.
en dan niet in de kast maar in een soort kennel of wat dan ook waar we ze kunnen zien.
3. nieuwe haarstijlen.
oké, misschien als ze ons karakter gaan updaten dat nieuwe haarstijlen er ook gaan komen maar dan nog.
4. tot 20.000 JS kunnen sparen.
nu kun je tot 10.00 JS sparen, dat limiet mag best omhoog. of misschien een idee van een soort bank waar je je JS op kan storten en weer afhalen.
5. ons eigen huis of kamer.
we hebben van Linda Chanda haar woonruimte al gezien en wie wil dat ook niet?
ik heb al een paar jaar een bank in de kast waar we nog steeds niks mee kan doen.
het is natuurlijk maar de vraag of Star Stable ook echt iets gaat doen met onze wensen maar deze waren toch niet zo heel vreemd of te moeilijk?

en hier mee komen we aan het einde van prietpraat: terug kijken op kerst 2019 en de update van deze week
de volgende prietpraat hangt een beetje af van wat voor updates Star Stable doet of heeft.
prietpraat video's van het youtube kanaal van Marouscha (Michelle Mousetree) ligt op advies van youtube zelf even stil tot er meer duidelijkheid is via de COPPA wet.
er zijn nog wat onduidelijkheden over de regels van game video's.
maar via de instagram acounts worden gewoon nog foto's geplaats, je kan ons vinden onder de namen@malin_hawkstorm en @michelle_mousetree.

tot het volgende blog .... 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...