woensdag 15 januari 2020

postcrossing#183

hallo, we zijn er weer met een nieuwe postcrossing 📫.


en vorige week kreeg ik via postcrossing weer mijn overzicht van de post ik heb verstuurd via postcrossing, en die was niet zo heel verrassend als ik eerlijk ben.
net als in 2018 gaat het tussen Duitsland, Rusand en de USA.
dit is de top 3 van verstuurde Kaarten: 
1. Duitsland met 15 kaarten
2. USA met 10 kaarten 
3. Rusland met 9 kaarten
maar we hebben ook zeker kaart ontvangen, als we dat gaan omzetten naar dagen was dat goed voor 36 dagen aan post.
de top 3 van ontvangen kaarten: 
1. Duitsland met 11 kaarten
2. Rusland met 9 kaarten
3. USA met 7 kaarten
naast deze landen staan Frankrijk, Finland, België en Polen redelijk gelijk met een gemiddelde van 3 kaarten over het jaar 2019.
de kaarten naar het meer Aziatische deel lijkt dit jaar wat verminderd te zijn.

eind vorige week ontving ik het bericht dat de kaart uit postcrossing 182, de kaart die naar Zwitserland ging zijn bestemming had bereikt. de kaart heeft de afstand van 549 km in 4 dagen afgereisd.
erg leuk om te lezen dat de ontvanger dit jaar nog een bezoek gaat brengen aan een van de waddeneiland die wij hier in Nederland hebben. ik zou zeggen: een fijne vakantie op Texel.
en dan was er nog de kaart uit postcrossing 181, deze ging naar Duitsland en dat gaat normaal altijd wel redelijk snel. maar deze is nu pas na 27 dagen,vorige week dus aangekomen in Duitsland na een reis van 537 km.
dat er wat vertragingen waren bij de post in Nederland dat wist ik wel maar blijkbaar heeft dat ook invloed gehad op de post naar het buitenland.
en dan nog een last minute melding (gisteren), de kaart uit postcrossing 182, de tweede kaart van dit blog, en die ging naar de USA heeft zijn bestemming ook bereikt.
na een reis van 6681 km in 9 dagen is hij aangekomen. ze vond het een erg schattig kaartje.


en dan de kaart voor deze week.
dit kaartje gaat naar Rusland en zal een reis gaan maken over 1861 km.
de ontvangster van deze kaart is dol op dieren, en daarom heb ik gekozen voor deze zwanen.
vogels stond ook op het lijstje , nu is vogels vrij algemeen dus van deze keuze.
verder heb ik eigenlijk wel het gebruikelijk geschreven. 
waar ik vandaan kom en woon, mijn huisdier en natuurlijk dat ik een dochter heb.
de ruimte om te schrijven is eigenlijk best klein, dus je moet echt wel goed uitkijken wat je allemaal wil schrijven anders past het er nooit allemaal op. voor degene die het wel kunnen zo klein schrijven: ik vind het knap!

en zo zijn we eigenlijk alweer aan het einde van postcrossing gekomen van deze week.
we zijn nog maar net begonnen dus erg weinig te melden op dit moment.
behalve dan dat de postdag van maandag naar de zondag is verhuisd. dit omdat ik vanaf februari met mijn dochter in het zieknhuis moet zijn voor haar revalitatie na de val van het paard in mei 2019. verder veranderd er niks.
rest mij alleen nog om jullie te bedanken en graag tot volgende week ...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...