woensdag 29 januari 2020

postcrossing#185

hallo, het is woensdag, tijd voor 📫postcrossing.
soms vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn bij de Nederlandse post.
afgelopen week had ik er weer een kaart die dan met een correctie sticker beplakt is. 
deze keer zaten er wel twee op. blijkbaar is één nog niet genoeg.
voor zover ik het zelf kan zien is er niks verkeerd aan het adres, staat er gewoon goed op.
dus welk chagrijnig type er bij de post zit die dit doet weet ik niet maar stickers plakken is zeker zijn hobby.


en dan even maar iets waar je toch wel vrolijk weer van word: katten!
ik heb een paar hele leuke kaarten met katten er op, ze zaten op de kalander van vorige jaar en ik heb ze netjes bewaard.
nu stuur ik er elke maand een op via postcrossing aan iemand, natuurlijk kijk ik wel even naar je wenslijstje en of hier dieren bij staan.
en er zitten een paar hele schattige bij, maar katten zijn toch altijd wel schattig?
ik heb er 4 rond lopen, daar kun je meer over lezen in kattenstreken hier op het weblog.

goed, het mocht eerder wel duidelijk geworden dat ik afgelopen week weer een paar leuke kaartjes heb gehad.
en vorige week viel dit kaartje bij mij op de deurmat, met een blik op de kaart werd ik al vrolijk. van kaartjes ontvangen wordt ik altijd vrolijk maar de afbeelding was het dit keer wat mijn vrolijk maakte
dit kaartje komt uit Rusland en heeft een afstand van 2227 km afgereisd in 11 dagen voor ik hem had.
en op de kaart staat het 18e-eeuwse Russische keizerlijke residentie gebouwd wat in  opdracht van Catharina de Grote voor haar zoon, groothertog Paul, in Pavlovsk, Sint-Petersburg.
als er uit de Russische cultuur iets is waar ik zeer in geïnteresseerd ben dan is dat wel Catharina de Grote en Nicolaas II Aleksandrovitsj,en het verhaal van zijn dood en zijn gezin. ik ben dol op Amerika, Los Angeles maar dit heeft zeker ook wel een voorkeur voor mij.


en dan kreeg ik nog deze kaart binnen.
wat er bij deze kaart is mis gegaan in de post vraag ik mij toch wel af.
de kaart komt uit Wit-Rusland (Belarus) en heeft een afstand van 1760 km gereisd in 55 dagen.
de tekst is niet heel veel meer van te lezen omdat er twee verschillende correctie stickers opgeplakt zitten van mijn adres.
voor zo ver ik het kan zien is het adres er gewoon goed op geschreven dus waarom er dan twee van die stickers op zitten?
is mij een heel groot raadsel.
het gekke is dat ze niet echt kijken waar ze het plakken, gewoon hup erop en zie maar verder hoe jij nog kan lezen wat iemand aan jouw heeft geschreven.
maar ik ben blij deze kaart in ieder geval wel ontvangen te hebben. ik ben dol op lezen dus past dit zeker wel bij mij.


en dan de eerste kattenkaart, zo als ik al eerder zei.
deze gaat naar Taiwan en gaat een afstand reizen van 9540 km voor het op zijn bestemming is.
en de ontvangster van deze kaart heeft de zelfde voornaam als ik: Linda.
ze wilde dat ik iets vertelde over mij en mijn leven dus ik kwam (weer) uit op het standaard verhaal van wie ik ben, over mijn dochter, waar ik woon en over mij huisdieren en hobby's.
tja, de ruimte is maar klein, dus het is altijd even nadenken wat je wel en niet wil schrijven. meestal is dit soort tekst ook wel wat je van andere terug krijgt.
het zal dus wel goed zijn.

en hier mee komen we aan het einde van postcrossing van deze week.
volgens de Chinese horoscoop is het het jaar van de rat, maar ik heb hem omgedoopt tot het postcrossing jaar van de kat.
wat wel weer heel bijzonder is als je weet dat ik de kaart altijd op de breivenbus breng met de hond.
als die een kaartje op de kast ziet staan schiet hij gelijk naar de voordeur, een gewoonte die er in is geslopen. kaartje posten en tegelijk de hond uit laten.
en hoe ze het weten, ik snap het niet maar als het dan vakantie is en er even geen postcrossing is dan kan de hond mij uren aan zitten staren.
dan ga ik meestal wel met hem naar buiten, zonder een kaartje voor de post. hoe slim kan een hond zijn?
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag toch volgende week ....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...