woensdag 8 januari 2020

postcrossing#182

gelukkig nieuwjaar!!
de vakantie zit er weer op, na kerst, een verjaardag en de jaarwisseling zijn we weer aan de slag met het weblog en dat geldt ook voor postcrossing.
en jullie hadden het misschien al gemerkt, de tijd dat het blog online komt is met een half uurtje opgeschoven.
vanaf het nieuwe jaar komen alle blogs pas rond 08.00 online.
we hebben tijdens de vakantie wel wat kaartjes ontvangen, dus laat ik maar gelijk beginnen daar meer.


dit leuk kaartje kwam binnen op 21 december 2019, en komt uit Rusland.
de kaart heeft een afstand van 2227 km in 19 dagen gereisd.
aan het aantal kilometers te zien gok in dat deze kaart uit Moskou komt, of in ieder geval de omgeving daar van.
de afzendster is, wat ik er uit heb begrepen, net ik een alleenstaande moeder met een dochter en ze hebben ook, net als ons een hond.
ze verzameld mokken van verschillende landen.
ik vond dit een erg lief kaart met deze vogeltjes.




tegelijk met de vorige kaart kwam deze kaart binnen.
de kaart komt uit Frankrijk en heeft een afstand van 563 km gereisd in 7 dagen.
de kaart zat wel in een envelop, volgens de regels van postcrossing mag dat niet maar mij kan het niet zo veel schelen, ik vind het een erg leuke kerstkaart.
de afzendster ziet postcrossing het zelfde als ik, een wereldreis maken van uit je eigen huis en zien wat je terug krijgt aan kaart die jouw de wereld laten ontdekken.
en die momenten dat je post krijgt zijn zeker best wel bijzonder. ik geniet er nog steeds van.

en een dag voor de kerst, 24 december 2019 kwam deze kaart nog op de deurmat vallen.
de kaart komt uit Duitsland en heeft een afstand van 354 km gereisd in 9 dagen.
helaas heeft de kaart wat vouw schade opgelopen tussen de post hier want ik kreeg heb dubbel gevouwen binnen. gelukkig heb ik dat iets recht gekregen.
op de kaart staat een leuk grapje over glühwein, niet dat ik het grapje begrijp maar de glühwein wel en die is altijd erg lekker om te drinken. ik heb meestal rond de kerst wel een fles in huis om lekker in de avond een glaasje warme glühwein te drinken.

naast kaart ontvangen heb ik ook berichten gehad dat er kaarten waren aangekomen.
zo kwam op 28 december 2019 het bericht binnen dat de kaart uit postcrossning 181 naar de USA was aangekomen op zijn bestemming naar een reis van 8963 km in 13 dagen.
en op de drempel van 2019, 31 december kwam het bericht binnen dat de kaart uit postcrossing 179, een kaart naar Rusland ook was aangekomen na een reis van 29 dagen.
de enige kaart waar ik nog niks van heb vernomen is de kaart uit postcrossing 181, de kaart naar Duitsland.


en ook in dit jaar gaan we weer leuke kaartjes versturen.
deze is onderweg naar de USA, de kaart zal een afstand gaan afreizen van 6681 km.
de ontvangster van deze kaart had geen voorkeur dus heb ik gekozen voor deze kaart.
de afbeelding is een tekening van Susan Visser met de titel "winterspatz".
de winter valt in Nederland nog mee, voor nu. wel veel regen en wind gehad maar wat winterkou van vriezen en zo valt nog mee.


omdat er twee weken vakantie zijn geweest gaat er nog een tweede kaart uit.
en deze kaart is onderweg naar Zwitserland, de kaart gaat een afstand van 549 km reizen voor het om zijn bestemming is. voor zo ver ik het heb terug kunnen vinden was dit de eerst keer dat ik een kaart naar Zwitserland stuur.
dit vrolijke kaartje staat vol met Nederlandse dingen.
blauw naar het Delfs blauw, de molens en de vele koeien.
laten we de bloemen niet vergeten die de bekende tulpen voorstellen.
ik vond het wel een leuk kaart, ik hoop dan ook dat de ontvanger er net zo over denkt.

en zo zijn we aan het einde van de eerste postcrossing in 2020.
de kop is er af! we kunnen er weer tegen aan.
een nieuw jaar en nieuwe kansen, of gewoon door gan zo als je deed.
wat postcrossing betreft gaan we het vierde jaar in, het weblog bestaat dit jaar alweer 10 jaar. 22 juli om precies te zijn maar dat is pas later.
en ik weet niet of ik er nog iets bijzonders mee ga doen, ik ben maar een klein blog maar ik heb er zeker net zo veel plezier in.
rest mij nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...