dinsdag 19 november 2019

stand van zaken: week 47

kerstvakantie
de tijd gaat veel te snel!
we zijn al aan het begin van week 47, nog ongeveer 6 weken en het jaar 2019 is weer voorbij.
maar eerst nog even kerst vieren met familie en vrienden.
en zoals elk jaar is er tussen de kerst en de jaarwisseling geen blog.



dit jaar is de kerstvakantie gepland van 21 december 2019 tot 5 januari 2020.
noteer het dus alvast maar in je agenda.
in de week voor de vakantie gaan er in postcrossing weer 2 kaarten uit en na de vakantie doen we er ook weer twee op de post.
verder is er in de maand december nog een blog van de Bol Top 3, en die zal, hoe verrassend, zeker in het teken van de kerst staat.
verder kun jullie nog een kattenstreken verwachten, de kerstboom zal dan wel in huis staan bij mij en ik vrees voor vele waarschuwingen naar Raya om bij de kerstboom weg te gaan.
#TBM komt te vervallen in december. en ik ben nog een beetje aan het kijken of dit onderdeel het gaat overleven naar 2020.
maar zolang ik geen goed uitgewerkt idee heb voor wat anders blijft het nog even op het blog.

en hoe gaat het verder?
nou, met mij gaat het wel redelijk.
ik wil niet zeggen top want we gaan in langzame stappen vooruit.
ik ben inmiddels rookvrij sinds Juli dit jaar, ik heb alle stress momenten overleeft zonder naar een sigaret te grijpen.
ik ben inmiddels ook weer aan het werk bij de kringloopwinkel van het Leger Des Heils.
halve dagen maar ik ben er weer en het voelt goed om weer aan de slag te zijn.
voorlopig hou ik het ook bij de halve dagen en zal dat weer gaan opbouwen naar een vol dag.


maar naast mij en mijn medische zorg heb ik ook nog mijn dochter om aan te denken.
ze is inmiddels weer uit het gips, de pink staat weer recht en buigt weer mee.
ze is wat over-flexibel en haar pink stond in een rare hoek en wilde niet terug buigen.
dus deze hebben ze in het ziekenhuis recht gebogen en in het gips gezet.
een weekje gips en alles staat weer terug op zijn plek.
dit was de eerste keer dat zo iets gebeurde, en we hopen ook de laatste maar de arts zei dat als het eenmaal een keer is gebeurd de risico's op vaker kunnen ontstaan.
het is dus een puntje waar ze op moet gaan letten.
ze heeft nu officieel een tussenjaar van school, ze start binnenkort met een revalidatie programma.
dan lag eind september ook nog in het ziekenhuis, haar lichaam leek voedsel niet te accepteren.
ze eet in tussen wel maar blijft dat misselijke gevoel houden, en dat weerhoudt haar ook van dingen als eten in het openbaar. bijvoorbeeld ergens een broodje te gaan eten of uit eten met mij of vrienden.
daar naast kan zij van de hele val van haar paard niks meer herinneren, en het lijkt er op dat zij dat heeft geblokkeerd. en dit kan een oorzaak zijn waar door het lichaam zo reageerde op voedsel. 
doe dus niet te luchtig over dit soort ongelukken, het kan een ongelukkige val zijn waar nog grote gevolgen aan kunnen zitten.
ze is nog steeds dol op paarden maar naar de manege terug geweest om bij Arco te kijken wil ze nog steeds niet.

en zo hebben we wel weer een redelijke update gegeven van hoe de dingen momenteel gaan.
2019 was niet ons jaar zullen we maar zeggen, we hebben dan wel weer een auto (brommobiel) maar de gezondheid werkte niet mee. toch houden we goede moed voor 2020!

tot het volgende blog .... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...