woensdag 13 november 2019

#postcrossing#176

hallo, 
welkom bij 📫postcrossing van deze week.
tja, dat het woensdag is en dat dat de postcrossing-dag is weten jullie na ruim 3 jaar toch wel. dus gaan we de opening even wat veranderen.

we zitten al weer in de maand november en de schrijft-tip van deze maand is:
geluiden in de omgeving en in je huis.
geluiden hier in de omgeving zijn veel al de geluiden van tractororen op het land.
of misschien ergens in de verte het geluid van dieren, koeien of zo.
maar als ik hier de straat uit ga kom ik aan de zeedijk uit en dan hoor je weer het geluid van water. en dat geluid vind ik persoonlijk rustgevend.
geluiden in huis zijn de gebruikelijk huiselijke geluiden. 
maar soms geniet ik mee van het geluid van de buren als het buurmeisje het weer eens nodig vind om de radio keihard aan te zetten.
het is hier een vrije landelijk omgeving dus de geluiden zijn hier niet over dreven luid, eerder rustig en rustgevend.
en hoe zit het bij jullie met geluid?

gaan we door naar kaarten versturen en ontvangen.
ik kreeg afgelopen week deze kaart nog binnen.
de kaart komt uit de USA en heeft een afstand van 8263 km gereisd in 10 dagen voor dat ik hem had.
ik kan weinig zeggen over deze kaart, veel meer dan groetjes stond er niet op geschreven.
maar dat maakt niet uit.
een kaart hoeft niet altijd vol geschreven te zijn met de levensgeschiedenis van de afzender.
de serie waar deze kaart uit komt is de New England Lighthouse serie, maar ik heb geen idee waar precies dit zou kunnen zijn.
wie het weet mag het mij vertellen.
en dan kreeg ik nog het bericht dat de kaart van vorige week naar Frankrijk zijn bestemming had bereikt na een reis van 724 km in 8 dagen.
de kaart kreeg een like als favoriete, dus ik geloof dat ze hem wel leuk vonden.


en dan de kaart die ik deze week heb verstuurd.
deze kaart is onderweg naar Finland.
de kaart is een afstand van 1845 km aan het afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
op de kaart staat een tekening van de poezenboot uit Amsterdam, ik denk wel het bekendste asiel wat Nederland heeft.
in 1966 werd een moederpoes met haar kittens opgevangen bij een vrouw op haar woonboot en dat was het begin van de poezenboot.
hoewel de boot een toeristische attractie werd kun je tegenwoordig er niet zomaar meer naar toe. ze werken op afspraak en dat is best begrijpelijk.

en zo komen we langzaam aan weer bij het einde van postcrossing voor deze week
we zijn inmiddels aan het aftellen gegaan: nog 5 weken tot aan de kerstvakantie.
de vakantie is van 21 december 2019 tm 5 januari 2020.
verder heb ik even niks meer te vertellen, dus rest mij nog maar een ding: ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...