vrijdag 29 maart 2019

wasmachine

de gemakken die wij kennen in ons huis wat de luxe betreft is zo gewoon dat we ze echt niet kunnen missen.
neem nu bijvoorbeeld je wasmachine, zo handig! je gooit je was er in, wasmiddel erbij, even een paar knopen indrukken en je was wordt gedaan.
als zo een machine kapot is zit je toch even met de handen in het haar, wat nu?

ongeveer 3 weken geleden deed mijn wasmachine raar.
meer lawaai als anders, als of er een hand met schroeven in de trommel zat. ook meer heen en weer stuiteren, ik vertrouwde het voor geen meter!
dit probleem zat in de lagers, en om er nog langer mee te blijven wassen was geen slim idee.
ik durfde dat ook niet echt, was toch bevreesd dat dat ding zou ontploffen.
het laten maken was bijna net zo duur als een nieuwe en een collega, van de kringloopwinkel waar ik werk, raden mij ook aan beter een andere te kopen.
maar ik moest nog even een week wachten voor ik dat kon doen.
maar hoe doe je dat in de tussen tijd?
voor mij niet de meest handige en beste manier door de reuma maar dan toch maar over op ouderwets hand-wassen.
vroeg deden ze dat ook zo, dus waarom nu ook even ook niet?
als het gaat over ondergoed en sokken, dan is dat nog doenbaar.
shirts en sommige truien is ook nog te doen maar spijkerbroeken is wat lastiger.
nou is de kledingkast best vol dus gelijk zonder zitten zouden we niet.
we over bruggen het wel even.
en er waren wel vrienden die aanboden om bij hun te wassen maar gaan slepen met een wasmand aan wasgoed zag ik niet zo zitten.

goed, vorige week dan toch maar een nieuwe besteld.
deze zou vrijdag geleverd worden. ik kon niet wachten.
en vrijdag kwamen ze ook. maar het verliep niet zo goed.
eerst werd er een ander type neer gezet die ik niet had besteld, ik vond het wel vreemd maar had ook zo iets van: misschien oude modellen die verkocht worden onder outlet ofzo.
soms zie je dat wel eens, modellen die voor show hebben gestaan of met evenementen die worden verkocht voor een goedkopere prijs.
of omdat er ergens een krasje zit, een klein deukje?
maar nee dat was het niet, nog geen half uur later stonden ze aan de deur terug: ze hadden een bestelling verwisseld!
met vrij veel haast de eerste er uit en de goeie geplaatst. verder niks gedaan van testen of zo.
wel liepen ze met het deurtje te stoeien, die wilde niet dicht.
en het werd mij ook wel duidelijk waarom.
die vrijdag heb ik verder niet meer naar omgekeken, het was al bijna 6 uur en we wilde ook graag gaan eten.
dus de volgende ochtend, uit bed en een wasmand met wasgoed mee naar beneden, eindelijk wassen, dus niet!
omdat het binnenwerk van de deur kapot is sloot de deur niet en kon ik nog niet wassen.
dus contact met de klantenservice van de winkel waar de machine vandaan komt.
nou, ik ontplofte bijna tijdens dit gesprek, ik zou een email krijgen en hier moest ik op reageren met wat gegevens als bestelnummer foto's van het probleem en een uitleg van hoe en wat.
oké, prima maar hoe zit het met omruilen of maken?
ja, dat moest worden beoordeeld en dat kon wel 3 werkdagen duren.
ho! wacht even! het is nu zaterdag, 3 werkdagen: maandag, dinsdag en woensdag voor ik antwoord heb? nee, nee, nee, ik zit al ruim 2 weken zonder wasmachine, nog een week zonder kan echt niet.
het was niet anders, zo was de werkwijze.
licht geïrriteerd wacht ik de email af en reageer met wat ze willen hebben. maar leg er ook gelijk bij uit dat die jongens niks hebben na gekeken of getest, en nog een week geen machine vind ik dan ook niet kunnen.
de zelfde dag nog heb ik antwoordt terug: maandag 25 maart komen ze deze ophalen en een nieuwe er voor terug.
yes!! dank u, zie je wel dat soms dingen snel kunnen worden opgelost.

en ja hoor maandag komen ze de kapotte ophalen en een nieuwe er voor terug.
deze wordt netje neer gezet, aangesloten, afgesteld dat die stabiel staat en .... ze starten hem op voor een testrondje of die ook echt werkt zonder problemen.
deze gasten deden hun werk een stuk beter en netter.
een van hun verontschuldigde zich nog voor de werkwijze van de andere, dat het echt zo niet kan en mag.
na nog wat papierwerk in te vullen en tekenen vertrekken ze weer.
ik moet het testrondje wel laten uit draaien maar daar na kan ik gaan wassen.
als dat klaar is gaat er gelijk een lading aan broek in.
en dit ding is super, hij is vrij stil, je hoort hem wel draaien maar niet overdreven veel lawaai.
ik ben soms even gaan kijken of hij nog wel draaide. 😄
daarna nog even een lading met handdoeken, zo twee wasje weg gewerkt.
de volgende dag nog een lading met kleding van truien,shirtjes en zo, we raken weer bij met het wasgoed en de wasmanden zijn nu een stuk leger.
en dan besef je toch wel dat de luxe van een wasmachine niet overbodig is.
je kan zo een ding echt niet missen. ik ben super blij dat ik mijn was weer kan doen.

tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...