donderdag 21 maart 2019

kattenstreken#23

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes! 



knuffelen!
waar ze de afgelopen tijd last van hebben, ik weet het niet.
maar het knuffelgehalte is wel erg hoog.
en dat doen ze op hun eigen manier, zo als Frodo.
die duwt zich letterlijk in je armen, gaat op je schoot staan en laat zich tegen je aanvallen.
om te voorkomen dat hij er af valt moet je hem wel vast pakken.
precies zo al hij het wil hebben!
waarbij de rest gelijk op vol alarm staan, die willen ook.
maar dat wordt mij iets te druk.
dan heeft Frodo nog de neiging om met zijn ene poot zijn nagels uit te zetten in je trui, een soort van vastnagelen.
ik ben blij dat het nog geen t-shirt weer is, dan was het namelijk nog al pijnlijk geweest met die nagels op je buik of borst.


Nala doet het iets subtieler.
hij is tegenwoordig meer van de ochtendknuffel.
als je dan op de bank je koffie zit te drinken komt hij bij je staan.
eerst nog niks, je aan staren, dan begint hij kopjes te geven.
tijdens het geven van die kopjes draait hij rondjes langs je, en je krijg overal kopjes, zelfs in me rug.
dan komt hij naast je staan en druk zijn kop tegen je arm en heel voorzichtig word er een poot op je schoot gezet.
de blik gaat omhoog en heeft dan ook zo een blik van "ik ben lief".
langzaam aan komt er een tweede poot op je schoot gezet, een stukje voor stukje komt de gehele kat op je schoot.
even nog wat draaien en dan wordt de kop tegen je schouder gedrukt, en schuin van uit de ogen word naar je gekeken.
doel bereikt! en nu even knuffel. daarna is het weer goed.
het zo maar net even die paar minuten, meer is niet nodig bij Nala.
wel heeft hij de laaste tijd dat hij in de buurt van mij blijft hangen, zelf nu.
op de stoel naast mij ligt Nala te slapen terwijl ik aan het schrijven ben.


Rambo en Raya zoeken elkaar op om te knuffelen.
die kruipen tegen elkaar aan op de bank tussen mij en mijn dochter in op de bank.
verder geen gedoe maar gewoon zo samen liggen.
op schoot heb ik dan vaak Frodo en op de leuning van de bank naast mij Nala.
de hele clan bij ons op de bank.
en op de poef bij de voeten van mij dochter ligt de hond.
dat maakt de hele boel compleet.

truien met touwtje zijn trouwens ook wel leuk.
vooral Raya is er dol op.
hier zo een moment dat ze er vandoor probeerde te gaan met de touwtjes van mijn trui.
en dat kleine ding heeft best nog wat kracht als ze er van door wil gaan!
ze trok dus de touwtjes zo aan dat ik het goed kon voelen rond mijn hals.
werd zo een beetje half gewurgd door mijn kat!
maar het leverde weer leuke foto's op.
ze is best lief maar van mijn touwtjes blijft ze de volgende keer maar af!

en dit was kattenstreken weer voor deze maand.
we proberen momenteel vast te leggen hoe Frodo zelf de deur open doet.
dat wil alleen nog niet zo lukken om hem te film als hij dat doet, mede omdat hij er mee stopt als we het willen filmen. we blijven proberen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...