dinsdag 12 maart 2019

stand van zaken: week 11

na een weekje vakantie zijn we weer terug.
nou terug? we zijn niet echt weg geweest, gewoon lekker thuis.
vorige week was het nog carnaval en dat is aan mij niet besteed. ik ben er ook niet mee opgegroeid.
maar het trekt mijn ook niet aan. al die drukte van feestende mensen.
nee, dat zijn nou niet de plekken waar ik heen zou gaan.

hoe wel we het rustig aan hebben gehouden heb ik wel even de tijd genomen om wat klusjes te doen die ik wat had laten slingeren.
en ik ben de zolder opgedoken om eens verder te gaan met de troep daar uit te zoeken.
prettig was anders, ik had de stofzuiger maar gehaald.
na dat ze het dak hebben vernieuwd komt er nog steeds uit verschillende hoeken allemaal bouwrommel te voorschijn.
inmiddels heb ik een aardig berg aan spullen bij elkaar die naar de storthoop kunnen.
eerst maar eens regelen dat we dat kunnen gaan doen voor ik verder ga op de zolder!

auto
op dit moment hebben we de leen canta nog maar de verwachtingen zijn dat eind deze maand de nieuwe brommobiel er kan zijn.
het gaat om een microcar maar het is nog even afwachten welke uitvoering het hier van is geworden.
er waren 5 uitvoeringen en het voorstel lag voor de dynamic dci maar het kan goed zijn dat er toch is gekozen voor de dynamic progress.
het verschil zit in de kracht van de motor en de luxe extra uitvoeringen, wat weer samen hangt met het prijskaartje wat er aan hangt.
we hebben het dan over een verschil van bijna 1000 euro.
de kleur is mij ook nog onbekend, ik had aangegeven de blauwe of de brons kleurige wel mooi te vinden, of dat ook is mee genomen weet ik niet.
we wachten vol spanning af tot het bericht komt dat ze de nieuwe auto komen brengen.


ik zelf probeer ook weer iets meer te letten op wat ik doe.
de laatste tijd had ik veel last van mijn schouder door de versleten pees.
een simpele beweging van grip, bijvoorbeeld je koffie kopje deed ik wel maar voelde het niet echt.
wat dus wel uit kijken is, voor je het weet valt er van alles uit je handen, het heeft me al een glas gekost wat ik liet vallen.
ik kan er weinig aan doen, misschien alleen zeker zijn dat ik het ook echt vast heb voor ik het oppak?
daar naast let ik weer meer op met wat ik eet, ik heb de laatste tijd een smoothie-tik.
heerlijk als dessert een smoothie, met vers fruit natuurlijk.
ik denk dat ik een lichte smoothie verslaving aan het op bouwen ben, haha.
is niet erg mag ik hopen? smoothie is toch gezond?
en ik probeer weer meer te bewegen door te gaan wandelen. een sport freak ben ik nooit geweest maar als het weer een beetje mee zit mag ik graag een stukje wandelen.
en wat dat lopen betreft, ik heb het is bij gehouden wat ik op een dag loop bij de kringloopwinkel van het Leger Des Heils, ongeveer 6 km kwam ik op uit.
ook merk ik aan mijzelf dat dingen als chips me tegen staan, ik kies tegenwoordig vaker voor fruit of zo, blauwe druiven smaken mij erg goed.

wie is de mol 2019
de afgelopen weken deed ik mee in de app om er achter te komen wie de mol is.
Sara,Merel en Niels bleven over en alle drie hadden voor mij wel dingen waar ik het mol idee bij had.
in de afgelopen 8 weken had ik 15.480 punten verdiend.
en ik zetten alles in op Niels!
mijn gevoel lag gewoon bij hem, hoewel ik nog wel twijfels had bij de 2 dames.
en wat bleek: Merel was de mol!
had ik toch maar mijn punten weer verdeeld! ik speelde toch nog 5336 punten bij elkaar omdat ik eerder al op haar had in gezet.
een schrale troost al je kijkt wat ik had kunnen hebben.
maar het is maar een spelletje en het was leuk om mee te spelen, we gaan weer een jaar ondergronds, op naar seizoen 20 van "wie is de mol?"

en als je denk dat alles wel loopt zo als het hoort dan heb je het mis.
afgelopen weekend ging mijn wasmachine kapot, ding is 6 jaar oud.
als ik het laat repareren dan kost mij dat een kleine 250 euro, 80 euro voor het kapotte onderdeel en de rest voor kosten van de monteur die het komt maken.
doen we dus ff niet! voor 30 euro meer heb ik weer een nieuwe wasmachine, dat wordt eind volgende week pas voor die er is.
even een weekje behelpen met de hoog nodige dingen was met de hand.
het is niet top maar voor nood te doen.

en zo hebben we weer een up date van hoe de zaken er voor staan.
weer helemaal tot rust gekomen na de vrije dagen van vorige week.
en we gaan we verder met de normale dag routine van blog, huishouden en werken bij de kringloopwinkel.

tot het volgende blog ....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...