woensdag 6 maart 2019

#postcrossing#143

hallo,
het is woensdag en dat betekend 📫postcrossing op het weblog!
deze week doen we het even rustig aan, ik hou een korte vakantie van het weblog en mijn dochter heeft vakantie van school.
we hebben de afgelopen dagen carnaval gehad hier in Nederland, dat is aan mij niet besteed.
ik vermijd even de stad met al het feestgedruis.

vorige week zei ik het al, ik had nog wat nieuwe kaarten besteld en het is weer een leuk stapeltje wat ik heb binnen gekregen.
een van de de kaarten is afkomstig van uit Limburg bij het drielandenpunt, ik ben er een jaar of 8 geleden ook geweest.
ondanks mijn hoogtevrees ben ik bovenin de toren geweest.
aan deze toren bestaat uit 3 zijdes, vanaf elke zijde kijk je recht een ander land in: Duitsland, België en Nederland zelf.
letterlijk een drielandenpunt!

afgelopen week klepperde de brievenbus en kwam deze kaart op de deurmat vallen.
het kaart komt uit Finland en heeft in 10 dagen 1612 km gereisd.
de afzendster hou van lezen, net als ik.
dieren is ze dol op, vooral katten en kleine hondjes.
laat ik nou toevallig 4 katten hebben en een leuk, klein hondje rond lopen.😄
oké, het hondje is eigenlijk van mijn dochter.
en de katten ... tja daar kunnen jullie één keer per maand over lezen in kattenstreken.


dan hadden we in postcrossing 141 een kaart die naar de USA ging.
deze kaart is na 15 dagen 8043 km te hebben gereisd aan gekomen op zijn bestemming.
de ontvangster hoopt ooit nog een een bezoek te kunnen brengen aan Nederland.
ik raad het wel aan, genoeg te zien hier in Nederland.

en deze kaart kwam afgelopen week ook nog binnen vallen.
de kaart komt uit de USA en heeft 8988 km in 14 dagen afgelegd voor ik hem had.
deze leuke vintage kaart van Los Angeles staat zeker in mij favoriete van ontvangen kaarten.
op de kaart staat een scan code om een filmpje te kunnen bekijken van uit Los Angeles.
helaas zou ik niet weten hoe ik die scan moet openen, of welke app ik daar voor nodig heb?
maar dat maakt de kaart echt niet minder leuk, LA, mijn favoriete stad in Amerika!
dus zeker een dikke like voor deze kaart.

en dan de kaart voor deze week.
dit vintage kaart van Holland gaat naar ... Duitsland.
de kaart gaat een afstand van 499 km afleggen voor deze op zijn plaats van bestemming is.
vintage kaarten was een vraag van de ontvangster in haar wenslijst, ook iets wat te maken heeft met mijn eigen land.
nou, gecombineerd dus, een vintage kaart met twee kindjes gekleed in Hollandse klederdracht.
uit welke streek de klederdracht komt stond er niet bij.
wel is de kaart een re-productie van een kaart uit 1928.


en hier mee komen we aan het eind van postcrossing voor deze week.
verder heb ik op dit moment geen bijzonderheden om te vermelden.
wil ik jullie weer bedankt voor de aandacht en graag tot volgende week ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...