woensdag 3 april 2024

postcrossing#380

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
We hebben de Paasdagen weer achter ons gelaten en hopelijk hebben jullie niet te veel last gehad van de lolbroeken met hun 1 april grappen.
Hier in Nederland hebben we er weer een uurtje bijgekregen, de zomertijd is hier weer in gegaan. 
Dat betekent dat het weer langer licht en laten we hopen dat dan ook het weer beter gaat worden. 
In alle drukte van boodschappen doen voor de Paasdagen heb ik ook nog een paar hele leuke kaarten kunnen vinden. 
We hebben een Bruna boekenwinkel en ik kom er bijna elke week wel een keer. Ze beginnen mij daar kennen.
Ik vond in deze winkel nog een paar leuke kaarten van The Mouse Mansion en een prentje van Boer Boris en het bootje. 
Ted van Lieshout is de schrijver van de prentenboekjes van Boer Boris, de tekeningen zijn van Philip Hopman.
Wat ik erop heb kunnen vinden, schijnen het populaire prentenboekjes te zijn voor peuters en kleuters. 
Ik geef eerlijk toe dat ik nog nooit van Boer Boris had gehoord en ook niet van de schrijver. Maar de prenten zijn wel erg leuk om als ansichtkaart te versturen. 
Ik heb nog gekeken naar toeristenkaarten van mijn woonplaats, maar helaas zijn die er niet echt te vinden. 
Wel meer algemene kaarten van Drenthe, dus misschien dat we daar wel iets mee kunnen doen. 

En afgelopen week had ik weer leuke post in de mailbox zitten.
Heel toepasselijk met de Paasdagen die we hebben gehad. 
Deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reisje van 4 dagen over 300 km gemaakt voor dat hij bij mij is aangekomen. 
De afzendster woont in een klein dorpje 90 km van Frankfurt vandaan. Ze is een sportliefhebber van handbal en voetbal. 
Ze bezoekt ook graag concerten en ze zou graag nog een cruise vakantie willen doen.
Dat lijkt mij ook erg leuk om te doen, maar er is nog zoveel wat ik wil gaan doen dat ik nooit alles nog gedaan ga krijgen. 
Ik vond het zeker een leuk kaartje en ik hoop dat zij ook fijne Paasdagen heeft gehad. 


En er was ook post op zijn bestemming aangekomen.
In postcrossing 377 ging er een kaartje naar de USA en deze is na een reis van 20 dagen over 6612 km op zijn bestemming aangekomen. 
Ik kreeg nog een bericht van de ontvangster met de vraag of mijn boek ook in het Engels verkrijgbaar is?
Helaas is dat niet het geval, voor nu is het alleen nog verkrijgbaar in het Nederlands.
Er zijn wel plannen voor een Engelse uitgave maar wanneer die uit zal komen durf ik nog niet te zeggen. 

Gaan we door met de post die ik deze week heb verstuurd en dat is deze kaart geworden.
Deze kaart is onderweg naar Taiwan en maakt een reisje van 9349 km voor het op zijn bestemming is.
Het adres is van een universiteit, dus dat ze een student is was niet geheel een verrassing. 
Ik kan niet zeggen wat ze studeert want daar heeft ze verder niks over gezegd.
Ze houdt van reizen en probeert graag de lokale gerechten uit. Ze kijkt graag naar films die verband houden met eten en mode, zoals Chef, Burnt, The Devil Wears Prada.
Ze had een lijstje met wat ze leuk vond, en kinderboekillustraties stond daar ook tussen. Nu is dit niet van de hongerige rups maar hopelijk is dit ook een leuke kinderboekillustratie.
We gaan het afwachten.

En hiermee komen we alweer aan het einde van deze postcrossing.
Deze week, 6 april, is het alweer 8 jaar geleden dat ik begon met postcrossing. 
Ik heb inmiddels twee volle boeken met kaarten en ben aan de derde bezig. 
Ik heb precies 400 kaarten verstuurd in die 8 jaar en 394 ontvangen. 
Intussen verhuisd, maar we gaan nog steeds door met postcrossing. 
Ik zou zeggen: op naar 10 jaar postcrossing!
Lijkt mij een mooi vooruitzicht, dat is zeker nog twee jaar postcrossing op dit weblog.
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog …. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...