donderdag 4 april 2024

Scooziemouse GameTalk #3

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen. 
Sommig via een computer en andere via een app op mijn tablet. 
Misschien ken je StarStable prietpraat nog wel, dit is een blog wat je daar mee kan vergelijken. Alleen dan een verzameling van meerdere spelletjes die ik speel. 
Zoals StarStable, Disney Dreamlight Valley, Sims 4, Hogwarts Mystery en Lily’s Garden.
StarStable: een online paardenspel, geen onbekende hier op het weblog. 
Disney Dreamlight Valley: een online spel waar jij een nieuw thuis kan bouwen voor jouw favoriete Disney karakters.
Sims4:  simulatie game waarin jij bepaalt hoe je leven kan verlopen.
Hogwarts Mystery: ga naar de bekendste toverschool ter wereld. 
Lily ‘s Garden: renoveren de tuin van haar tante door uitdagende puzzels op te lossen en volg interessante verhalen en personages. 
Voor nu een leuke basis en wie weet wat er nog voor verrassingen komen.

Harry Potter: Puzzels & Magie
Ik heb dit spel al eens op mijn tablet gehad, maar omdat het best veel batterij verbruikte heb ik het verwijderd.
Nu vond ik het in de Microsoft Store om te kunnen spelen op je laptop, ik vind het perfect. 

De basis van het spel is drie-op-een-rij-uitdagingen om samen met de originele personages uit de tovenaarswereld van de Harry Potter-films! 
Ontwikkel je toverkunsten door te vorderen in dit drie-op-een-rij-puzzelspel waarin je spreuken leert en plezier beleeft aan een eindeloze reeks dagelijkse evenementen die zelfs de meest ervaren drie-op-een-rij-puzzel experts verbazen en betoveren.
Naarmate je verder komt in het spel ontgrendel je klassieke momenten uit de films, zoals het gevecht van Harry, Ron en Hermelien tegen de bergtrol, de grappen en grollen van Fred en George en Hagrid die voor zijn fabeldieren zorgt op Zweinstein! Ontdek de wonderen van de tovenaarswereld en Zweinstein terwijl je magische wezens verzamelt die je bij het oplossen van drie-op-een-rij-puzzels helpen! 
Dus bereid je voor om te 'zwiepen en zwaaien' tijdens je eigen magische reis in dit wonderbaarlijke drie-op-een-rij-spel!

Het spel is vrij hetzelfde als de meeste spellen die werken op een drie-op-een-rij basis. 
Maar waarschijnlijk is het thema Harry Potter wat net het extra wat het spel leuker maakt. 
Het speelt vrij hetzelfde als op de mobiele app, alleen hoef je je nu geen zorgen te maken dat je batterij leeg raakt. 
Je kan er ook voor kiezen dit spel op je mobiele apparaat te downloaden, dan kan je het zeker altijd spelen wanneer je wil. Dat is met een laptop dan weer iets lastiger.

*Je kunt het spel gratis spelen, maar er zijn in-app aankopen beschikbaar voor aanvullende content en spel valuta.

Sims4: Generatie 1: #2
Bij de sims4 ben ik nog steeds bezig met de generatie opbouw van Daisy.
Het daten is niet zo heel succesvol dus heb ik een sims gemaakt met het doel deze aan Daisy te koppelen. 
Dit is Jim, Jim Canter. Hij woont in Chestnut Ridge en bewoont daar een redelijk optrekje wat bij probeert te onderhouden met klusjes doen via het gemeenschapsbord.
Jim heeft wel een redelijk startkapitaal, 69.900 simoleons. Laten we het er maar ophouden dat Jim een leuke erfenis heeft gekregen waar hij een mooie plek om te wonen heeft. 
De twee hebben al kennis gemaakt en er bloeit iets op. 
Bij Daisy staat wel dat ze een relatie heeft met Jim, maar bij Jim staat dat weer niet.
Hoe dat kan is mij nog een raadsel, maar het zal wel goedkomen met die twee. 
Hoewel Daisy voor nu nog in de bloemenwinkel woont in Henford-On-Bagley wil ik haar later wel laten intrekken bij Jim. 
Op zijn land heb ik wat grond waar Daisy eventueel verder kan met het kweken van bloemen. 
Natuurlijk is de toekomst dat ze samen kinderen gaan krijgen, generatie 2 zullen we maar zeggen. 

StarStable 
Het Ruiterfestival is inmiddels een week terug van weggeweest en ze hebben wer allerlei nieuwe wedstrijden voor je. 
ze begonnen het festival meteen goed met een nieuw vast onderdeel van het spel, want vanaf nu kun je elke dag in de Jorvikstal trainen voor een dressuurwedstrijd. 
Daarnaast hebben ze ook de festivalwedstrijden in de Jorvikstal vernieuwd. 
Deze week zijn er nieuwe varianten van twee populaire rassen. Op het festivalterrein bij de Jorvikstal vind je nu nieuwe vachtvarianten van het KWPN en de Lipizzaner. 
Volgende week laat Sabine weer van zich horen, ze vindt de wedstrijd van de Bobcats in Moorland maar saai en kinderachtig. 
De barones zit dan ook weer op de viptribune om talentvolle ruiters vanuit de Jorvikstal te zoeken. Maak indruk op haar en maak kans op een nieuwe vriend en een prestigieus lint.
En in de laatste week krijg je de kans je dressuurvaardigheden tijdens een nieuw onderdeel in de Jorvikstal te verbeteren. 
En we krijgen een zeker iemand na lange tijd weer terug, met een nieuwe naam en zijn nieuwste hit. 
Ik heb wel een vermoeden wie dit zou kunnen zijn, jij ook? 

Hogwarts Mystery: Season Event
In het spel zijn momenteel verschillende dingen om te doen waarbij je Event tokens kan verdienen.
Deze kan je dan weer inleveren voor mooie prijzen. Je kunt kiezen uit meubels voor op je kamer, maar ook kleding. Of als je meer interesse hebt in munten of energie dan kan je dat ook doen. 
Ikzelf ben meer geïnteresseerd in de kleding, de meubelen zijn niet echt mijn smaak en zijn voor mij geen dingen die ik wil hebben. 
Ik heb er al een setje uitgehaald die ik erg leuk vond. Je kunt het zien op het plaatje welke het is. 
Het event is nog enkele dagen te spelen dus je kan er misschien nog wat tokens gaan verdienen en iets leuks uit halen. 

Disney Dreamlight Valley: Uitbereiding A Rift in Time
En dit komt toch wel een beetje als een verrassing voor mij.
Blijkbaar kunnen we binnenkort een uitbreiding verwachten bij Disney Dreamlight Valley: A Rift in Time.
Het is dus zo dat A Rift in Time uit 3 delen bestaat, het eerste deel hebben we nu gehad en er staan er nog twee op het programma.
Het tweede deel heeft denk ik te maken met de Docks, en ik heb intussen wel locaties gevonden waar doorgangen zijn afgesloten met rotsblokken.
In hoeverre hebben die iets te maken met het nieuwe gebied? 
En we sluiten af met Jaffa en het oplossen van de problemen die er zijn door hem.
De grote vraag is: wordt Jaffa een nieuw personage in het spel? 
We zullen het even moeten afwachten, het tweede deel kunnen we deze lente verwachten. Ik gok dat we daar dus niet heel lang meer op hoeven te wachten. 
Het derde deel staat voor deze zomer op de agenda. 
Ik ben dus heel erg benieuwd wat we gaan krijgen en wat we allemaal te doen krijgen.
Om eerlijk te zijn heb ik de huidige opdrachten nog niet helemaal afgerond met Gaston en Rapunzel. 

En misschien hebben jullie het al gehoord of voorbij zien komen, maar in de lente update van Dreamlight Valley komt er een verrassing met Olaf.
Onze vrolijke, vriendelijke sneeuwpop krijgt een eigen shop met sneeuwpop!
We gaan het vanzelf zien na de update. Wanneer die is weet ik niet. 

Oké, dit lijkt mij wel weer genoeg GameTalke voor deze keer. 
Ik blijf het internet afspeuren voor leuke spelletjes, genoeg wat je gratis kan spelen. 
StarStable is gratis tot level 5, dan is het raadzaam om Star-rider te worden. Je komt anders niet verder dan Moorland en Fort Pinta. 
Sims is in principe ook gratis, er is een basis waarop iedereen kan spelen. 
Maar ook zijn er heel veel leuke apps met spelletjes die heel verslavend kunnen zijn.
Zoals Fishdom, daar de volgende keer meer over. 

Veel speelplezier en tot het volgende level …


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...