woensdag 10 april 2024

postcrossing#381

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Afgelopen vrijdag, 5 april was het 8 jaar geleden dat ik aan postcrossing ben begonnen. 
Namens postcrossing kreeg ik een hele leuke mail, en ik sluit mij helemaal aan bij hun bericht dat het zeker 8 geweldige jaren zijn geweest. 
Vele leuke kaarten verstuurd en ook zeker net zoveel terug gekregen.
En ik ben zeker nog niet van plan om te stoppen met postcrossing.
Dus dat er nog vele prachtige kaarten mogen binnen rollen in mijn mailbox en dat ik nog vele leuke kaarten mag vinden om te versturen. 
Op naar 9 jaar postcrossing! 

en afgelopen week was er post, zoals deze kaart. 
De kaart komt uit de USA en heeft een reis van 6542 km gemaakt in 25 dagen. 
Voordat ik de kaart had, is er even wat tijd overheen gegaan. De kaart stond ruim 5 dagen in mijn app van Post.NL als post die moest komen, maar dat heeft 5 dagen geduurd voordat ik hem werkelijk ook in mijn mailbox had zitten.
Hoe en wat is mij een raadsel, maar ons Nederlandse postbedrijf maakt er nog steeds een zooitje van. 
Veel stond er op de kaart niet geschreven maar verder is het zeker een leuke kaart met de bekende rode schuren uit Amerika en genoeg feitjes over Ohio.

Deze prachtige goudvink kwam ook bij mij in de brievenbus binnen vliegen.
De kaart komt uit Estland en heeft een reisje van 1367 km gemaakt in 8 dagen.
De kaart is pas afgelopen zondag geregistreerd, maar ik had hem de dag ervoor al. We hadden alleen lekker warm weer en daar heb ik die dag eerst van genoten. 
De vogel kennen wij als een goudvink in Nederland, maar in Estland noemen ze deze vogel een bullfinch. En in het Engels is het weer een leevike. De latijnse benaming zal ik jullie besparen. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze vogels nog nooit in het wild heb gezien, maar ze schijnen wel in Nederland voor te komen. 
Ach, ik had ook nog nooit van een roek (kraaiachtige vogel)  gehoord, maar die zitten er hier ook genoeg in het park, dus wie weet misschien de goudvink ook wel. 

En ook ik heb deze week weer een kaartje verstuurd en dat is deze kaart geworden.
De kaart is onderweg naar Duistland en maakt een reisje van 131 km.
Deze week gaan we dus niet zo heel ver weg. 
De ontvangster van deze kaart woont vlak bij de Nederlandse grens en ze werkt als modeontwerpster. 
Ze houdt van ansichtkaarten, het is altijd weer een verrassing wat de postbode voor je meebrengt. En dat is denk ik ook het leuke van postcrossing. 
Verder stond er niet zoveel over haar zelf beschreven.
Kleurrijk en natuur waren steekwoorden die ik zag staan op haar account, dus ik ben voor deze kleurrijke kat gegaan. 
We gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart.


En zo komen we weer aan het einde van deze postcrossing.
Ik ben momenteel bezig met het maken van een nieuwe logo voor de sociale media posten van postcrossing. 
Niet meer de kaart zoals nu en dan met een afbeelding van de verstuurde kaart.
Ik wil wel kijken of ik iets kan maken met bijvoorbeeld een poststempel en daar het land er nog in, maar dus geen afbeelding meer van de kaart.
Zo blijft het meer een verrassing en als je de kaart toch wil zien dan zal je het blog moeten lezen of in ieder geval openen om iets te kunnen zien. 
Het hoe en wat van het logo volgt binnenkort. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog … 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...