woensdag 24 april 2024

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog. 
Dat vond ik toch wel even leuk informatief om met jullie te delen.

En voor wie het blog vorige week ook heeft gelezen of gezien, is de postzegels voor de aankomende weken niet geheel een verrassing. 
Hij was namelijk al te zien op de nieuwe logo’s voor social media.
Deze muis is vanaf volgende week te zien op de postzegels. 
Er zijn twee social media logo's, een daarvan is met de afbeelding van wat er de komende 5 weken op de postzegels staat, in dit geval dus deze muis.
Deze wordt alleen gebruikt in de week dat de nieuwe postzegels ook gebruikt gaan worden. 
En dat is dus vanaf volgende week, postcrossing 384.
Een reeks postzegels bestaat uit 5 zegels, goed voor 5 weken. 
Deze reeks is van de keer echt wel zo leuk om te zien. 
Wie weet dat ik deze afbeelding nog weleens ga gebruiken, en misschien dat ik dan er eentje kan houden voor de Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal.
Ik heb nog steeds postzegels liggen om ze op te sturen naar deze organisatie.
Dat moet ik denk toch ook maar eens gaan doen, komt goed, dat beloof ik. 


Gaan we verder met de post.
En er is een kaart die ik heb verstuurd die zijn bestemming heeft bereikt.
Het gaat om de kaart uit postcrossing 381, deze ging naar Duitsland, en na een reisje van 131 km in 9 dagen heeft deze zijn bestemming dus bereikt. 
9 Dagen is misschien lang gezien de 131 km, maar je weet niet of er vertraging bij de post was of de ontvangster misschien weg is geweest. Ze was in ieder geval blij met de kaart.

Gaan we door met de post die ik deze week heb verstuurd en dat is deze kaart geworden. 
De laatste kaart die ik nog had van de Efteling.
De kaart gaat een reisje maken van 1949 km naar Portugal. 
En bij postcrossing hadden ze gezegd meer variatie te geven in landen waar je post naar toe stuurt en tot nu toe heb ik inderdaad wat afwisseling gehad van Rusland, Duitsland en de USA. Ik hoop dat dit zo blijft.
De ontvanger is hoogleraar computerwetenschappen en een fervent sciencefiction- en stripboeklezer. hij houdt van het maken van gehaakte amigurmi, tekenen en fotograferen ook. En als dat nog niet genoeg was speelt hij ook nog fluit.
Voorkeur was er niet, elke kaart was welkom. Ik heb de laatste kaart van de Efteling gekozen waar je afbeelding ziet uit het Carnaval Festival. 
En voorlopig heb ik geen plannen om er weer eens naartoe te gaan, dus even geen Efteling kaarten meer. 
Genoeg andere plannen die we nog willen gaan doen, dus wie weet wat ik daar nog kan vinden om te versturen. 
We gaan het voor nu weer afwachten hoe lang het duurt voor de kaart aankomt en hoe de reactie zal zijn. 

En zo komen we alweer aan het einde van deze postcrossing.
Bij deze postcrossing social media post staat ook voor de laatste keer een afbeelding van de kaart die is verstuurd. 
Vanaf volgende week nieuwe social media logo’s! 
Ik zei het al eerder, we beginnen met de muis, een nieuwe reeks postzegels gaat dan ook van start. Daarna komt er eentje zonder afbeelding van de kaart. Wat je er nog wel op terug kan vinden is het land waar de kaart naartoe gaat.
Het nummer staat voor het blog-nummer van die week. 
Verder verandert er aan het  blog zelf niks, dat blijft allemaal gewoon zo als jullie dat gewend zijn van mij. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog … 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...