donderdag 18 april 2024

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 9 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 5 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!


Onderlinge bonje
We hebben een paar mooie dagen gehad, dus onze monsters konden naar buiten.
Raya en Nala zijn vaak samen op het balkon, Frodo lijkt alleen naar buiten te komen als ze er niet zijn.
De onderlinge verhoudingen zijn momenteel wat verhit, Frodo lijkt niks van Nala en Raya te willen weten en omgedraaid lijken ze zich ook tegen Frodo te keren. 
Ik hoop dat het tijdelijk is, dat geruzie onderling is best lastig af en toe. 
Dat maakt deze ene foto toch ook wel weer bijzonder.
Dit is nog in het oude huis, ik meen in de laatste week dat we daar woonden. 
We hadden daar ook wel dat ze bonje met elkaar hadden, maar de woning was groter, dus ze konden makkelijker afstand houden van elkaar.
Hier is het kleiner en ik denk toch dat daar het probleem in zit, ook het stukje plekjes opeisen is hier een ding geworden. 
Zo slapen Raya en Nala 's nachts bij mij en Frodo heeft zijn plekje bij mijn dochter op de slaapkamer. 
En als het op mij aankomt is er één die mij probeert volledig op te eisen en dat is Raya. 
Maar daar beginnen we niet aan, ieder heeft recht op zijn knuffelmoment. 

Mijn plek!
Over eigen plekjes opeisen gesproken, de stoel in de woonkamer is er ook zo een. 
Ik zit er regelmatig in, ik vind het ook een heerlijk stoel. 
Lekker bij het raam en zo naar buiten kijken, vanaf dat punt kijk ik recht op de vaargeul richting de werkhaven. Het is namelijk best mooi om zo een grote boot erdoor te zien komen. 
Het is nog extra genieten want per 2027 gaat het bedrijf weg. De eigenaar heeft niemand die het wil overnemen. 
Helaas begint er wat slijtage aan te komen, dus zal ik toch een keer deze stoel eruit moeten doen.
Tot die tijd proberen we slijtageplekken te bedenken met een deken. 
Nala heeft naast de krabpaal ook wel voorkeur aan deze stoel. Soms mag Raya er ook bij komen liggen. 
Frodo kijk nog niet eens op naar deze stoel, die ligt liever op de bank bij mijn dochter of mij als ik ook op de bank zit. 
Maar ook Frodo heeft een plek waar hij zich terugtrekt van de andere.

Wasmand
Op de badkamer, die niet heel groot is, maar goed genoeg voor ons twee, zit ook de aansluiting voor de wasmachine.
Ik heb twee wasmanden, een zwarte en een witte, voor de verdeling van het wasgoed hoe ik het bij elkaar was. 
De zwarte wasmand staat op de wasmachine, en dat is gelijk om de hoek van de badkamer als je die binnen komt.
Het was dus ook even schrikken als je uit bed je badkamer binnen strompelt nog half suf en Frodo laat op eens van zich horen met een miauwtje. 
Maar sindsdien heb ik hem vaker gespot in de wasmand. 
Ik vind het helemaal geen probleem als hij daar wil gaan liggen. De badkamerdeur staat hier toch wel open. 
Dat is eigenlijk meer nog een ding van uit Zeeland, daar kon de hond s'nachts nog wel eens naar toe gaan voor een plasje. Even de douche aan en de boel wegspoelen en klaar. Hier lijkt de hond dat niet meer te doen, maar de deur staat wel altijd op een kiertje. 

Ik hoop dat er snel weer wat rust komt tussen de clan-leden. 
Waarschuwen helpt niet altijd en de plukken haar vliegen dan soms weer in het rond. 
Ze zijn allemaal net zo schuldig aan het gedrag, soms is het rustig en dan vindt Frodo het nodig om een slapende Nala aan te vallen. 
Payback Time op het verkeerde moment zal ik maar zeggen. 
Hopelijk blijven we het mooie weer ook een beetje houden, het is best gezellig om op het balkon te zitten met de katten. Samen genieten van het zonnetje.
En wie weet kan ik nog een paar leuke foto’s van ze maken. 
Namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog … 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...