woensdag 27 maart 2024

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. 
en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. Deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 3 dagen over 633 km.
Maar het gaat mij even over de kaart, daar stond een afbeelding die een lied uitbeeldde. De afbeelding was van twee huilende duiven.
Ik had jullie beloofd deze week de oplossing te geven en die is: Prince - When doves cry. En dit nummer staat op het album Purple Rain, er is ook een gelijknamige film waar dit nummer ook in zat. 
Ik zelf heb het album ook en het is mijn persoonlijke favoriet van dit album. 

Deze week was er ook post bij mij aangekomen.
Deze kaart komt uit China en heeft een reisje van 8561 km gemaakt in 32 dagen.
Ik vind het een hele mooie kaart, het doet mij een beetje denken aan de trein uit Harry Potter. Mijn schoonzoon moest eerder aan de Polar Express denken. Wat ook een goede optie is. 
De fotograaf heeft in ieder geval een prachtige shot gekregen.
De afzender schreef verder dat hij van reizen houdt en al een paar land heeft bezocht. Ik wens hem dus veel reisplezier en dat hij nog vele mooie plaatsen mag bezoeken met zijn reizen. 

Deze week gaan we ook beginnen aan de nieuwe reeks met muizen-postzegels.
En de eerste zit op deze kaart en die is onderweg naar Rusland. De kaart gaat een reisje maken van 2073 km voor het op zijn bestemming is. 
De ontvangster van deze kaart doet nu ongeveer 2 jaar mee aan postcrossing, ze is huisvrouw, houdt van breien, koekjes bakken en gezelligheid creëren in haar huis.
Haar motivatie voor postcrossing was delen met anderen en daar ook wat voor terug krijgen. En op die manier stukjes van landen verzamelen waar je misschien nooit komt. 
Ik vind dat zeker een mooie gedachte om zo aan postcrossing te beginnen. En ik deel deze mening ook wel. 
Voor haar heb ik de een-na-laatste kaart uit het letter alfabet gekozen, we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn. 

En zo komen we alweer aan het einde van deze postcrossing.
Deze week geen heel lang blog, maar ik heb meer niet te melden.
Ik ben intussen wel bezig met de planning voor onze zomervakantie en die gaat heel anders zijn dan wat je gewend ben van mij. Daar later meer over. 
Voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht, ik wens jullie een fijn Paasweekend, want dat hebben we het aankomende weekend. En voor de Nederlanders onder ons: vergeet je klok niet! Deze mag namelijk een uurtje vooruit voor de zomertijd. 
tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...